Help ..stijgende bloeddruk en spoortje eiwitten in urine ??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AstridDi, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Meiden,

Wat denken jullie hiervan.

Met de bijna 8 weken echo hebben ze mijn bloeddruk gemeten. Deze was toen 130/85.
    Alle controles daarna (2-wekelijkse controles) was mijn bloeddruk rond 115/60. Dus vanaf 10 weken al.
    Ik denk zelf dat hij met bijna 8 weken zo hoog was omdat ik me zorgen maakte of het hartje wel klopte omdat op de echo met 6 weken nog helemaal niks te zien was.

Ik heb dus altijd gewoon mijn bloeddruk op 115/60 gehouden. (buiten z-schap is hij 120/70)

Nu krijg ik thuiscontroles en ctg (ivm groeiachterstand) en is hij nu al een week lang elke dag 115/60 - 115/65.
    Tot aan gisterenochtend, toen was hij ineens 120/80.
    Omdat ik die middag ook nog naar het ziekenhuis moest hebben ze hem daar ook weer gemeten en toen was het 140/80.
    Dus gelijk bloedgeprikt en urine gecontroleerd op HELLP.
    Bloed was goed, maar in de urine was een spoortje eiwitten gevonden (volgens hun nog niet alarmerend).

Vanochtend weer controle gehad en mijn bloeddruk was nu 125/90!
    Hij stijgt dus!

Volgens de gyn die daarna kwam praten is dit nog heel normaal en stelt die eiwitten niks voor omdat het maar een spoortje was.

Ook zei ze dat ze de waardes van de 1ste meting aanhouden, en dat is dus die met de 8 weken controle (130/85), ondanks dat hij daarna altijd 115/60 was.

Volgens haar mag de onderdruk met max. 30 verhogen in de zwangerschap, maar mag hij niet boven de 160/90 uitkomen.

Ik voel me hier niet gerust onder, omdat hij naar mijn weten dus al 30 verhoogd is en ineens van 60 naar 90 vind ik dus wel alarmerend, zeker met ineens een spoortje eiwitten in mijn urine.
    De gyn wou er niks van weten.

Morgen krijg ik gewoon weer mijn controle thuis en dan is het dus afwachten wat de bloeddruk is.
    Tot die tijd gaan zij niks doen en moet ik zelf maar afwachten of ik klachten krijg als hoofdpijn/strakke band om maag/misselijk etc.

Wat vinden jullie hier nou van ?? Is het echt niks, of delen jullie mijn mening?

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb wel zwschapvergiftiging gehad, hoge bloeddruk en eiwitten en sterretjes zien strak bandgevoel enz....moest gewoon 3x per week naar het zk voor ctg en bloed en urine checken en bloeddruk..
    Het hoeft niet gevaarlijk te zijn...je moet je rustig houden en voel je je niet lekker gewoon gyn.vk bellen!!

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb je stukje nu al 2x gelezen, maar ik vind het moeilijk.
    Heb je naast je bloedruk, ook andere dingen die veranderd zijn?
    Zoals idd, hoofdpijn e.d.?

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Tja, nu inmiddels wel haha, maar dat komt door alles van vanochtend.

Verder ben ik alleen moe, maar denk dat dat komt doordat ik er 's-nachts uit moet om te plassen en dus niet lekker meer kan doorslapen.

En ik hou vocht vast in mijn voeten, maarja, welke zwangere niet met deze warmte

5. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik zal je uitleggen hoe het begon....

Ik zat achter de pc en kreeg opeens erge sterretjes voor mijn ogen kon niks meer zien en voelde me erg slecht. Nu had ik dit al eens eerder gehad maar ik ben een harde wat dat betreft en merk dit vaak niet eens hahaha..
    Vocht had ik al een tijdje maar idd in de zomer tja wat wil je?

Naar de vk gebeld want ik voelde dat het niet goedzat, mocht gelijk langskomen. Daar aangekomen was mijn bloeddruk opeens 95 terwijl deze nromaal 60/65 was..
    Naar het zk gestuurd en daar aan ded ctg gelegd echo gemaakt, bloed geprikt en urine gecontroleerd...ik had een beginnende pre-eclampsie..
    Vanaf toen werd ik in de gaten gehouden want bloeddruk ging niet omlaag, voelde me altijd slecht, misselijk idd dat strakke bandgevoel enz...eiwitten bleven ook en zolang het niet erger werd lieten ze me gewoon lopen zeg maar...
    Uieindelijk is ze 2 dagen voor datum geboren, overtijd hadden ze me niet laten gaan maar gelukkig is ze uit zichzelf gekomen...

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb met onze eerste zwangerschapsvergiftiging gehad ... Hoge bloeddruk, eiwitten in mn urine, op de bloeduitslagen waren te zien dat de waardes van mijn lever en nieren net op het randje lagen .. Knallende hoofdpijn, slapend gevoel in mn vingers en ik zag sterretjes ... Elke dag moest ik naar het ziekenhuis voor een ctg, urine controle, bloeddruk en bloedprikken ... Maar ben zelfs opgenomen geweest een weekend maar ben pas met 40+3 weken ingeleid ....

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe laat is morgen de controle?
    Ik zou als ik jou was goed op de signalen van je lichaam letten vandaag, zo rustig mogelijk blijven.. en alsnog de gyn bellen als je het niet vertrouwd. Wel of geen extra klachten, vertrouw op je instinct!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik denk dat het wel goed is dat ze van de 1e meting uitgaan.
    Met de 8 weken controle is de bloeddruk namelijk nog normaal.
    Daarna daalt je bloeddruk omdat je meer bloed gaat aanmaken (klopt ook aan jouw cijfers te zien) om vervolgens helemaal op het einde weer te stijgen.

Een onderdruk van 90 is nog binnen de marges. Als je onderdruk richting de 100 gaat gaan ze zich pas zorgen maken.

Succes meid!

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Waarschijnlijk in de ochtend. Ik weet de exacte tijd niet omdat het thuiscontrole is en ze tussen half 9 en half 3, 5 mensen/patienten moet bezoeken ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

Ja soms zijn er hier meiden die gelijk werden ingeleid he?
    Maar as het niet goed is leiden ze jou heus wel in....liever normaal bevallen dan ingeleid worden niet?
    Daarbij is het voor jou als moeder het gevaarlijkst he?

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik krijg een (geplande) keizersnede met uiterlijk 38 weken.
    Ik heb nu (bed)rust thuis ivm groeiachterstand van de kleine

12. Alita

Alita Niet meer actief

nou dan heb je je kleintje al bijna meid!!

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid pas goed op jezelf en vertrouw ook op jezelf, het is tenslotte niet je 1e. Als je klachten veranderen/verergeren en/of je bloeddruk morgen nog steeds hoger is, dan kijken ze maar een keer extra hoor.
    Ik snap dat je gyn heus verstand van zaken heeft, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ze er naast zitten.
    Dus nogmaals vertrouw op jezelf.
    Succes!!!
    Liefs Gwen

14. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Vanochtend was de ctg weer goed en mijn bloeddruk ineens 110/60.
    Waarom hij dan eergisteren en gisteren gestegen was is mij een raadsel!

Wel kregen we te horen dat de keizersnede as. dinsdag besproken/ingepland gaat worden en dat we dan waarschijnlijk eind vd week weer ouders worden!
    Hopelijk dus nog maar 7 dagen in onrust/angst leven en dan zal ons meissie het levenslicht gaan zien!

15. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd idd dat hij zomaar 2 dagen zo hoog was. Maar wat fijn om te lezen dat hij nu weer omlaag is. Lijkt me al heel wat geruststellend maar wat je zegt, het blijft altijd een beetje spannend tot het eind natuurlijk. Maar die is bij jou dus in zicht! Ik ben benieuwd wat er dinsdag uitkomt.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben toen gelijk ingeleid met een bloeddruk van 165/95, verder was alles goed. Ik was al 39.4 weken dus wilden ze verder geen risico's gaan lopen vandaar dat ik gelijk ingeleid ben.
    Maar lees dat het weer normaler was. En eind van de week waarschijnlijk de kleine in je armen, veel suc6!

Deel Deze Pagina