Wel of geen aanstellerij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EverAfter, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Inmiddels ruim 24 weken zwanger en vanaf het begin nergens last van gehad, heerlijk! Ik weet dat ik mezelf daarmee gelukkig mag prijzen. De laatste week krijg ik stiekem echter last van wat meer kwaaltjes, die ik tot nu toe telkens afschrijf als 'het hoort erbij' en 'zal wel weer over gaan'. Maar ik vind het lastig inschatten wanneer iets er nou echt bijhoort en wanneer ik het serieus moet nemen, aangezien het mijn eerste zwangerschap is. Laatste dagen vaker op een dag een harde buik en last van m'n, met name rechter, flank. Ook slaap ik sinds twee weken erg slecht en onrustig, waardoor ik overdag vaak moe ben. Vandaag kreeg ik ook opeens een wat pijnlijk, drukkend gevoel op de borst. Hield een kwartiertje aan en zakte toen gelukkig weer af. Ik ben het type er niet naar om meteen aan de bel te trekken en voel me al snel een zeur, maar wil toch graag jullie mening. Hoort dit er inderdaad bij of moet ik wat meer naar mezelf luisteren? Ik werk 4 dagen als leerkracht en geniet van m'n baan, al is het soms best intensief. Volgende week moet ik weer naar de verloskundige en zal het daar ook voorleggen. Alvast bedankt voor het meedenken/jullie advies!!

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi TS, harde buiken kunnen er nu een beetje bij gaan horen, maar zijn ook een waarschuwing van je lichaam dat je iets rustiger aan moet doen. Dus geen reden tot paniek, maar wel een stapje terug doen. Slecht slapen en pijntjes komen vaak doordat de baby meer ruimte in gaat nemen en alles vanbinnen steeds meer klem komt te zitten. Dat zal wss nog wel gekker worden :)
    Pijn op de borst kwam bij mij door brandend maagzuur. Zou het dat bij jou ook kunnen zijn?

Sterkte ermee en hopelijk kun je wel een beetje blijven genieten...en bij zorgen altijd de vk bellen! Ik lees alleen je berichtje en weet niet zeker of ik het goed inschat...

3. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hey Everafter,

Ik begrijp dat je geen 'zeur' wilt zijn, zo steek ik ook niet in mekaar. Maar ik heb wel geleerd dat in een zwangerschap aanstellerij niet bestaat. Ik zou deze vragen even voorleggen aan je verloskundige, gewoon even bellen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Het klinkt allemaal niet ernstig hoor, maar stel het is wel iets. Ik ken iemand die ook niet wilde 'zeuren', uiteindelijk bleek er wel wat aan de hand te zijn en hebben zij en haar kind het niet gehaald. Dat is het in ieder geval niet waard, of wel?

Dus waag gewoon een belletje. Is het niets dan weet je dat ook meteen.;)

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tja Everafter ik snap je gevoel wel. Ik heb een beetje t zelfde.
    Maar regelmatig harde buiken zijn volgens mij wel echt een signaal dat je een stapje terug moet doen. Je kan altijd eea met je vk bespreken tijdens een controle. Ik zou ook dat drukkende gevoel op de borst gewoon even benoemen, mocht eht iets zijn dan kijken ze er (hopelijk) naar

Ik heb ook nergens last van gehad tot zo'n 2 weken geleden en m'n gehele eerste zwangerschap ook niet, daarom valt het nu extra op.
    Allemaal niet dramatisch: sinds week last van beetje maagzuur als ik net in bed lig, baby die fijn tegen m'n ribbenkast duwt (vooral 's avonds), minder lucht, aambei die weer opspeelt, onprettig gevoel in mn schaambeen bij lopen (pijn wil ik t dan weer niet noemen) en vanmorgen voelde ik dat bij m'n stuitje in de buurt ook. Echter allemaal te verklaren.

Voel me ook een oncharmante waggelende eend. En mn libido is ook ver te zoeken door moeheid en een in de weg zittende buik. Voel me ook schuldig naar man toe. Vorige keer allemaal geen last van misschien de laatste 2 weken of zo maar niet nu al.

5. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Leuke naam everafter!
    Ik vind iemand nooit aanstellen en vind dat je een ander altijd serieus moet nemen, wat voor de een niks voorstelt kan voor de ander heel erg vervelend zijn, om wat voor rede dan ook. We zijn (gelukkig) allemaal anders.
    harde buiken zijn niet erg maar wel een teken dat je wat rusti aan moet doen, luister daar naar want dan zal het ook wat beter gaan!
    Die pijn in je flank komt waarschijnlijk door de baby die er tegenaan drukt en iets klem zet. Ik heb regelmatig in mijn rug een zenuw die klem gaat zitten, erg pijnlijk en de 1ste keer schrok ik mij ook rot. Even liggen en mijn benen zoveel mogelijk optrekken en hij trekt er weer uit.
    drukkend gevoel op je borst kan idd van maagzuur zijn, of omdat je jezelf te druk maakt. En tja dat slechte slapen hoort er bij en word er waarschijnlijk (sorry) niet beter op. Ik ben hier blij als ik 4 uur slaap 's nachts inmiddels. Word nu ook wakker omdat zoonlief aan het schoppen en duwen is hihi, de boef!
    Als ik het zo hoor is het allemaal een teken dat je iets rustiger aan moet doen! Ben je naast je werk ook nog heel druk met sociale uitjes of neem je dan al je rust?
    sterkte!

6. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Wat hierboven gezegd wordt! Ik vind het zelf geen aanstellerij hoor. Als je je niet lekker voelt dan voel je je niet lekker...

Beterschap, en eventjes over het zware gevoel rond je hart: ik heb reflux ziekte (oftewel brandend maagzuur), sinds een paar jaar en het kan zijn dat het dat is. Brandend maagzuur is wel een veel voorkomend symptoom tijdens een zwangerschap. En let op: je hoeft dus niet echt letterlijk maagzuur te voelen of proeven door de dag heen om er last van te hebben. Ik heb het s nachts en merk dan niks...totdat ik de volgende dag last van mijn "hart" heb. Dit blijkt dus een licht aangetaste slokdarm te zijn die zeer doet. Anyways...wellicht is het dat?

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Aanstellerij, waarom? Als je last hebt heb je last toch?
    Ik zit zelf vanaf 13 wk al thuis met harde buiken en kan sinds een week of 3 eigenlijk niks meer.
    Dat is super irritant en vervelend, maar geen aanstellerij.
    Je kindje is zoveel belangrijker nu, daar moet alles voor aan de kant. Ik zou dus proberen wat rustiger aan te gaan doen meis! Sterkte!

8. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    ik zou me niet te druk maken hoor. Je kunt met ditzelfde verhaal gerust je vk bellen, zodat je even die zekerheid hebt dat het erbij hoort. T is inderdaad wel een teken van je lichaam om het iets rustiger aan te doen. Met de druk op je borst kan verschillende oorzaken hebben, baby groeit, alles krijgt minder ruimte dus zo gek is het niet, maar wij zijn hier niet de deskundigen en bij twijfel gewoon ff bellen. Doen ze niet moeilijk over hoor;) je stelt je niet aan! Je bent gewoon een moeder in spe die nog niet alles kan weten;) onzekerheid is heel normaal.

9. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden en het meedenken! Ik probeer m'n rust zoveel mogelijk te nemen en leg het aanstaande week aan m'n vk voor, ben benieuwd wat haar visie erop is. Verder zou de pijn op de borst inderdaad maagzuur kunnen zijn, hier heb ik regelmatig last van. Alleen voelt het dan wel net wat anders.

Nogmaals bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina