Ik zag net in de palm van het handje van mijn dochter van bijna 2, dat ze een grote splinter net onder de huid heeft zitten. Het huidje is alweer dicht (ik denk van gisteren), en ik krijg 'm er niet uit. Het doet natuurlijk pijn als ik dat doe, en dan trekt ze dr handje terug. Logisch... En nu?? Iemand tips?? Om nu naar de huisarts te gaan... die ziet me al aankomen. ik zal ook eens ff googelen. Alle tips zijn welkom! Dank! Liefs, M
misschien toch even met een naaldje de bovenste huid beetje losmaken en dan met een pincetje pakken ?! ... snap dat tpijn doet gerem meiske.. maar moet er toch uit.. succes ! xxx
Ik zou hier dus zelf niet aan gaan zitten 'vervelen' maar dat lekker aan de huisarts overlaten en die dus ook gewoon even bellen. Tuurlijk kan je zelf even proberen met een pincet of je de huid een klein beetje los krijgt, maar ik zou dit als ouder dus echt gewoon niet zelf willen doen, laat de huisarts maar lekker boeman wezen ! Daarbij hebben hun het zo voor elkaar en zelf zit je soms alleen te pielen en krijgt hem er nog niet uit ! Succes in ieder geval! Liefs, Hanneke!
Ik zou er ook even mee langs de huisarts gaan hoor, die zijn daar veel handiger in. Of misschien laat die de assistente het wel doen, maar ook zij kan het waarschijnlijk beter dan jij (omdat het niet haar kinds handje is waar ze in zit te wroeten).
Mevrouw ligt nog steeds te snurken, dus kan vanmiddag niet meer bij de huisarts terecht, en morgen moet ik werken. Ik ga het straks toch zelf proberen, heb al op internet opgezocht hoe het moet. Vooral geen speld gebruiken ivm infectiegevaar. Anders moeten we het straks met zn 2-en doen, als mijn man thuis is, de 1 vasthouden, de ander splinter eruit halen... raden ze aan om 10 minuten te weken in een warm badje... alsof ze met dr handje 10 minuten in een bakje gaat zitten hahaha! ooowww, wat zielig.....Wat dat betreft is kinderleed ook echt moederleed!
zou ermee naar de ha gaan. die maakt een klein sneetje en haalt em er zo uit. Als je zelf gaat etteren gaat ie straks ontsteken ofzo
Ik naar de drogist een splinterpincet halen. Staan we voor de balie, zegt mijn dochter tegen die mevrouw: "kijk: splinter auw!", wat een bikkel!! In elk geval allemaal bedankt voor jullie online support! Ik heb me vermand, mevrouw in de stoel gezet, en verteld dat de splinter er echt uitmoet en dat het een beetje pijn doet maar dat ze daarna een snoepje krijgt. Snoep is hier echt een no go, maar voor dit soort gevallen maak ik een uitzondering! Goed schoongemaakt, toch met een speldje een gaatje gemaakt en toen was het zo gepiept. Ze moest wel even huilen maar het snoepje deed wonderen en ik ben apetrots op mijn dochter!!
Nou top dat 'ie eruit is. Maar gaan er mensen serieus voor een splinter naar de dokter? Snap dat als hij in het bot zit dat het een ander verhaal is. Maar 'gewoon' zo onder de huid? Ik heb vroeger hele houtbalken in mijn vinger gehad maar ben er nooit voor naar de dokter geweest hoor hahahaha. Mijn vader had zijn leatherman, en daarmee kreeg hij ze er zo uit.
Fijn dat ie eruit is! Ja hiervoor zou ik als mijn vriend (medische opleiding) niet thuis is zeker naar de huisarts gaan. Wij hebben wel steriele naalden in huis, maar daar zou ik zelf echt nooit mee aan de slag gaan. Kan je de splinter zo pakken, geen probleem. Maar zit er al weer een velletje gewoon overheen en is het dus dicht, ga ik daar echt niet zelf aan prutsen en mag de huisarts dat lekker doen ! Maar oke, wij gaan weer voor andere dingen niet naar de huisarts waar anderen wel voor gaan ! Hopelijk trouwens ook niet met splinters als het even kan !