zoon voor het eerst naar tandarts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door namya, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namya

namya Niet meer actief

mijn jongetje moet vanmiddag voor het eerts naar de tandarts, hoe vonden jullie kindjes dit??

hij is opzich niet bang uitgevallen en eerder nieuwsgierig , maar ben toch benieuwd hoe hij dit gaat vinden. :D

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie is met 2 jaar voor het eerst meegegaan. Maar dat was even snel na mijn eigen afspraak. Mijn jochie deed zijn mond echt helemaal niet open. Dat was ook niet zo erg vond de tandarts. Laat het maar een leuk uitje zijn, ipv dwingen. En mijn jochie was dolblij met zijn stuiterbal. Volgende keer gaat hij gewoon weer mee (dan bijna 3). Hij doet nu thuis ook beter op commando zijn mond open. Dus dat zou ik thuis misschien ook wat oefenen. En even uitleggen wat er gaat gebeuren.
    Je kunt de kleine ook op je schoot houden, dus dat hij boven op jou ligt. Dat kan soms wat een veiliger gevoel geven..

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ben ook heel benieuwd!

Succes vanmiddag!

4. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier gaan de kids altijd mee als ik ook voor controle moet, al sinds ze tanden hebben. De eerste keren mochten ze op schoot, wat ze niet wilden, zelluf doen !! De stoel bleef dan gewoon in zitstand hoor, niets liggen. Nu is mijn dochter bijna 8 en mocht de afgelopen keer voor het eerst helemaal liggen. Mijn zoontje boos, waarom mag ik dat niet ? Dat mag alleen als je een heleboel grote mensen tanden hebt, zei de tandarts lachend. Mijn kids hebben er dus helemaal geen problemen mee, het is altijd vechten wie er eerst mag !!

Succes hoor, het zal wel goed komen, zeker als je zo'n lieve tandarts hebt, zoals ons.

Groetjes Monique

5. Tink

Tink Niet meer actief

Hier zijn de kids ook altijd van baby af aan meegeweest. De eerste keren mochten ze gewoon zitten, op schoot. Even mondje open, de tandarts gaat 'tandjes tellen'.
    Keer daarna, even met het spiegeltje kijken.
    Keer daar weer na, op schoot bij mama maar dan de stoel echt achterover en mondje open. De tandarts geeft ze dan natuurlijk ook uitgebreid complimenten :)
    En ze vinden het hier allemaal leuk! Ook al omdat ze naderhand altijd een prachtige Disney tandenborstel mogen uitkiezen ;)

(Dank trouwens, doet me eraan denken dat ik nog moet bellen voor ons halfjaarlijkse familie-uitje naar de tandarts in juni, hahaha!)

6. namya

namya Niet meer actief

nou ging helemaal goed, hij klauterde zelf trots op de stoel en ging ervoor zitten hoor!!!

hij deed netjes wat hem gevraagd werd en kreeg een tandenborstel na afloop

7. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Zo zie je maar, wij als moeder maken ons vaker zorgen voor niets !!

Groetjes Monique

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    fijn om te horen dat het zo goed is gegaan. wij moeten woensdag op controle en alicia mag voor het eerst mee in de stoel :)

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter gaat volgende maand ook voor t eerst mee op controle met me. Tandarts had al gezegd dat ze zelf mag aangeven hoe ver ze gaat, als ze niet in de stoel wil..dan niet. Nu moet ik zeggen dat ik er wel goeie hoop op heb, ze is gek op tanden poetsen en vind alles interessant, dus ik ben benieuwd of het uitkomt :)

Deel Deze Pagina