Zaadtest: Hoe lang mag je niet zijn klaargekomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blosh27, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Ik heb een vraag voor een ieder die eerder een zaadtest bij de man hebben laten doen. Mijn man gaat dit morgen laten doen. We hebben vijf dagen geleden gevreeen. Wat is nu beter. Niet meer klaarkomen, zodat zijn zaad vijf dagen oud is of juist wel vandaag vrijen, zodat zijn zaad 1 dag oud is. Wie heeft hier ervaring mee :(:

Liefs

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Niet meer vrijen. De meeste ziekenhuizen hanteren een onthoudingsperiode van 3-5 dagen.

Succes!

3. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Gewoon 3-5 dagen, dit is ook zo bij die thuistesten die je kan gebruiken. Te lang ophouden is ook weer niet goed, dus ze zitten ze gebruiken de dagen dat het er net tussen in zit. Dus gewoon wachten tot morgen ;) Zodat het ouder is, dan is het meeste hersteld en aangemaakt .

4. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Bedankt voor het advies. Zo jij hebt trouwens een onregelmatige cyclus. Heb je daarom ook Clomid? Heb je PCO toevallig? Daar ben ik me nu op aan het laten testen. Vrijdag krijg ik de uitslag. Liefs

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De onthouding moet minimaal 3 dagen zijn en maximaal een week. Als je korter of langer doet, heb je kans dat de zaadkwaliteit slechter is dan anders. Dus je zit precies goed zo!

6. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Inderdaad mooi zora die liedjes op youtube! Thanks!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ook inderdaad...*snif*

Deel Deze Pagina