Mijn opa wordt dit weekend 97. Nou wil ik hem iets leuks geven, maar ik heb werkelijk waar geen inspiratie. Bloemetje is zo afgezaagd, foto van de kleintjes heeft ie al 2x gehad, borreltje mag hij niet meer vanwege zijn medicijnen. Wie heeft er een tip voor mij?!
Hij houdt wel van eten, dus dat houd ik in mijn achterhoofd. Was nog vergeten te zeggen: boeken lezen gaat ook niet meer zo goed (en z'n voorraad is nog niet op volgens mij).
Jammer dat hij geen borrel meer mag. Al hoe wel ik niet snap dat dokters een 97 jarige zegt liever geen borrel te nemen. Ik snap misschien gevaarlijk of iets maar. Mijn insteek is van laat ze nog genieten van wat ze nog kunnen en lekker vinden met 97 moet jeje er niet meer zo druk over maken hihih. Bedoel dit niet rot hoor.!! Even denken idd iets van eten de meeste ouderen zijn gek op vis een lekker visje halen haring met uitjes of iets anders lekker ouderwets panharing of iets Warme sloffen of sokken weet klinkt afgezaagt maar meestal zijn ze daar erg blij mee een lekkere sigaar als die hij nog wel eens wil roken of van een speicaal merk.. Veel plezier.
ik weet niet hoe hij is... maar neem hem een dagje mee! lekker ergens een visje eten... ik weet dat ik mijn opa blij krijg als ik hem mee naar hoek van holland zou nemen.. al is hij daar nu toch al wel te slecht voor.. maar ga naar plekje waar hij graag komt en trakteer hem daar lekker op een hapje en een drankje...
Hoe mobiel is hij? Mijn oma vond het geweldig om een dagje eropuit te gaan. Hoefde niet zo ver, even uitwaaien op een strand dichtbij, of juist een oude stadskern bekijken (voor de herinneringen) kan ook al leuk zijn.. Mijn andere opa en oma geven we vaak een boodschappen-pakket. Met lekkers en wat basics (lekkere koffie, thee etc).
Hij heeft net een tijd in het ziekenhuis gelegen dus echt er op uit is niet zo gemakkelijk. Bovendien heb ik 2 kleintjes en zit hij in een scootmobiel Was anders wel een superidee geweest. (Als feestje gaan we trouwens wel uit eten dus dan is hij er ook al even uit.) Hij rookt wel graag sigaartjes dus dat zou wel kunnen (al ben ik zelf fel anti-roken ). Een leuk pakketje met allerlei lekkere dingen (sigaar, koffiepads, kaas/worst, etc) is inderdaad wel een leuk idee. Nog meer originele tips?!
Ben het wel met je eens hoor, als ze al zo oud zijn, maar ik durf het risico toch niet te nemen... Sloffen is ook wel een leuk idee, moet dan nog wel achter zijn schoenmaat zien te komen..
Wat een mooie leeftijd zeg! Toen ik de titel las dacht ik meteen aan een boek over de belangrijkste gebeurtenissen in afgelopen 100 jaar in Nederland bijv. Dat is een soort terugblik op veel dingen die tijdens zijn leven hebben plaatsgevonden, en die hij 'live' heeft meegemaakt. Lijkt me heel speciaal om dan herinneringen op te halen naar 'die tijd'
Je kunt volgens mij via internet een speciale krant bestellen met allemaal dingen die in het nieuws waren op de dag van zijn geboorte. Ik weet natuurlijk niet of dat,gezien zijn leeftijd, op die dag al bestaat.Maar proberen kun je het altijd toch?? Misschien is een fotoboekje een idee met plekken en mensen die een speciaal plekje bij hem hebben?? Bv.geboortehuis of de plek waar hij getrouwd is in het verleden?? Ik ga nog even verder denken! P.s. je kunt ook een ontbijtje of een dinertje bij hem thuis laten bezorgen. Als hij er zelf niet op uit kan kun je het misschioen zo ook doen???
Is hij niet toevallig gek op een land of onderwerp ofzo? Heb wel eens voor een opa van een ex die in indonesie heeft gewoond een groot fotoboek gekocht over Indonesie en die man was er dolgelukkig mee..
Woont hij nog thuis, of in een verzorgingshuis? Mijn oma vond het geweldig als we pannenkoeken kwamen eten daar. Op zo'n verjaardag met iedereen erbij, was de aandacht toch te verdeeld. En met zo'n pannenkoeken feestje konden we echt rustig bijpraten.. Het huis van mijn oma had elke 4a6 weken pannenkoeken op het menu, dan bestelden we gewoon een extra portie voor mij. Maar anders bak je ze zelf
Leuk idee een mand met allerlei lekkernijen! Google eens op zijn geboortejaar. Je kunt idd. allerlei kado's (originele krant bv) bestellen van jaaaren terug. Ik heb even gegoogled en ze gaan echt heel lang terug! Wordt wel steeds duurder natuurlijk. Maar lijkt me wel een heel bijzonder kado! Een fijne verjaardag voor je opa en jullie allemaal. Geniet ervan!
Bedankt voor alle tips! Er zitten echt leuke ideeen tussen. Haha, nu moet ik nog gaan kiezen. Hij woont nog thuis (aanleunwoning), en ik ging ook wel eens langs maar met die twee kleine jochies is het nu toch wel te druk voor hem, merkte ik de laatste keer. Een boek met foto's enzo is wel een leuk idee. Ik ga kijken wat er te krijgen is over zijn interesses. En dan kan ik er altijd nog een mooie grote sigaar bij doen (even nagaan bij m'n ouders of hij die nog wel mag/kan roken, hij had vocht achter z'n longen laatst). Thx meiden!
Mijn oma is kort geleden 94 geworden en haar mooiste kado was... - de tekeningen / knutselwerken van de achterkleinkinderen! Mijn andere oma (overleden november 2010 op 93 jarige leeftijd) hebben we nog echt in het zonnetje kunnen zetten door haar mee te nemen naar een terras en daar aardbeien met slagroom te eten. nieuwe sloffen en een omslagdoek deden het hier ook goed maar... de knutsels waren toch altijd het populairst (en de belofte om snel weer langs te komen!)
Doet me denken aan een bew. van mij die laatst overleed... Hij had óf de zuurstofslang in zn neus óf een sigaret in zn mond... Sommige mensen laten zich die sigaretjes/sigaren écht niet afnemen... Triest miss maar he, op deze leeftijd vind ik dat je wel n oogje dicht kan knijpen (en toen zij begonnen met roken was het helemaal niet gevaarlijk natuurlijk... althans... dat wisten ze toen niet... En ga maar es stoppen als je al zolang rookt... Maar wel goed idd om even na te vragen, miss doet jou opa juist wel zn best om toch te gaan stoppen... Hier trouwens altijd een pakketje boodschapjes voor oma... Ze heeft alles al maar heeft het niet ruim, dus die kleine pakjes koffie, thee, koffiemelk, suiker doen het helemaal goed. Vaak doe ik er dan een lekkere (grote) chocolade reep of wat anders lekkers bij, koekjes enzenz... Vooral dus ook dingen die ze zelf nooit zou kopen ivm weinig geld... En átijd een tekening van de kids erbij, leuke mand (bij action) kopen en daar alles indoen. Altijd een grote hit! (hebben er 1 keer een fotolijstje met n foto van ons 4tjes bij in gedaan, met zn 4tjes op de grond gaan liggen, koppies bij elkaar en foto gemaakt van bovenaf, was écht een superfoto (en toen oma m eenmaal had wilden onze ouders ook graag een exemplaar)
Deze heb ik gekocht: Mijn Nederland In Woord En Beeld - 1920-1939 - - DVD Dat gaat over zijn tienerjaren ongeveer. En een canvas die de jongetjes morgen gaan beschilderen! Bedankt voor de tips Deze mag wel dicht nu.