Ervaringen kinetic sand

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miepske1980, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Sinterklaas is weer in aantocht.... en ik heb geen idee wat ik aan mijn dochter van 7 moet geven.
    Zojuist trok een advertentie van kinetic sand mijn aandacht, en ik vroeg me af of dat iets voor haar zou zijn. Het ziet er leuk en apart uit: zandkastelen bouwen zonder troep.

Wie heeft dit spul al eens uit geprobeerd?

Is het een aanrader.... of een afrader?

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Nou zandkastelen bouwen lukt niet hoor ermee.
    Het valt zo weer in elkaar.
    Maar verder wel heel leuk, mijn kinderen zijn er gek op.
    Google even kinetic sand en dan zie je een filmpje is ook leuk, daarmee kan je ook zien dat je er niet echt mee kan bouwen.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben het, maar ik zou het niet echt aanraden. het valt zo uit elkaar. Je kan er eigenlijk niks mee. En het geeft echt wel troep.
    Reclame is leuk, ziet er leuk uit, maar ik vind het niks.

4. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens. Er is altijd wel wat rommel op de vloer en op laminaat word dat spekglad!

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #5 piccolina, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt: 21 okt 2014
    Er lopt al topicin peuter/kleuter over

Bouwen zal je mee niet kunnen. Is iets tussen zand en deeg. Het vakt uit elkaar als je aanraakt of als je veel gewicht boven drukt.
    Is top spul! Werd in eerste instratir ontwikkeld voor kinderen mey hersensbeschadiging en achterstand maar was top en werd op markt gebracht.
    Is meer iets voor voelen en vorpjes maken. Iets verstoppen etc.
    Ik vind 7 jaar okey, maar lijkt mij dat het niet lang zal intereseren is meer iets voor jongere kinderen. Is geen zandbak zeg maar je koopt maar wienig. Er bestaat een bouwset voor en als je wil bouwen moet je diet kopen ook dan kan je hoogte in.

Kijk naar supersand of bubber. Is soort deegachtige klei wat noet droogt. Dat is qua gevoel niet zo apart en fijn als k.zand maar dat blijft stevig en daar kan je dus en bouwen en koekjes maken en balletjes rollen etc. Met zand maak je bal maar als je die oppakt of aanraakt valt dat uit elkaar maar niet als droge zand maar vloeiend.

Ik denk dat mensen die kenetic zand niet bevalt kopen dat voor te oudere kinderen of gebruiken het niet zoals het kan gebruikt worden.
    Het spul is 100% beter dan reclame. Hier op kdv is die ook, kinderen dol op. Thuis dochter speelt vanaf 1 jaar elke dag 30 min met zand en tweede dagdeel 30 min met bubber.
    Het blijft niet in kleding en niet op tapijt is makkelijk te rappen ik heb het nog nooit stofgezogen. Dochter geleerd alleen in bak te spelen (er is speciale bak voor k.zand). Dochter kan veel mee ze gebruikt bubber tools, koekjes vormen, zandvormen, mes, deegrol. Ze maakt begje voor collecta pinguin zet hem in, gooit overheen, stampt dat alsof het deken is etc.
    Dus voor leeftijd 1.5+ is echt top spul. 7jarige zal dat tast en fantasiewerk niet echt boeieen. 7jarige zitten toch ook niet in zandbak vormpjes te maken en taarten.

6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Nou ja mijn 8 en 12 jarige vinden het ook nog leuk hoor en vriendinnetjes ook.

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    O, mijn 7-jarige bakt nog wel taartjes in de zandbak :)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik heb die ervaring helemaal niet

Hier maken ze er wel leuke dingen van.

Ze spelen er heel graag mee en het geeft geen troep. Het plakt aan elkaar...en is dus zo weer op te ruimen. Ideaal spul.

Hier een foto van een zandtaart

Bekijk bijlage 424183

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn bijna 7 jarige vindt het wel leuk.
    Ze maken er ook leuke dingen mee.

Ik vind het lekkerder voelen dat dat supersand.

10. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het in de winkel even in mijn handen gehad en trok al de bovenstaande conclusie. Snap echt niet wat mensen erin zien, en het is echt belachelijk duur voor datgene wat je ervoor krijgt..

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Kids hier vinden het geweldig. Wij hebben ook supersand maar kinetic heeft toch de voorkeur (kids zijn bijna 3 en 6)

Deel Deze Pagina