5/6 weken sprong

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rijo, Aug 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik ben even nieuwsgierig :) Hoe herkende jij deze sprong? En hoelang heeft het geduurd?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik herkende het aan dat ze nergens meer tevreden mee was en alleeeeeeen maar huilde. Het enige waar ik haar stil mee kreeg was wandelen buiten. Mijn god... Ik heb wat afgelopen met haar midden in de nacht buiten.
    Duurde 10 dagen.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Sneller om voeding vragen kortere slaapjes. Maar de eerste 6 sprongen hebben we achteraf gemerkt. Ineens kon Siem meer of iets anders...

4. sther3

sther3 Niet meer actief

Vooral 's avonds (begon hier rond uur of 18:00) huilen huilen, overstuur, niks was goed, vasthouden niet, neerleggen niet, eten niet, etc.. Tot ie na twee uur uitgeput óf tien min in slaap viel om daarna te eten en de nacht in te gaan óf toch ineens naar mn borst dook om te drinken en dan in slaap te vallen.. Drie avonden ongeveer gehad..
    Nu in de tweede sprong en die duurt al bijna een week..

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is de eerste sprong toch? Die duurde hier maar 1 dag!

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Heeft hier wel zo'n 3 weken geduurd;) maar de 'ergste' week was met 7 weken. Wat ik vooral merkte was heel onrustig en kort slapen. Veel gejengel in bed. Drinken ging wel goed en s nachts slapen ook gelukkig.
    Daarna een paar dagen heel veel geslapen en toen leek het wel of hij ineens 'wakker' werd. Kan van de een op andere dag langer wakker zijn (een uur nu en eerst was het drinken en naar bed), lacht heel veel en maakt geluidjes. Echt een verandering.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Veeeeeeel slapen en een fles eraf! Dus prima sprong!

8. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Interessant om te zien dat de een er een dag last van heeft en de ander weken.

9. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze meid is nu 6 weken en twee dagen en ze is heel onrustig, ze wil niks meer van wat vroeger wel goed was. Wandelen wil ze niet meer. Ze sliep normaal wel rustig als ze tussen ons in in bed lag, maar nu slaapt ze ook daar onrustig en oppervlakkig met veel friemelen en kermen (zoals ze voorheen al sliep in haar eigen bed). Dus ik vraag me ook af of dit ook nog de sprong van 5/6 weken is of eerder al de volgende van week 8 die wat vroeger komt? Ik ben heel erg benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, want ik sliep al weinig, maar nu is het nog minder :(

10. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik wee het niet, zou best kunnen. Mij is gezegd vanaf de uitgerekende datum te rekenen, misschien kun jij ook iets met deze info?

11. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Met 8 weken is er toch geen een?
    Tenminste niet volgens het boek 'oei ik groei.' Heb er hier ook niks van gemerkt, of hij moet nu beginnen, is beetje hangerig vandaag;)
    Hij is een week voor de uitgerekende datum geboren dus dan zou hij nu 9 weken zijn...

12. Michelle88

Michelle88 Actief lid

Oct 26, 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Hier precies 24 uur. Begon om 22.00uur. Alleen maar huilen en schreeuwen. Uiteindelijk pas om 2.30uur stil! Wat een nacht.... Vanaf 6 uur weer alleen maar janken en eten willen. Om 22.00uur was het weer rustig.
    Na die sprong sliep ze opeens 9-12 uurtjes achter elkaar per nacht daarvoor was het 6-9 uurtjes achter elkaar

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik geloof niet zo in sprongen. Dat oei ik groei boek is in de wetenschap nogal omstreden. Het was de theorie van een professor. Een promovendus ging onderzoek doen om de sprongen te 'bewijzen'. Er kwam uit dat dat niet te bewijzen viel, toen mocht ze niet promoveren want dat mocht ze niet opschrijven!
    Alleen de sprong van 3 en 8 maanden is wetenschappelijk bewezen.
    (zie Ook bij mijn eigen kind kon ik geen patroon vinden - Archief - TROUW )

Maar goed, die verhaaltjes bij de sprongen zijn misschien wel herkenbaar, van wat er rond die periode ongeveer gebeurd. Dus sommigen vinden dat boek/sprongen toch prettig. Ik zie het huilgedrag rond 6 weken meer geassocieerd met het feit dat dan de piek is van darmkrampjes. Mijn dochter heeft haar 5e en 6e week heel veel gehuild, daarna was het minder.

14. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Die huilpiek heb ik ook zeker gemerkt ja! En daarna werd het minder. Zie nou trouwens in het boek dat er wel een sprong zou zijn met 8-9 weken, maar dat waren nou juist de 2 weken dat het super ging met mijn zoontje:D
    Ik kreeg het boek net vorige week van de buurvrouw om eens in te kijken, weet ook niet wat er van klopt. Zal best kern van waarheid in zitten...weet het niet zo goed;)
    Beetje met een korrel zout nemen:p

Share This Page