Ik ben echt heel erg pro-borstvoeding hoor. Maar toen ik dit filmpje zag moest ik toch wel even slikken. Nu vind ik 'langvoeden' ook een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken, maar dit kind is 4! jaar oud? Hoe leg je dat uit op de basisschool en ik geloof echt niet dat borstvoeding voor dat kind nog enige toevoegende waarde heeft en zij haar benodigde voedingstoffen echt uit 'normale' voeding moet halen. Wat vinden jullie hier van? https://www.youtube.com/watch?v=0Vai5FaAmp0#t=164
Zelf vind ik het niet raar of zo maar ik snap niet dat ze dat op youtube moet zetten. Ik vind dit zo privé namelijk.
Ja zoiets heb ik ook wel. Ik vind borstvoeding iets intiems en ik snap dat je het uit hoge nood wel eens in het openbaar doet, maar dit is wel heel erg 'in you're face'.
Natuurlijk eet dit dametje gewoon met de pot mee...Dat is echt een fabel! Een kind gaat op een gegeven moment gewoon vast voedsel eten. Dan is borstvoeding gewoon een soort van "vitaminepil". Mijn jongste heeft tot 2,5 gedronken, die at en eet alles wat los en vast zit. Ik heb nooit uit hoge nood buiten de deur gevoed. Eerder uit gemak Je baby moet toch eten? Ik zie het probleem zelf niet zo. YouTube....mmhhh Er is niets aanstootgevends aan, maar ik zou er zelf niet voor kiezen Te prive
Filmpje nog niet gezien, maar ondertussen voed ik mijn oudste ook al weer 2 jaar en 5 maanden. Dat had ik niet gedacht toen we ooit begonnen ! Het is voor natuurlijk helemaal niet meer de voeding waar het om draait, maar vooral het emotionele stuk. Het is voor haar liefde, exclusieve aandacht van mama (heel belangrijk sinds babybroertje er is!), bevestiging dat zij er mag zijn, enz. En voor mij is het ook heel gezellig en vaak praktisch handig. Bij stuwing in de kraamtijd en een (dreigende) borstontsteking drinkt mijn geoefende borstdrinkertje zo de harde plek weg en ook zorgt ze 's avonds voor aangenaam lege borsten als we de nacht ingaan. Ze drinkt even de restjes op . Natuurlijk drinkt ze nog maar heel weinig per dag, nu alleen nog 's avonds voor het slapen gaan. Nooit in het openbaar, dat vind ik niet nodig. Maar ik ben er verder heel open over dat ik haar nog voed. Oh en ze is een supergoede eter! Het is gewoon extra die bv.
Mooi geschreven, en heel herkenbaar. Voor zoon was het even exclusieve aandacht tussen de drukte van zijn zusjes. Hier het laatste half jaar ook alleen s'avonds. Behalve toen hij een keer ziek was. Toen wou meneer ook weer overdag, en aan de borst in slaap vallen. Ik vond het zo bijzonder dat ik hem dat kon geven
Heel eerlijk vind ik bijna 4 jaar to much.. Maar dat is een persoonlijke mening. Het is aan de moeder en aan het kind hoelang ze voeden. Maar waarom het weer op youtube moet
YouTube onnodig. Hier voed ik m'n jongste nog tot zij stopt. Vorige week was ze 6 dagen gestopt maar heeft het weer opgepakt. Prima! Zelf denk ik op dit moment wel dat ik gestopt wil zijn voor ze naar school gaat. Oudste stopte met 23 maanden. Ik voed al heel lang niet meer in her openbaar, alleennog voor het slapen gaan en soms s morgens.
Ik vraag me ook af waarom dit op Youtube moet.. Als ik andere kinderen van 4 jaar zie kan ik me niet voorstellen dat zij nog bv krijgen, maar mijn oudste dochter drinkt ook nog en die is ook bijna 4 Ik snap best dat anderen dat vreemd vinden en het zelf nooit zouden doen! Voordat ik begon had ik ook nooit gedacht 4 jaar later nog te voeden.. Het is natuurlijk niet meer voor de voeding, maar het bied zoveel andere dingen! Ik vind het zelf al lang niet meer nodig om haar in het openbaar te voeden, ben er verder wel open over mocht het ter sprake komen.
Iedereen moet het lekker zelf weten maar waarom je het op YouTube moet zetten is me een raadsel. Ik laad ook geen filmpje op dat ik naar de AH ga om melk te kopen
Soms? heeeeeeeeel vaak.. maar ja, waarom denk ik ook bij de meeste televisie programma's die voorbij komen. Even over bv nog.. ik ben wel bang dat niet elke mama echt aan haar kind denkt.. ik denk dat er genoeg tussen zitten die hun kind graag aan de borst houden voor hen zelf.
Haha, of een filmpje van een flessenwarmer-in-actie op youtube. Zwaar interessant. Als ik nu naar onze 4-jarige school kijk, vind ik het een raar idee om hem te voeden. Maar als ik gewoon van baby af aan was doorgegaan (en hij dus ook) denk ik dat we het allebei volstrekt normaal zouden vinden. Toen ik bij hem begon met bv geven dacht ik ook niet dat ik hem zo 'lang' (1,5 jaar) zou voeden. Een lopend kind aan de borst?? Raar!! Maar ja, je groeit er in mee, het blijft je eigen kindje dat je als baby ook al aan de birst had. Dat is echt niet ineens raar omdat hij gaat kruipen of zijn eerste stapjes zet. Dus in dat opzicht snap ik het ook weer wel. Wat betreft de vraag "Hoe leg je dat uit op de basisschool?" Wat valt er uit te leggen?
Hah Warboel, ik zag m op mijn timeline voorbijkomen op Facebook en ik zag jouw foto bij de reacties staan en ik dacht : he dat is Warboel van zp ) ! Tja ik heb mijn oudste 2 jaar gevoed... Het hadden er ook 4 kunnen zijn, maar dan had ik dat niet aan de grote klok gehangen. Maar zoals op Facebook ookal stond: Mijn mening is dat wij moeders elkaar moeten respecteren en steunen en niet affakkelen... Of je nu een week of een maand of 4 jaar voedt, je bent hartstikke goed bezig!!
hier ga ik het van zl af laten hangen wanneer hij er klaar mee is. Ook als dat pas met 4 of 5 jaar is. Natuurlijk ga ik dat niet op fb of YouTube zetten. Al hoop ik wel dat het langvoeden weer steeds normaler gevonden wordt... want natuurlijke dan bv geven is er natuurlijk niet. een mooie uitspraak van een lk: bv in de peuterperiode is geen voeding voor het lijf, maar voeding voor de geest.
Tja, raar vind ik het niet. Wat eigenlijk wel raar is, is dat wij massaal melk van een koe drinken terwijl we geen kalfjes zijn . Maar het op YouTube zetten hoeft ook weer niet inderdaad
Tja. Ik vind dit echt heel erg raar. Sowieso vind ik lang borstvoeding geven vreemd. Maar dat is mijn mening, hoeft niemand zich wat van aan te trekken. Kind zal later ook niet blij zijn denk ik. Dat ze op YouTube staat terwijl ze bv krijgt.