Help (Stief)dochter in groep 3

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by MamaDeluxe5, Oct 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

Sep 26, 2014
    1,304
    0
    0
    Dank jullie wel!

Voor mij maakt het niet uit als ze volgend jaar nog een keer groep 3 moet doen, als ze maar op haar plekje zit, dat is voor ons het belangrijkste!

School ziet wel in dat er problemen zijn, maar ik krijg continu het idee alsof ze er een beetje makkelijk vanaf willen komen...
    Als ze niet in de kring luistert (niet stil zit, zit te klieren bij de kindjes naast haar, er door heen schreeuwen) is in mijn ogen aandacht vragen, dan wordt ze uit de kring gehaald en in de bibliotheek gezet, waar ze vervolgens stiekem in boeken gaat zitten tekenen..

terwijl als je da even op gelijke hoogte met haar gaat zitten en haar goed aankijkt en zorgt dat ze even 1 minuut de aandacht voor jou hebt en haar uitlegt dat ze heel even stil moet zitten, en haar handen op haar schoot moet houden en dat ze daarna even iets naar een andere klas mag brengen (om maar een voorbeeld te geven) dan lukt het haar echt wel.
    Ze hoeft dan niet apart gezet te worden, waardoor ze zich weer anders voelt enz.

Dit is maar een voorbeeld en ik snap ook wel dat als je 30 kids (groep 3 en 4) in 1 klas hebt je echt niet alle tijd aan mijn dochter kan besteden, maar wat ze nu doen heeft geen nut, maar ze luisteren niet echt, wellicht ook omdat ze zelf ook overlopen.

Dat ze achterloopt wijden ze aan haar concentratieproblemen en gedragsproblemen, dit erkennen ze dus wel. In mijn ogen worden haar concentratieproblemen niet minder als ik het thuis met haar doe, ik krijg een beetje het idee dat wat wij thuis doen, meer effect heeft dan op school, want tijdens die lessen gaat ze stiekem weg, verstoord de gehele les.

Gelukkig hebben we vorige week nog met de gedragstherapeut gesproken die met haar gesproken heeft inzake het traject met haar biologische moeder. Die erkent dat deze school niet goed voor haar is en de school die wij nu op het oog hebben, qua structuur en lesmethode beter is voor haar, dit erkent haar huidige school overigens ook. Nu hopen dat haar biologische moeder mee wil werken en anders moeten we nog een paar weken wachten totdat de rechter uitspraak heeft gedaan..

Lastig allemaal, zeker omdat je nu ze vakantie heeft, haar helemaal ziet opleven.

Heel verhaal weer!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vooral heel hard vakantie vieren dus deze week!

En hopen dat snel alles op z'n pootjes komt.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Kan je eigenlijk niet zo snel mogelijk een akkoord met haar moeder maken of naar de rechter? Ik zou precies echt niet gaan zitten wachten op haar pas volgend jaar van school veranderen (als het enigszins kan).
    Want ze is nu al een jaar ouder dan een heel deel van de groep 3'ers. Als ze nu misschien nog een jaar verliest, wordt de leeftijdskloof wel erg groot.

Voordeel daarbij is dat ze op de nieuwe school jouw kinderen al kent.
    En komt ze dan in de klas met jouw jongste?
    Als ze volgend jaar nog es groep 3 doet, is ze dat "voordeel" ook weer kwijt.

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hebben ze op gr3 nog steeds de kring? dat wist ik niet.

concentratie problemen kunnen ook door leerstof komen; te lager of te hoger nivoo dan wat het kind aan kan. ze moeten kijken op welk didactische nivoo zij werkelijk zit.
    je kijkt naar de concentratievermogens op d juiste nivoo.

5. Chaos

Chaos Actief lid

Apr 5, 2014
    269
    0
    0
    De kring hebben ze volgens mij tot in groep 8 ;). Althans dat was bij mij vroeger wel zo. In groep 3 heeft dochter het elke maandag.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier is het geen kring.. Maar zit ieder gewoon aan zn tafeltje voor het "kringgesprek".

7. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

Sep 26, 2014
    1,304
    0
    0
    Zeker heel hard vakantie vieren! Ze heeft zelfs 2 weken vakantie.

Een akkoord met haar moeder wordt lastig, aangezien we niet weten in welke goot ze ligt en ze elke week een andere telefoonnummer heeft...

Als het goed is komt het binnen een aantal weken voor de rechter en dan zou ze over kunnen.

mijn jongste zit in groep 4, dus ze komt niet bij haar in de klas, wel komt ze bij het zusje van een vriendinnetje van mijn jongste, dus niet op onbekend terrein!

Share This Page