Nachtvoedingen baby 10 maanden

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mamsma, Aug 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamsma

Mamsma Actief lid

Oct 15, 2013
    129
    0
    16
    Hallo,

Mijn zoon is ruim 10 maanden oud en heeft vanaf zijn geboorte tot een dikke maand terug s nachts altijd bij mij in bed geslapen.
    Ik heb de keuze gemaakt om hem op zijn eigen kamertje te laten slapen omdat hij van de ene op de andere dag niet meer in slaap viel aan de borst maar na het drinken nog wat ging spelen/woelen/rollen/kruipen in bed. Ik vond het te onveilig worden en overdag sliep hij ook prima in zn eigen bedje. Ik ben de eerste 3 nachten bij hem op de kamer blijven slapen naast zijn bedje. Daarna weer mn eigen bed in en hij kwam 'netjes' 2x per nacht (rond 1 uur en 4 uur) om een slokje..prima!
    Vrij snel daarna zijn we een week op vakantie geweest en dat heeft (denk ik?) de boel een beetje in de war geschopt. Nu sinds 3 weken (sinds we weer thuis zijn) komt hij ongeveer 4x per nacht en met pech vaker. Ik moet zeggen dat ik me nu aardig op voel :(
    Ik dacht dit is even tijdelijk en trekt zo wel bij maar het lijkt meer een patroon te zijn geworden?
    Als hij s nachts wakker wordt dan ga ik naar hem toe..voeden en dan slaapt hij weer verder. Ik denk dat hij ook echt wel s nachts voeding nodig heeft..hij drinkt dan ook heel effectief..hoor vaak echt zo'n slok geluid..dat hoor ik overdag meestal niet.
    Iemand tips om ervoor te zorgen dat hij s'nachts niet zo vaak wakker wordt? En wij weer een beetje meer nachtrust gaan krijgen?

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Is hij misschien overdag teveel afgeleid zodat hij weinig eet en drinkt en het 's nachts in wil halen?
    Helaas geen tips want hier gaat het hetzelfde met ons zoontje van 9 maanden.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Van vakantie zijn ze altijd van slag. Dat merkte ik Ook altijd met voeden en vooral met slapen. Ook nog als ze ouders zijn. Mijn oudste bijv. Die al bijna 2jaar zindelijk is heeft weer een paar keer in bed geplast. Vorig jaar ook na vakantie. Ik denk dat het daar dus mee te maken heeft.

Share This Page