Hallo mensen, Mijn zoontje van 4 maanden slaapt overdag heel slecht. In het wiegje en in het ledikant slaapt hij telkens max een half uurtje. Dan begint hij te jammeren. Ik moet hem al helpen met in slaap vallen door erbij te blijven en mijn hand op zijn koppie te leggen. Na ongeveer 15 minuten valt hij dan in slaap, om vervolgens dus snel weer wakker te worden. Hij is wel echt moe, want alle tekenen zijn er. Ook na dat half uurtje slaap is hij nog moe. Opnieuw in slaap krijgen lukt mij en hem niet. Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd. Laten jammeren gaat niet. Dat gaat over in huilen, en dan krijsen en volledig over zijn toeren. Dan lukt in slaap vallen al helemaal niet natuurlijk . Zingen, strelen, masseren geprobeerd. Niets helpt. `S nachts slaapt hij in zijn wiegje naast ons bed. Ik geef borstvoeding, en bij de avondvoeding valt hij in slaap, en slaapt dan door tot een uur of 7 (met 1 nachtvoeding nog). Heeft iemand de gouden tip voor mij? Als hij uitgerust is, is hij zo`n vrolijk mannetje. In de wandelwagen slaapt hij wel als ik ga wandelen,maar hij zou toch ook in zijn bedje moeten kunnen slapen? Ik hoop op ervaringen! Alvast bedankt! Ow ja: speentje wil hij niet, en duimpje heeft hij wel gevonden, maar lukt nog niet erg goed...
Klinkt echt precies als hier. Ik heb de oplossing helaas tot op heden niet gevonden! Het is ook nog steeds niet vanzelf overgegaan. Hopelijk komt er iets bruikbaars voorbij! Mijn zoontje slaapt trouwens al op zijn buik.
Leg eens een gedragen t- shirt van je bij hem zodat hij je ruikt. Snachts slaapt hij dicht bij je en slaapt hij goed dus hij ruikt je aanwezigheid. En overdag valt hij in slaap als je je hand op zijn hoofdje legt dus dan ruikt hij je ook heel goed. Probeer dus eens een gedragen t-shirt zodat hij je blijft ruiken, dit kan een veilig gevoel geven. Wel niet snachts doen en af en toe kijken zodat hij geen rare dingen met het t-shirt gaat doen.
Mijn dochtertje is op bepaalde dagen ook zo. Wat bij ons heel erg helpt is het inbakeren met een hydrofiele luier. Ze valt daarna lekker rustig in slaap.
Hier ook ineens sinds een paar dagen. Zit je rond het 19 weken sprongetje toevallig? Dan zou het daaraan kunnen liggen. Hij sliep hier echt wel 2 uur soms, nu Max 3 kwartier. Ook in de nacht 2x een half uur lang liggen kletsen, niet huilen verder, en uiteindelijk zelf in slaap gevallen weer, maar lijkt ook nog erg moe. Denk dat het een fase is?! Hoop het ieder geval, zielig als je ziet dat ze gewoon nog moe zijn..
Draagdoek/zak proberen? Of inderdaad inbakeren? Ik doe het met een lakentje, hydrofiele luier id te klein. Maar ook hier moeilijke slaper overdag ( s nachts komt hij ook nog om de 2 uur maar slaapt ma voeding meteen door) ik zorg dat hij iig zijn rust pakt door ALS het nodig is de tweede drie kwartier naast het te liggen stil. Maar blijft hard werken .
Bedankt voor alle reacties! Hij ligt nu te slapen met een hemd wat ik vannacht heb gedragen. Ga dat inderdaad maar eens proberen. Hij is idd 19 weken, dus midden in de sprong. Echter duurt dit al weken, dus misschien is het nu wel iets erger, maar het was al wel slecht. Misschien meer ervaringen? Groetjes Sam
Wij hadden hetzelfde... Ik heb het losgelaten. Als ze niet meer kan slapen, jammer. Eruit en spelen eten etc. Ze raakte ook gefrustreerd van het verder moeten slapen. Sinds ik het losgelaten heb slaapt ze veel beter. Mij motto is ook steeds vaker: dan maar niet... Worden we allebei vrolijker van! De 19 weken sprong voelen ze vanaf 14 weken soms al aankomen heb ik gelezen.
zoals ik het lees kan je kindje niet alleen in slaap vallen maar heeft hij jouw aanraking nodig.. misschien kun je hem leren om met een knuffeltje in slaap te vallen. Je zou het boek Baby in een droomritme eens kunnen lezen. Hierin staan tips hoe je je baby kunt 'leren' zelfstandig in slaap te vallen (alhoewel hij nog vaak jouw nabijheid nodig zou hebben.) Daarnaast worden ze natuurlijk steeds meer wakker en gaan ze minder slaapjes doen.. misschien kun je hem wat langer wakker houden en hem dan wat later op bed leggen..
hier rond die periode ook moeite met zelf slapen boven. Draagdoek als ik binnen was, of lekker in de kinderwagen was mijn optie.. met 3 maanden ging het een stuk beter en sliep ze twee keer per dag 1.5-2 uur