Voedt rijstebloem (Biobim) nou wel of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chantico, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Omdat ons dochtertje sinds een week weer 's nachts komt, dacht het cb dat ze misschien extra honger had. Hun advies: 's avonds rijstebloem door de bv.
    Na wat zoeken hier lees ik dat dat eigenlijk helemaal niet voedt, hooguit een wat verzadigder gevoel geeft.

Ook vraag ik me af of rijstebloem erg belastend is voor de darmpjes. Op zich is Ise al 5 maanden en mag je rijstebloem vanaf 4 maanden geven, maar velen menen dat 6 maanden volledige bv echt beter is.

Ik raak het spoor bijster. Ik was eergisteren nog overtuigd dat ik met bijvoeden wilde wachten tot 6 maanden, maar na de opmerking gister van het cb over honger als reden voor de nieuwe nachtvoedingsbehoefte weet ik het niet meer zo zeker.

Wat zijn jullie ervaringen / meningen over Biobim voor een baby van 5 maanden?

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Vervelend, he, als ze niet door willen slapen?

Ik heb het vanaf 7.5 maand een paar weken gegeven (dus niet met 5), maar wat ik ook wil, doorslapen doet ze er niet op, ook niet op andere middelen.

Niet doorslapen is niet altijd een kwestie van honger, sommige kindjes doen er nou eenmaal wat langer over om het in de gaten te krijgen. Hoe jammer dan ook!

Sterkte!

3. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Kan je niet s ochtends wat melk nakolven en dat s avonds bijgeven?
    Bij mij loopt de productie in de avond wat terug ik geef bij de voeding van half 8 extra dan een gewone om 11 uur en dan slaapt ze door tot ik haar wakker maak om 8 uur of half 9....

succes iig

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken: dat ze misschien gewoon niet voldoende melk krijgt 's avonds. 's Ochtends kolven is het proberen waard.

Tot vorige week sliep ze trouwens wel goed door 's nachts, vanaf dat ze 2,5 maand oud was ongeveer. Misschien hangt het ook wel met de onrust van de feestdagen samen. Of een sprongetje (hoe makkelijk dat ook altijd als reden wordt aangevoerd ;) )

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik zou er gewoon even aan toegeven. Het gaat vanzelf wel weer over. Vaak zijn het fases waar je gewoon even doorheen moet. Misschien heeft ze even wat minder weerstand of heeft ze het gewoon even nodig.
    Ik heb het nooit gedaan, onnodig veel werk want eerst moet je het afkolven en daarna met een flesje geven. Een beetje zonde vind ik dat, als het het niet hoeft.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Rijstebloem vult alleen de maag. Het geeft maar een paar extra calorieën.

Die 6 maanden volledige BV is omdat BV een beschermlaagje op de darmen geeft (waardoor rare reacties op voeding kunnen worden tegengegaan)
    Als je bijvoeding geeft (ook KV) gaat dat beschermlaagje weg.
    Met 6 maanden zijn de darmpjes uitgerijpt en dan kunnen ze zonder dat laagje.
    Dus rijstebloem is niet zo allergeen, het zit m in dat laagje ;)

Ik heb hier ook een meisje wat heerlijk heeft doorgeslapen, maar nu niet meer. Het begon met een paar foutjes, maar nu is het iedere nacht raak. Erg jammer.
    Het hoeft niet per se honger te zijn, het kan ook mamahonger zijn.
    Ik heb helaas geen tips voor je. Ik geef er maar gewoon aan toe (dat is de makkelijkste oplossing 's nachts ;) )

Sterkte, ik hoop dat onze kindjes snel weer doorslapen

7. Alita

Alita Niet meer actief

Is nutriton iets mischien? Ook wel johannesbroodzetmeel genoemd, of zoiets tenminste haha.
    Het verdikt de voeding en er zitten geen kalorieën in.
    Mijn meisje krijgt dit voor het spugen zodat de veoding iets dikker wordt. Mischien een idee?

Deel Deze Pagina