Help! Mijn zoontje van 3 maanden zat de afgelopen week middenin een sprongetje en was onwijs aan het huilen terwijl we hem anders nooit horen.. Hij wilde alleen maar bij mij hangen.. rondgedragen worden.. Was zo bezig met alles om hem heen en met zijn nieuwe bewegingen, wat gingen die armen tekeer! Hij had veel moeite met inslapen, mede door die wilde armen.. hij heeft altijd in een mandje geslapen in de box overdag en ' s nachts naast ons bed en ik was al een paar weken met hem aan het oefenen in zijn ledikant in de ochtend en toen ik het wilde uitbreiden naar nog een keer op een dag begon dus dat gedonder met die sprong.. Z'n bed was wel de laatste plek waar hij rustig was en z'n mandje was ie ook helemaal zat.. Hij sliep af en toe op mijn schouder en ik draag hem iedere dag in de draagdoek als we buiten wandelen en soms sliep hij daar dan uiteindelijk thuis in door.. Een aantal nachten heeft hij op zijn aankleedkussen tussen ons in geslapen en voordat we naar bed gingen lag hij daarop op de bank.. overigens is het 's nachts slapen geen probleem, hij komt 2a3x om te drinken en slaapt rustig van 21.30-09.30uur, dat is al superfijn natuurlijk.. We hebben inmiddels een goedkoop ikea ledikantje omgetoverd tot Co-sleeper zodat hij niet meer in z'n mandje/wieg hoeft en om zich heen kan kijken en daar leg ik hem nu overdag in en dan blijf ik/mijn man bij hem tot hij slaapt, met als doel dat hij weer wat went aan een bed en overdag straks in zijn eigen ledikant op zijn eigen kamertje slaapt en voorlopig ' snachts nog bij ons.. Ik laat hem overdag na de voeding ongeveer een uurtje spelen, (babygym, rammelaar in de wipper, met z'n knuffel op schoot, dan heeft hij het erg naar zijn zin en dat gaat in vergelijking met het 'begin' van z'n sprong al veel beter) En breng hem dan naar bed. Soms valt ie moeilijk soms makkelijk in in slaap.. Maar is na een half uur wakker en na nog even (samen) proberen volledig overstuur.. hij is ook alleen maar door mij te troosten,bij mijn man huilt ie nog harder..! Maar uitgeslapen ho maar en dan is het nog moeilijker om in slaap te komen.. Vaak eindigen we dan samen op de bank.. Nu moet hij eigenlijk dinsdag voor zijn tweede vaccinatie en ik weet niet of ik daar op dit moment wel goed aan doe, moet ik wachten totdat ie weer zichzelf is en de afspraak een weekje verschuiven (van zijn eerste vaccinatie is ie ook flink van de rel geweest in de vorm van veel huilen en verhoging..) of zal ik het maar doen zodat hij er dan vanaf is..? Ik vind het voor nu geen probleem en ik wil volledig in zijn behoeften meegaan, want dit gaat vanzelf wel weer over, toch? Hoe help ik mijn kleine vriendje hier doorheen en herkennen jullie dit, wat was bij jullie de sleutel tot succes? Alvast bedankt, Liefs Sanne
Hè ben wel benieuwd hoe het u gaat! Die sprong was hier ook een ramp..... Ik wist echt niet wat te doen en heb van alles geprobeerd...niets hielp! Tot een dag dat hij in eens weer helder was en de sprong voorbij.... Echt een sleutel heb ik niet voor je. Maar inderdaad dichtbij je houden, en hier hielp het om regelmatig aan te leggen (bv) dit gaf hem rust en viel dan ook even in slaap.... Succes en er komt echt een einde aan!!!