Hoi allemaal Ik heb toen we ons huis kochten de keuken er gewoon in laten zitten omdat deze nog prima was/is. Maar de oven is gewoon met geen mogelijkheid schoon te krijgen! Nu is hij wel schoon in die zin dat er geen etensresten ofzo meer in zitten maar het ziet er gewoon nog steeds vies uit en hij glimt niet meer :S Wie heeft er een "grootmoeders" tip? Of een super fantastisch product uit de winkel? Ik heb de gewone vetoplossers al geprobeerd (van Dubro enzo) en ook een aantal speciale ovenreinigers. Hulp gevraagd
Bij de Action hebben ze fantastisch spul om je oven schoon te maken. Je spuit het in, laat het een paar minuten inwerken en je veegt alles schoon en blinkend! Het heet geloof ik Actiff en kost maar iets van 1 euro en een beetje.
Zou ook gewoon iets een tijdje laten inwerken, hangt ervanaf wat de plekken precies zijn? tegen vet helpt dreft met een beetje water meestal goed ze werk in een frituur en daarmee krijg ik alles proper dusja
Geen idee wat het is! De vorige eigenaar heeft volgens mij nog nooit iets schoongemaakt in dit huis :S En het meeste heb ik weggekregen maar niet alles dus. Het liefst zou ik een nieuwe oven kopen maar daar is nu gewoon geen geld voor. Maar dromen mag altijd Bedankt voor de tips alvast!
een citroen in stukken gesneden (met schil) in een ovenbakje doen en deze een tijdje erin zetten. (de oven moet wel aan.) google ff voor de graden en de tijd. en anders heb je bij de wibra hele goede ontvetter die helpt ook goed. zit in een gele spuitfles.
JE hebt ook speciale ovenreiniger van HG. Is wel een vrij agressief spulletje als ik de verpakking moet geloven. Ik weet niet hoe het werkt, heb het wel in huis, maar volgens mij nog nooit gebruikt.
in ons nieuwe huis was de keuken ook redelijk alleen was de oven ook heel vies. Zo vies zelfs dat er nog etensresten en zo in zaten. had ook vanalles geprobeerd tot iemand mij het volgende aanrade muscle oven four. is een heel chemische goedje. je moet het zelfs gebruiken met handschoenen en een monddoekje. Het zit in een spuitbus. Er komt een soort schuim uit en dat laat je een half uur intrekken met de deur dicht. Daarna met een doekje erdoor heen en alles is schoon Maar echt de oven is weer super schoon. Hij is volgens mij nog nooit zo schoon geweest Probeer het daar eens mee bij mij werkte het echt goed
o ik gebruik dus ook die Actiff, het werkt heel goed, maar is zo chemisch als wat dus ik doe het alleen als de kleine niet thuis is. maar ik las laatst een tip van schoonmaakazijn, even een kommetje in het midden van de oven, oven aandoen en daarna zou je het er zo af kunnen halen. Ik heb het alleen nog maar uitgeprobeerd bij de magnetron en dat werkte goed. Groetjes
Hier ook Muscle in huis, maar vind het toch tegenvallen met alles makkelijk wegnemen na een half uur of langer vaak laten intrekken. Zoek ook nog steeds een makkelijke tip om oven schoon te maken.