Speelgoed of andere dingen 'made in China'? Let op!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jane1972, May 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik niemand ongerust maken, maar jullie wel ergens op attenderen. Ik las van de week een berichtje op een website, en dat spookt al een paar dagen door m'n hoofd, dus ik dacht: ik deel het even met jullie. Ik ben zelf altijd van de 'onderbouwing', liefst wetenschappelijk, voordat je je ongerust maakt over allerhande babyadviezen en noem maar op (komt jullie zeker wel bekend voor he, ha ha). Maar in dit geval was het dus goed onderbouwd, dus ik wilde het even op dit forum delen.

Zaken - speelgoed, kleertjes, matrasjes- die uit China (en misschien ook wel andere oosterse landen, dat weet ik niet) worden geimporteerd, gaan vaak en masse in zeecontainers onze kant op. Die containers worden voordat ze dichtgaan helemaal volgespoten met een goedje (tegen bacterieen ofzo denk ik), en dat goedje is heel slecht voor (jonge) babies en peuters en kleuters.

Los van het feit dat speelgoed uit China vaak al van twijfelachtig materiaal is gemaakt, bijvoorbeeld plastic met allerlei troep erin enzo, (vind ik hoor, dus mijn baby krijgt het niet) is het misschien een idee om hier extra op te letten.

Doe ermee wat je wilt!

Oh ja: bron: (beetje 'nare' website, maar wel heel erg informatief, ook voor andere zaken die hier vaak terugkomen: www.wiegedood.nl).

Groetjes en geniet van het mooie weer!

2. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    oh ja: dit artikel staat bij 'actueel' op die website.

Misschien nog even om onnodige onrust te voorkomen: op goederen staat vaak een 'kwaliteitsmerk' en dan is het oke spul.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dank je wel. Niks mis mee om anderen op belangrijke zaken te attenderen. Ik hoor 't juist graag.

groet
    Amber

4. irma55

irma55 Lid

Apr 14, 2008
    36
    0
    0
    Daar sluit ik me bij aan! Ik ga gelijk even checken!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de info! Ik ga ook eens even kijken op de site!

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik werk bij een bedrijf waar dit soort containers binnen komen. Bij het openen van zo'n container ruik je meteen een soort van chemisch iets.

Meer gelukkig zitten de meeste artikelen in plastic zakken en dozen verpakt.

Share This Page