He, We zijn al een tijdje uit de namen..... en nu ben ik zo bang... dat iemand anders dezelfde namen heeft....! (zijn verschillende mensen in onze omgeving zwanger) Het kan bijna niet, want de namen hebben we zowat zelf verzonnen, maar toch... hoor nu net dat een familielid bevallen is..... en ik bibber nu al voor de naam...! Is dit wel normaal? Heeft iemand ooit gehad dat jullie gekozen naam gebruikt werd en wat hebben jullie toen gedaan?! groetjes, Ramona (stomme hormonen)
daarom heb ik hem iedereen van te voren gemeld dan had ik dat probleem niet want niemand durfde meer hahahaa
nee dat heb ik niet, ik heb wel dat ik bepaalde jongensnamen erg mooi vind en dat mijn twee neven die naam ook hadden dat ik hem daarom niet heb gekozen, ik vond het raar om dan mijn kind zo te noemen omdat de naam in de familie al voorkwam.
ik ken het gevoel.. Ik heb het ooit over de namen die ik leuk vond gehad met iemand...het ging om een jongens EN meisjes naam. De meisjes naam heb ik al 8 jaar in mn hoofd.. Wat blijkt nu: ze is pas bevallen en heeft een combi gemaakt van beide namen..grrrr (moet er wel bij zeggen dat onze "relatie" niet optimaal te noemen is)
Ik heb wel gehad dat wij een naam voor een jongen in ons hoofd hadden en ik een keer op een verjaardag zat en een zwangere vriendin hoorde vertellen dat die naam hoog in haar lijst stond. Ik heb het toen gewoon met haar besproken. Wat ik nu wel heb gedaan, onze meisjesnaam (de eerste althans) is een bijzondere naam voor ons omdat ze vernoemd is. Die naam heb ik in iedergeval aan al mijn zwangere vriendinnen verteld. Zo van: hands off, dit is mijn naam! En dat heeft geholpen!
Ik ken het gevoel een beetje. In mijn omgeving zijn nu 5 anderen zwanger, waarvan ik sowieso van 4 weet dat ze ook een jochie krijgen. Van 2 van hen weet ik de naam. De naam die mn schoonzus voor dr zoontje in gedachten heeft weet ik niet, maar haar man is Amerikaans, dus ga ervanuit dat zij voor een internationale naam gaan en niet voor onze oerhollandse/friese naam. En daarbij heeft ze al gezegd dat hun naam uit 1 lettergreep bestaat. En die van ons uit meerdere, dus dezelfde is het niet. Daarbij is onze naam niet veel voorkomend, dus ik hou hoop dat niemand hem ook wil gaan gebruiken. Maar als er een kindje geboren is, ben ik idd ook altijd erg benieuwd naar de naam en hoop ik dat het niet 'onze' naam is.
pffff...... Weet nu de naam en het is iig geen van onze gekozen namen..... Tja het nadeel is WEL weer als je namen verteld die je eventueel zou kiezen, dat een ander ermee aan de haal gaat! Linnie123 Zou echt kwaad zijn dan! grrr... Sera24 Ik heb 2 achterneefjes die Milan heten (zelfde tak van de familie), terwijl er een paar jaar tussen zit.. Zelf zou ik dat dus ook nooit doen.... Nu nog maar afwachten of ze niet hetzelfde kaartje hebben! want dat zou ook wat zijn!
De roepnaam van mijn kleintje is nagenoeg nergens terug te vinden, de tweede naam is gewoon (bijna) ouderwets Nederlands) en de 3e Hindoestaans maar ook absoluut niet veel voorkomend. De roepnaam schijnt de afgelopen 10 jaar slechts 3 te zijn gebruikt, de 3de naam nog nooit. Dus ik maak me weinig zorgen over mijn mede-zwangeren in mijn omgeving; Die zijn vast niet zo origineel haha.
ik heb ook veel zwangeren in mijn omgeving...maar het lijjkt me wel heel sterk als wij precies dezelfde namen hebben...maar goed ik ga gewoon zorgen dat ik als eerst ga bevallen....hihi..
meeste mensen durven als je overlegt wat jouw naam is die niet meer te kiezen hoor (of ze zeggen je meteen dat ze dat wel doen haha) dan weet je meteen waar je aan toe bent..
Wat ik ook niet zo leuk vond toen vader van mijn dochter weer vader werd van zoontje, heeft 3 namen en 2e en 3e naam zouden wij ook gaan noemen als Myrna jongen was ! Dus begrijp ik ook heel goed hoe je zou voelen!
Hahaha, ik herken dit wel een beetje. Hoewel ik nog niet zwnager ben is het elke keer weer spannend welke naam er voor een nieuwe baby wordt gekozen. Mijn man en ik hebben de namen eigenlijk al gekozen en het zou toch niet zo leuk zijn als er dan een baby zo genoemd zou worden. Het zijn wel wat apartere namen, maar je weet maar nooit he! Het zal je maar gebeuren...... Kunnen we weer opnieuw in conclaaf
Ik ken het gevoel.. Mijn nicht was een paar weken eerder uitgerekend dan ik. En ja, de kans is wel heeeeel klein, maar zeg nooit nooit. Maar gelukkig kregen zij een meisje (en wij een jongen), dus voor niets in de rats gezeten. Heb je nooit jullie namen genoemd? Lijkt me wel heel toevallig als het gebeurt hoor. Er zijn zo ontzettend veel namen!
Nee de kans is zowiezo heeeeel klein omdat ik de namen zelf verzonnen heb... maar ik kwam er later achter dat er wel een naam bestaat die veel erop lijkt (hetzelfde klinkt).... Weet niet.. misschien zijn t gewoon de hormonen die me over alles onzeker maken.... Zelfde als ik nu weer zit te wachten op t kaartje..... en denk t zal toch niet... Er zijn veel kaartjes.. maar aangezien diegene die nu bevallen is... hier in de buurt woont.. er hier maar 1 drukkerij is... denk ik: "het zal toch niet zo zijn dat.....?".... Heb namelijk het kaartje ook al weken/ maanden geleden besteld.... Ach ben gewoon een stresskip deze zwangerschap!
Dat herken ik! Ik heb net een missed abortion gehad. Ik had al langer namen in mn hoofd, maar had ze nu ook wat meer besproken met vriendlief. Mn zus is zwanger, goede vriendin, collega en een buurvrouw. Ik hoop echt dat ze niet 1 van onze namen doen! Haha! Of die er té veel op lijken, maar ja.. Ieder zn smaak, en ja.. Zij zijn nu eenmaal eerder...
ik had dat dus ook.. een collega van mij was 4 weekjes verder als ik en we wisten niet van elkaar wat het werd enz.. toen hebben we het elkaar op een gegeven moment toch maar verteld.. ik zei want als we van hetzelfde geslacht krijgen kan het zo zijn dat we dezelfde naam hebben bedacht.. maar ze kreeg een meid dus niks aan het handje!
mijn schoonzus is ook zwanger en 2 maanden eerder uitgerekend zij krijgt ook een meisje ..wij hebben de naam al op voorhand gezegd en algoed want zij wou die naam ook maar aangezien wij eerder waren (januarie miskraam) durft ze hem niet te nemen hihi.
Een vriendin van mij heeft een half jaar na mij een zoontje gekregen wiens naam maar een letter verschilt van de mijne. Ik vond al dat ze niet zo enthousiast reageerde toen ik vertelde over mijn zoontje, later bleek dus waarom! Ze belde mij een paar maanden later en vertelde dat ze die naam al heel lang op nr een hadden staan, en dat het maar niet lukte een andere te verzinnen. Ze heeft toen heel netjes gevraagd of ik het erg vond als ze hem gebruikte... Mijn zoon heet Tijm, de hare Tijn. We zijn laatst samen op vakantie geweest, en het is super onhandig, het klinkt precies hetzelfde! Maar ik vind het niet erg dat ze het gedaan heeft, wel netjes dat ze het gevraagd heeft... Wordt nog leuk als ze later vriendjes worden! Het grappige is namelijk dat onze moeders ook vriendinnen waren, en onze namen ook maar een letter verschillen! Maar het lijkt wel iets minder op elkaar dan Tijm en Tijn...
hoi, wij hebben voor deze uk een meisjesnaam, waarvan ik weet dat mijn broer hem ook hoog in de lijst heeft staan. alleen zijn hun nog niet zwanger. verder zijn er nu een aantal zwangere collega's , ik heb al laten vallen dat mocht een van hun een van onze namen hebben, dat ik dan toch bij mijn namen blijf! gelukkig hebben wij niet veel voorkomende namen, dus ik ben er ook niet zo bang voor! joyce
ik had het ook. maar was gelukkig niet het geval.. al leek het er wel op, een vriendin van me had Ynthe en ik Yenthe. maar wel leuk.