Help spoed vraag, 2de x geplaatst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisje, 6 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Hoi Hoi,

heb even dringend advies nodig.
    Mijn zoontje Jesse van 6 weken is sinds 2 weken over op fv.
    Ging erg goed, goede poepluiers en weinig last.

Daarna kreeg hij erg kramp en last van pijnlijke scheetjes, in overleg met het cb ben ik Nutrilon Omneo gaan gebruiken.
    Ik heb dit nu 2 dagen gebruikt en hij heeft zo veel moeile met poepen, als het komt is het niet hard en groen van kleur, maar voordat het er is ben je een halve dag verder, met als gevolg een kindje die veel perst, pijn heeft en huilerig is.

Verder als hij wakker schrikt, verslikt hij zich zodanig dat hij zich helemaal overstrekt en lijkt alsof hij bijna stikt in slijm.

ben bij de Huisartsenpost geweest en die konden niks vinden.
    ik ben erg onrustig want kan niet vinden waar het aan ligt, bedje heb ik met het hoofdeind al iets omhoog gelegd..

rare is dat zijn ontlasting dus zacht is.. kan het zijn dat het even duurt voordat die Omneo werkt? zijn ontlasting is wel van geel naar groen en dunner nu.. maar nog steeds erg last van.. 1 poepluier per dag lijkt me erg weinig!
    Help help help,

liefs onzekere Lis

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    sorrie ik kan je niet echt helpen! ik weet wel als je verandert van voeding dat het lichaam van je kindje daar weer helemaal aan moet wennen. sterkte groetjes esther

3. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    dank je.. het is echt heel moeilijk, heeft zo veel last er van..

4. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Het lijfje kan er wel een week overdoen voordat het gewend is aan voeding. Dus geef het wel de tijd. Sam kan er ook zo over persen en dan is het ook niet dik of hard. Sam poept maar 1 x in de 2 of 3 dagen en die krijgt ook flesvoeding.
    Je mannetje is ook nog wel erg jong. 'Problemen' met kramp en ontlasting horen er voorlopig ook nog wel een beetje bij. Ze zeggen altijd dat het zo'n 3 maanden duurt en dat ze rond de 6/7 weken een piek hebben qua huilen.

En dat wakker schrikken en dat het dan lijkt of hij zich verslikt kan gewoon zijn voeding zijn. Maagklepje sluit vaak niet helemaal goed en dan kan de melk iets terug lopen.

Ik zou het nog een paar dgaen uitzingen. Je kan voor de zekerheid de voeding iets dunner maken door er wat meer water bij te doen. Heel klein beetje maar maar als het gewoon zacht er uit komt denk ik niet dat het nodig is. Geef hem wat tijd om te wennen aan de Omneo.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het klinkt idd alsof het wennen aan nieuwe voeding is. 1 poepluier per dag is goed hoor.
    Dus helaas is ook mijn advies om het zeker een aantal dagen nog aan te kijken.
    Wat je wel nog kan doen is zelf de buik van je kindje masseren en met de beentjes fietsen. Ook zorgen dat het goed boert.
    Sterkte.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het wennen aan andere voeding duurt wel een tijdje en idd 1x per dag poepen is verder prima! Ik zou het nog even aanzien..

7. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben vorige week ook verandert van voeding en ben van 8 poepluiers per dag gegaan van 3-4 keer.

Toen ik veranderd ben heeft ze ongeveer 4 dagen enorm veel gehuild van de krampjes (echt schreeuwen van de pijn) en had ik ook maar 1 poepluier per dag.Het is ondertussen in orde,de krampjes zijn bijna helemaal weg!

Dus nog eventjes geduld ;)
    Ik hoop dat het snel beter gaat!

8. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    dank je wel voor jullie advies, ik ga eens kijken of ik 10 ml meer water erbij kan doen of dat helpt..

dank je wel!

liefs

9. Heej meisje,

ooo ik weet hoe naar het is..ik heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad..Mali was aant schreeuwen persen en haar poep kwam er gewoon niet uit..zo hard was het..ik heb toen zelf een beetje zachtjes geholpen met een thermomete en dat ging heel goed..sterkte het word vanzelf beter..

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je moet niet te vaak helpen met een thermometer, omdat je anders het risico hebt dat ze nietmeer zelf kunnen poepen.

en je kan ook een beetje olie erbij doen. maar als het al zacht is dan is het waarschijnlijk dat er even gewend moet worden.
    je kan zachtjes het buikje masseren, en in deze tijd zijn de krampjes ook berucht omdat de darmpjes gaan werken, als je dan van voeding wisseld word dan natuurlijk wat versterkt.
    en 1x per dag poepen is goed hoor.

11. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    he he, ja ik moet het maar even aan kijken, maar moet zeggen dat ik het zo moeilijk vind als ons mannetje pijn heeft.. ik heb de voeding net met 10 ml meer water aangemaakt, misschien dat dat ook helpt.. dus ik geef het nog even een paar dagen de tijd.. echt heel erg bedankt voor jullie advies en steun

liefs

Deel Deze Pagina