Ohhhh ik ben zo zenuwachtig. Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek dichtbij mij in de buurt. Maar ben zo zenuwachtig dat ik niet weet wat ik moet vragen. Hebben jullie tips? Ik wil bijv. vragen of er nog meer kandidaten zijn? Maar kan dat? Het is overigens een secretariële baan. Ik ben normaal nooit zenuwachtig voor dit soort dingen maar ik zit nu alweer een tijdje thuis want in december 2010 is tijdens mijn zwangerschap (36 weken) mijn contract niet verlengd... en sindsdien zit ik dus thuis.. Dus een behoorlijke tijd en wil graag weer aan de slag. Hoop dat jullie tips hebben!! Alvast bedankt!!!!
Succes! Ik heb sinds maart een nieuwe baan en tijdens mijn gesprek gaven ze aan dat er meerdere kandidaten zijn en dat ze op zoek waren naar een MAN! Verder heb ik geen tips, ik had namelijk al een super leuke baan (alleen de afstand stond mij tegen) en had dus niets te verliezen. En ging dus ook anders het gesprek in dan dat jij gaat!
He meid, altijd spannend zo iets, zeker als er veel van af hangt! Wat je zou kunnen vragen... Ligt een beetje aan wat je al weet vanuit de vacature: - inhoudelijke vragen over je functieomschrijving, meer verdieping etc, of ze werken met dit of dat systeem, enz - Hoe het team is, qua sfeer, oude of jonge collega's etc.9-17 mentaliteit of niet, flexibiliteit etc. - Vragen wat voor persoon ze zoeken, niet zozeer qua kennis en ervaring, want daarop hebben ze jou al goedgekeurd, anders hoefde je ook niet te komen, maar meer als persoon voor aanvulling van het team. Met dingen te vragen over je secundaire arbeidsvoorwaarden zou ik even wachten, komt vaak wel in een tweede gesprek. Wat altijd goed overkomt: vragen ( als het gesprek leuk ging) of je een dagje/ ochtend mag mee kijken om sfeer te proeven. SUCCES!
super bedankt ! Die vragen heb ik wel iets aan! Vooral de vraag wat voor persoon zij zoeken vind ik erg leuk! Ga over een kwartier weg, ben zo benieuwd! Echt spannend!
ik weet niet of je het nog leest, maar je mag best vragen of ze nog meer kandidaten hebben hoor. Meestal zeggen ze dat zelf.
pfff nou ben geweest... wat een zenuwen zo ken ik mijzelf niet haha. Maar het gesprek verliep goed (dat was wat ik ervan vond overigens). Ik hoop dat hun dat ook hadden. De twee waarmee ik direct kom te werken lijken me beide super aardig. De werkzaamheden vind ik leuk en het bedrijf vind ik ook super. Ik heb gevraagd of er meerdere kandidaten waren. Er zijn al twee kandidaten op gesprek geweest waarvan er 1 al is uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik ben net geweest en vanmiddag kwam er nog een kandidate. Morgen laten ze wat weten dus ik ben zo benieuwd. Vindt het wel extra spannend omdat zij al iemand op tweede gesprek laten komen. Heb het gevoel dat het toch moeilijker wordt dan. Maar ik hoop het zoooo en ga keihard duimen
kreeg zojuist een telefoontje..... ik mag OOK op tweede gesprek komen!! Ben helemaal blij echt zooooo super leuk. Dus nu moet ik dinsdag 2 aug. voor 2e gesprek. Er is nog iemand die ook op tweede gesprek gaat dus het gaat tussen ons twee! Echt spannend!
Spannend! Maar wel te gek dat je door mag naar het tweede gesprek. SUcces! Laat je weten hoe het gegaan is?
AAAAHHH!! Wat goed!! Alvast gefeliciteerd met deze overwinning, nu het laatste zetje nog!! Probeer jezelf te profileren en je te onderscheiden van "de rest". Dus wees jezelf en specifiek. Wees persoonlijk en geïnteresseerd, geen 10 in een dozijn! Dan ga je het vast redden! SUCCES!