Eerste bevalling zonder pijnbestrijding, tweede ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door SDonya, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bij mijn eerste bevalling heb ik geen pijnbestrijding gehad, is de kans dan groter dat het de tweede keer ook niet nodig is?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb beide keren geen pijnbestrijding gehad. Ik vond het ook echt niet nodig. Bovendien was er de 2e keer ook geen tijd voor geweest, als ik het wel had gewild. Ging nogal snel ;).

3. Onje

Onje Niet meer actief

Denk dat daar weinig van te zeggen valt.
    Mijn ervaringen is 2 bevallingen zonder pijnbestrijding.
    Eerste snel een uur en 20 min weeënstorm en was ff best pijnlijk.
    Tweede inleiding ongv 3 uur en echt bijna pijnloos.

4. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Bij de eerste niks gebruikt kon trouwens ook niet toen ik door had dat het begonnen was had ik al 7cm en bij de 2e ingeleid en toen het laatste half uur kwartier wel pijnbestrijding genomen vond het zo heftig had alleen maar persweeen

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Eerste wel pijnstilling gebruikt, bij tweede ingesteld op geen pijnstilling en badbevalling en met die gedachte en kunnen ontspannen heb ik het nu wel gered . Ik denk dat als je je er mentaal op instelt geen pijnstilling wilt dat dit ook lukt ! Tenzij weet ik veel wat aan de hand, maar ik denk vanaf nu vroeger moesten ze ook zonder :p

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Denk dat t heeel verschillend is..
    Eerste inleiding enorm pittig en bij 4 cm een ruggenprik laten zetten..

Tweede inleiding ging in het begin heel goed (nouja begin was sowieso een vlotte in iets minder dan 2.5 uur) en werd ineens heel heftig, 1 lange wee. Toen ik het niet meer trok en pijnstilling wilde had k al bijna volledige ontsluiting en kon ik na nog een wee gaan persen..

7. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hier 2x niet. Wel vrij snelle bevallingen.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 3x niet, maar bij de eerste had ik het wel gewild. Ik wist toen echt niet hoe om te gaan met de pijn van de weeën, echter had ik al 8cm en kon dit toen niet meer. Bij de 2e en 3e wist ik wat ik kon verwachten en ging het nog veel makkelijker.

9. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier de eerste keer wel, maar dat was een inleiding. De tweede keer niet en dat was een natuurlijke bevalling thuis. De derde keer wel pijnbestrijding, maar dat was omdat ik al heeeeel lang bezig was en het totaal niet op leek te schieten. Ik dacht dat het nog uuuuuren zou gaan duren dus heb pijnbestrijding gevraagd. Half uur later was ze geboren hahaha!
    Nu zwanger van de 4e en we zien wel weer! Ik heb ondertussen geleerd dat elke bevalling behoorlijk anders is. Ik besluit pas op het moment zelf of ik wel of niet voor pijnbestrijding ga :)

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik had bij de eerste geen pijnbestrijding en een onwijs heftige en lange bevalling van 28/29 uur. Na een uurtje of 4 was het al niet grappig meer met weeën die niet weg te zuchten waren. Uiteindelijk na ruim 24 uur zat ik op 3 cm en konden ze mijn vliezen breken en toen nog 4 uur een weeenstorm door moest. Ben geen piepertje en voel niet snel pijn maar dit was echt zwaar pijnlijk. Ga er dus vanuit dat t bij een tweede ook niet nodig is als ik de eerste ook zonder doorgekomen ben. Veel erger dan die bevalling kan t volgens mij niet worden.

Deel Deze Pagina