PMS: rare klachten

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sorry, weet even niet waar ik het anders moet posten...

Ik heb de laatste maanden echt de raarste PMS-klachten die ik maar kan verzinnen.

Vorige maand had ik voorhoofdsholte-ontsteking, knallende hoofdpijn die echt direct ophield zodra mijn ongesteldheid doorbrak. De huisarts vroeg toen als of ik ook pijn had ik mijn kaak, want voorhoofdsholte-ontsteking gaat vaak ook over in kaakholte-ontsteking

Nu heb ik deze maand dus inderdaad echt mega-pijn in mijn kaak. Kan er gewoon niet van slapen :x

Ik word inmiddels echt niet goed van al die vage klachten :(

Wat zijn jullie raarste PMS klachten??

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey wat vervelend voor je, bolkje! Die hormonen kunnen rare dingen met je doen. Je symptomen lijken wel op een soort migraine, ik ken iemand die dat elke maand had. Zij heeft goede pijnstillers gekregen speciaal daarvoor.

Ik voel me ook altijd behoorlijk rot. Vaak heel boos richting de kinderen ook.
    Gek is dat ik vaak een zere tong heb de week voor mijn menstruatie, net of ik hem verbrand heb ofzo.

3. Hm, dat is ook raar inderdaad!! :$

Ik word ook altijd heel boos en mijn hoofd loopt heel snel over, ik kan dan minder informatie verwerken dan normaal gesproken...

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg de week voor mn menstruatie pukkels, nou ja, het zijn meer gigantische ontstekingen op mn nek en rug :( Echt dat je denkt mennn dat zit er nog een maand. Als ik ongesteld word zijn ze binnen 3 dagen helemaal verdwenen.

En verder vreetbuien en inderdaad een zere tong. Ik kan altijd tomaten eten behalve net voor de menstruatie, dan gaat mijn mond helemaal stuk.

5. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Wat ik mij nou af vraag...is pms iets wat bij een vrouw hoort of is het iets wat soms voor komt? Ik had dit namelijk eerder nooit zo sterk maar sinds mijn 2 zwangerschappen en bevallingen heb ik echt last van mijn hormonen rond die tijd. Ik wordt zwaar prikkelbaar en voel me soms bijna depressief... is dat normaal dan? Ik vind het verschrikkelijk en baal soms dat ik vrouw ben! Erg benieuwd wie nog meer zo prikkelbaar wordt.

6. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Ik heb ook heel veel last gehad van PMS klachten: depressieve gevoelens, snel geïrriteerd, weinig kunnen hebben, vreetbuien, hoofdpijn, vermoeidheid. Ik had er echt veel last van. Ik heb hiervoor medicatie gebruikt via Eileen Engels, dat hielp me wel maar omdat ik ook hele goede ervaringen had met acupunctuur wilde ik dat proberen, vond het idee van medicatie niet prettig. Acupunctuur heeft enorm geholpen, sterker nog, in DE periode vooraf aan mijn menstruatie echt nergens last van gehad ! Nu kijken of het de volgende cyclus weer zo is, anders ga ik weer terug.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dit herken ik heel erg! Heel vervelend dat gedoe steeds. Probeer zo vrolijk mogelijk te zijn en te bedenken "dit ben ik niet, dit zijn mijn hormonen" maar dat is niet altijd even makkelijk.

8. Ik heb er altijd al last van gehad, maar vroeger vooral psychisch. Sinds de bevalling ook lichamelijke klachten gekregen... :(

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, ik heb wel PMS-klachten, maar ik heb niet 2 dagen per maand holte-ontstekingen die zodra ik ongesteld wordt als sneeuw voor de zon verdwijnen! Holte-ontstekingen zijn vrij ernstige bacteriële infecties n.a.v. een verkoudheid (virale infectie) en die heb je niet 'even'. Zonder antibiotica kan de holte-ontsteking weken zij het niet maanden duren.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik word altijd een kruising van de duivel en een djinn als ik ongesteld ben.

11. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Hier ook rare PMS klachten. Heeeel veeeel plassen een paar dagen voor mijn menstruatie doorbreekt. Echt niet normaal, ik moet dan elke 3 kwartier plassen. Zoveel dat mijn blaas pijn doet omdat ie op knappen staat. Niet normaal meer, hoeveel urine ik dan in een paar dagen verlies! En ook erg vervelend, want het heeft grote invloed op mijn sociale leven...

En inderdaad heel grote pukkels, van die enorme ontstekingen in mijn hals en in mijn schaamlippen.

Zodra ongi begint, wordt het plassen minder en verdwijnen de pukkels ook weer snel.

12. Astre

Astre Niet meer actief

Hier ook hele heftige PMS klachten. Ik loop hiervoor nu bij de gynaecoloog, omdat het steeds heftiger wordt. De meeste rare klacht is oogmigraine. Ik word een soort van blind doordat er allemaal rare kringen voor mijn ogen krijg, waardoor ik alleen nog maar vage omtrekken zie. Daarna krijg ik hele heftige hoofdpijn. Een aanval duurt ongeveer een dag en dan kan ik niks. Verder krijg ik ongeveer een week voor mijn menstruatie last van overgeven, misselijk, hartkloppingen, nachtmerries, extreem moe, somber, vocht vasthouden. De meest vervelende klacht vind ik echter de agressieve gevoelens. Ik ben volgens mij echt in staat om een moord te plegen. Het enige wat helpt is pijn voelen en dat doe ik door heel hard te sporten en over mijn grenzen heen te gaan. Dat leek me een betere oplossing dan een moord plegen ;). Echt goed is het alleen niet. Op dag drie van menstruatie ben ik weer de oude.

Ik ben nu gestart met hormonen. Bij de een helpt dit wel en bij de ander niet. Het is even afwachten.

PMS ontstaat vaak of wordt erger na zwangerschappen en na je 30e. Ik had het vroeger helemaal niet zo extreem.

13. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb trouwens PMDD, dat is de extreme vorm van PMS

14. Wat ontzettend naar, zeg :(

Deel Deze Pagina