Wat is een normaal tarief

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Wijffie75, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hallo

Het ziet er naar uit dat ik na jaren zoeken eindelijk weer een baan heb gevonden. Maar nu komt punt2..ik heb dus opvang nodig. Het gaat me maar om 1 ochtend in de week, soms 2, dus het handigste voor mij is gastouder bij mij thuis. En nog beter, een goeie vriendin wil dit wel gaan doen.

So far, so good.

Maar wat betaal je dan? Het gaat dus om 1 ochtend, bij mij thuis, de kleine is ruim 1.5. Is dus geen kwestie van tv kijken als de kleine slaapt, is wel wat actiever natuurlijk ;)

Ik kom op internet bedragen tegen tussen de 3 en 8 euro per uur, scheelt nogal. Wat betalen jullie je oppas/gastouder?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je zult haar moeten inschrijven bij een gastouderbureau en dan betaal je ook een deel van het bedrag aan het bureau. Ik geloof dat dan 4 a 5 euro voor de gastouder een gemiddeld bedrag is? Maar anderen zullen me hierbij moeten aanvullen.

3. floortje77

floortje77 Nieuw lid

12 jan 2009
    3
    0
    0
    Wij hebben 2 dagen per week opvang bij ons aan huis voor ons zoontje en betalen aan de gastouder 9 euro per uur en ongeveer 1 euro per uur aan het gastouderbureau. Dit is een gemiddeld tarief voor opvang aan huis. Bij een gastgezin thuis is een stuk goedkoper, maar dat is een afweging. Minder is eigenlijk met de nieuwe regeling (huispersoneel) niet mogelijk, omdat je ongeveer een minimumloon zal moeten betalen.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je moet haar idd inschrijven bij een gastouderbureau en ze zal cursussen moeten doen. tenminste, als je vergoeding wilt hebben van de overheid.

ons kindje gaat 1 dag per week naar mijn tante straks. zij is geen geregistreerde gastouder en daar krijgen we dus geen vergoeding voor. we gaan haar 3 euro per uur betalen maar dat is dus wel bij haar thuis.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor de reacties! M'n vriendin vroeg zelf 3 euro, dit vind ik wel erg weinig, dus heb voorgesteld 4.5 te betalen. Daarbovenop komt dan inderdaad de vergoeding voor t bureau, waarbij ik precies op die 6.10 kom die de belastingdienst maximaal vergoedt. Ik was behoorlijk verbaasd toen ik zag dat ik zo'n beetje 80% van de kosten terugkrijg, had ik geen idee van.

Iemand van jullie ervaring met MrNosey toevallig? Via hun wilde ik t gaan regelen. Eerst m'n contract tekenen hoor, je weet maar nooit ;)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

MrNosey is wel een bekend en serieus gob, werk er zelf niet voor. Ik heb een ander goed bureau (ook goedkoop voor de ouders).

Let wel even op, want de overheid heeft onlangs wat "leuke" nieuwe regeltjes bedacht. Een aantal sta ik heel erg achter, maar een aantal zijn minder fijn. Volgend jaar is de max. vergoeding terug gedraaid naar 5 euro voor gastouders (kdv blijven op de 6,10). En ik weet niet of je vriendin meerdere adressen heeft? Want dat mag dus ook niet meer, je mag nog maar 1 adres hebben. Dat adres mag thuis of ergens anders zijn, dat maakt niet uit. (ik hoop dat deze regel weer terug gedraaid wordt, maar ik denk het niet, wordt in september besloten).

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Yolanthe, bedankt voor de tip, hoe weet je dat? Ik zit al dagen te speuren en lees overal dat er nog niks bekend is, dus blijkbaar heb ik iets over het hoofd gezien? Of het is net bekend wellicht?

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik weet dit allemaal van mijn gastouderbureau die alle nieuwe info meteen doorgeven vandaar dat ik zo tevreden over ze ben. Maar het moet nog goed gekeurd worden in september, maar dat wordt het waarschijnlijk wel.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Is dat een landelijk GOB waar jij mee werkt? Mag ik de naam daarvan, kan ik ook eens kijken of het wat voor mij is.

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Via flexmoeders is het normale tarief voor oppas aan huis geloof ik 6 euro.

Deel Deze Pagina