Help! spelregels Triominos-Classic: wat is een brug? Ik snap het niet...

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Nu heb ik op mijn verjaardag het spel Triominos - Classic gekregen, maar ik snap de spelregels niet... :( :)
    Ik heb het nog niet gespeeld, maar 't lijkt me ook al een 'gedoe' om steeds al die punten te moeten optellen.

Maar wat is een zgn. BRUG?
    Wie kan mij dat héél duidelijk uitleggen...? ;)

Groetjes,
    Hanna

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Een brug leg je tussen 2 strengen in... Cijfers moeten dan wel aan elkaar matchen! Lastig uitleggen zonder spenen! :(

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    File:Triominos2.jpg - Wikimedia Commons

op dit plaatje zie je rechts onder - een circel met 1-en die bijna af is en daaronder een circel met 2en waarvan nog 2 stukjes ontbreken. Als je dat gat nu opvult bij de circel van 2en - met het stukje: 2-3 -3 - dan heb je een brug.

Oftewel: Je maakt géén circel compleet maar maakt wel een 'gat' dicht met een steen die op 3 punten aansluit.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Toen ik het plaatje zag kreeg ik het alweer spaansbenauwd. Brrrrrrrrr.... Nu weet ik weer waarom ik niet van spelletjes doen hou. Al dat tellen is niks voor mij :D !!! Dat vind ik niet leuk.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hmm... dus een brug is een cirkel/zeshoek met 5 stenen? En nog 1 gat er in...?

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Leuk spel hoor! En optellen kan ook achteraf eventueel met rekenmachine. Maar ik vind het een uitdaging om het uit het hoofd te doen, we kunnen al zo weinig tegenwoordig ;)

Gewoon twee rijen maken, links je punten, rechts de optelling. Elke beurt weer.

Dus:
    0
    5 5
    6 11
    4 15
    18 33
    4 37

Deel Deze Pagina