Help! symptomen worden minder, hoe komt dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door sunflowers, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunflowers

11 aug 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 14 rondes proberen en twee miskramen had ik afgelopen maandag een positieve test!.
    Het was eigenlijk al na de laatste menstuatie dat ik een soort rust over mij heen kreeg dat het deze ronde zou lukken.
    Anderhalve week hierna kreeg ik last van een soort van menstruatiepijn en zat mijn broek al niet meer lekker. Langezaam werd dit steeds duidelijker en kwamen er meer klachten bij ( opgezwollen buik, aankomen in gewicht en pijnlijke groter wordende borsten)
    3 weken en 4 dagen na mijn vorige menstruatie testte ik posietief met de kruitvat testen (2 voor 5 euro). Ik heb een onregelmatige cyclus van tussen de 3 en 5 weken.
    Helemaal blij natuurlijk!, eerste test op maandag, tweede op woensdag ook positief, ik werd ook wat vermoeider dus had er goede hoop op dat het goed bleef gaan gaan.
    Donderdag steken in mijn buik en vagina en 's avonds geen opgezette buik meer, ook de pijnlijke opgezette borsten werden minder. Vrijdag ochtend erg verdrietig, bijna geen klachten meer.... ik verwachtte dan ook snel mijn 'menstruatie' Toch maar om een test gedaan (weer kruitvat 2 voor 5 euro) en deze smiddags gedaan: weer positief..., huisarts gebeld en daar een test gedaan, deze was ook positief, vanochtend (zaterdag) weer getest ook positief.
    Nu mijn vragen:
    Het lijntje van de kruitvat test blijft het zelfde: duidelijk aanwezig maar iets lichter als de controlelijn, is dit normaal of moet deze net zo donker worden? of in iedere geval donkerder?
    Ik blijf een soort menstruatiepijn en rugpijn houden maar de pijn in mijn borsten is een stuk minder, wie had dit ook ? en hoe is dit afgelopen? graag ervaringen
    Hoelang na het afstoten van het vruchtje duurd het voordat je gaat bloeden?
    Hoelang blijft een test positief als het vruchtje als is afgestoten zo vroeg in de zwangerschap? uitgaande van dat ik nu vier weken ben.

Ben zo onzeker, durf niet te hopen en wil graag realistisch blijven, hoop dat iemand mij kan helpen...

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Toen ik een miskraam kreeg was het eigenlijk meteen mis, buikpijn bloeden en daarna gingen pas mijn symptomen weg.

Verder ben ik nu 8 weekjes zwanger en mijn symptomen komen en gaan. De ene dag zijn mijn borsten heel erg gespannen en de andere dag minder. Ook werd ik eerst erg misselijk en dacht ik dat zal wel blijven. Nu ben ik eigenlijk helemaal niet meer misselijk. Alleen met vlagen of als ik weinig eet. Ik had trouwens voor mijn NOD ook hele andere klachten dan nadat ik positief had getest.

Dus ik zou me niet teveel druk proberen te maken, ookal is dat moeilijk. Er hoeft echt niks mis te zijn.

3. sunflowers

11 aug 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    de vorige keren was het idd ook andersom, eerst bloedden en toen verdwenen de klachten, vandaar dat ik dit ook zo raar vind . Helaas doet mij dit toch denken aan een afname van het hcg hormoon...blijft spannend hè!
    Groetjes!

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja het blijft inderdaad spannend, maarja misschien raakt je lichaam gewoon wat meer gewend aan de hormonen dat het daarom op het begin wat heftiger was. Het komt wel goed joh!

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb in de eerste weken van deze zwangerschap ook regelmatig met mijn handen in mijn haar gezeten omdat ik dacht dat het voorbij ging...
    Inderdaad veel krampen in mijn onderbuik en mijn borsten waren op sommige dagen zelfs gevoelloos!
    Maar alles wat er kwam... Geen bloeding. En ik moet zeggen dat vanaf een week of zes/zeven ik ook niet meer het gevoel had het aan mijn borsten of buik te moeten voelen... Ik werd namelijk verschrikkelijk misselijk ;).
    Maar je kunt er erg onzeker door worden. Maar ik denk dat die krampen vooral vanuit de groeiende baarmoeder afkomstig zijn en dat dit niet per definitie slecht nieuws hoeft te betekenen...

De teststreepjes bij mij, want ik bleef ook maar testen om te bevestigen dat ik nog wel echt zwanger was, bleven ook heeeeeel lang hetzelfde. Pas na de test van MvM, die gelijk knalde, gingen de thuistestjes ook een donkerdere streep aangeven.

Wellicht toch even HCG laten bepalen voor de HA?

Evengoed gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat dit niks te betekenen heeft en je er weldra gewoon lekker van kan genieten!

6. sunflowers

11 aug 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen, ben behoorlijk gerustgesteld nu, dankjewel! Maandag zal ik de ha vragen om het hcg te bepalen en daarna hoop ik ook op rust, kijk er zelfs naar uit misselijk te worden hihi

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    klachten komen en gaan hoor meis, zou je daar niet te druk om maken zeker niet als je niet bloed.. en zelfs al bloed je wil het niet zeggen dat het misgaat.. ik heb in begin best veel dagen gehad dat ik niks voelde.. dat ik het niet echt geloofde.. borsten deden bij mij pas na een week of 7 wat zeer geloof ik.. voelde me totaal niet zwanger in begin.. en zie ben nu morgen 29 weken ;)

onzekerheid hoort er ook sowieso wel bij , heb geen verleden met mk of iets dergelijks en toen heb ik zeker bij de eerste toen ik het nog niet kende vaak het gevoel gehad ik voel niks zou het wel goed zijn allemaal.. nu heb ik dat wat minder ;)

8. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik had ook een onrgelmatige cyclus van 30-45 dagen:s Mijn test was ook van de kruidvat, had een hele lichte streep en nog steeds zwanger;) Ik had wel pijnlijke borsten maar verder geen menstruatie pijnen op wat lichte steken in mn buik na. Maar ik denk dat per vrouw de symptomen wel verschillen hoor! Na zoveel positieve testen zou ik proberen er van te genieten en niet zoveel op alle pijntjes/klachtjes te letten, al snap ik dat dat miss lastig is na je voorgeschiedenis.

Anders je ha of vk even bellen over je andere vragen, maar het klinkt gewoon als de zwangerschapsbeginselen, gefeliciteerd!!

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Bij mij gaat het op en af. Zeker in het begin wisselde het formaat van mijn borsten soms een halve cup. Net alsof ze niet wisten wat ze nou wilden ;)

Zelfs nu heb ik dagen dat ik wakker word met ontzettend veel spanning, voornamelijk op de klieren en tepels. Maar ook dagen dat ze alleen wat groter zijn dan anders.

Je lichaam moet er ook een beetje aan wennen hè :) Gun het die rust, ondanks je onzekerheid. En anders, zeker gezien twee eerdere miskramen, gewoon de vk bellen en vragen of je er over twee weken al heen mag! Die twee weken duren dan weer lang, maar anders is de kans dat je niets ziet en je daar zorgen over gaat maken ook weer aanwezig.

Heel veel succes en hopelijk kan je een beetje rust vinden :)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik had geen symptomen, heel af en toe had ik iets
    die menstruatiepijn en rugpijn had ik wel in het begin, dat is goed volgens mij, ik denk dat dat de innesteling is?

ik had 2testen gedaan waarbij een streepje tevoorschijn kwam, bij de 2e test was het streepje minder fel als bij de eerste test en daar zaten toch zo een 3dagen tussen, bij u blijft het streepje hetzelfde dus dat zal wel goed zijn.
    doe geen testen meer, daar word je gek van denk ik (ik zou het toch worden)

je kan nog eens je bloed laten trekken dan kan de HA zien hoe je hormoon gestegen is en hoelang je precies zwanger bent, had ik ook laten doen want ik wist niet hoelang ik zwanger was door men onregelmatige menstruatie.
    maar dan nog, dat hcg hormoon zegt niet alles, bij mij steeg het maar slecht en toch is alles goed.

na u 2 miskramen snap ik wel dat je zoveel angst hebt, ik hoop dat het je lukt om een beetje te genieten,hoe moeilijk het ook is.

zoek niet teveel op op google, dat is ook niet gezond.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Helaas kun je niet uitgaan van je kwaaltjes of een zwangerschap goed of niet goed is.
    Tijdens mijn mk bleven mijn testen knallen en mijn kwaaltjes niet meer of minder.
    Toch was het al 3wk gestopt met groeien.

Je zult toch moeten wachten op een echo.
    Heel veel sterkte met afwachten!

12. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit joh! Het afnemen van de symptomen hoeft niet perse te betekenen dat het misgaat. Op het forum hebben meer meiden verteld nauwelijks kwaaltjes te hebben gehad en toch een goede zwangerschap te hebben gehad.

Ik zie dat je al twee miskramen hebt gehad, mag je dan ook eerder voor een echo komen? Er is dan nog geen hartje te zien, maar ze kunnen wel zien of de vruchtzak qua grootte overeenkomt met de zwangerschapsduur.

Ik denk zelf dat het niet zo heel veel uitmaakt of een streepje heel donker of minder donker is. Je bent ook nog maar zo pril zwanger. En bij een digitale test werk je helemaal niet met streepjes dus valt er ook niets te interpreteren.

Je zou eventueel je hcg kunnen laten bepalen. Ze prikken dan twee keer, een paar dagen na elkaar om te zien of je hcg goed stijgt. Zeker na twee miskramen doen de meeste huisartsen daar niet moeilijk over.

Succes meid en hou ons op de hoogte!

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb vanaf 4-5 dagen voor mijn NOD al zere borsten, dat is het enige wat constant aanwezig is, naast de vermoeidheid.
    Misselijkheid komt en gaat, de ene dag eet ik alles wat los en vast zit, de andere dag totaal geen eetlust.
    Soms bandenpijn, soms niet.
    Ik denk dat je niks kan zeggen op basis van symptomen.
    Qua testen horen de strepen wel donkerder te worden. Bij mijn vmk bleven ze licht. Nu heb ik de eerste week om de 3 dagen getest, en ze werden elke keer duidelijk donkerder. Test niet te vaak want HCG verdubbeld elke 2-3 dagen. Elke dag testen heeft dus geen zin!

Zolang je geen kramp hebt en geen bloed met stolsels verliest is er volgens mij niks aan de hand!
    Sterkte!

14. Tinywish

Tinywish Actief lid

31 mei 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    ik had precies hetzelfde als joj met 5 weken zwangerschap. ook ik was onwijs bang. echter met 8 weken is het teruggekomen tot aan nu. geen symptomen meer duid dus niet altijd op een miskraam en de menstruatiepijn is het uizetten van de baarmoeder of je banden. ik hoop dat het je iets geruststeld

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ontzettend herkenbaar is jouw verhaal!

Ik bleef ook maar testen, tot in den treure. Zo erg dat ik er onzeker van werd en een bloedtest aangevraagd heb. Daaruit bleek dat het gewoon goed zat.

Mocht het vruchtje afstoten, dan zal dit nu al loskomen, zeker in zo'n pril stadium. Meid, geen bloed geeft moed!

En wat betreft de klachten, die wisselen inderdaad. Van de week was ik ineens niet meer misselijk, borsten deden geen pijn meer. Ik zat enorm in de stress! ZH gebeld voor een extra echo en wat denk je? Het kindje groeide vrolijk door met een goed kloppend hartje. Niets aan de hand dus.
    Vanochtend om 10.00 begon de misselijkheid weer op te spelen... Je ziet maar, ze hebben gelijk als ze zeggen dat je symptomen komen en gaan. Ik geloofde het ook niet en ik ben/ was ook doodsbang voor een 4e MK, maar het is waar. Soms ben ik een paar dagen niet misselijk, dan weer wel. En toch doet de kleine het fantastisch!

Dus meid, probeer je niet al te druk te maken. Ik zeg het tegen jou, maar ik weet goed dat dit super lastig is, want mij lukte het ook niet... Maar ja, bij een ander weet je het altijd beter hè?;)

Sterkte meid, het komt vast helemaal goed!

Zijn er eigenlijk oorzaken gevonden voor je MK's ?

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt hetzelfde topic ook onder Zwangerschap staan? Je mag niet dezelfde topics op meerdere plaatsen openen...

17. sunflowers

11 aug 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties, afgelopen zondag nog naar de hap geweest ivm krampen in de linkerzij, rug en linkerbeen, het was zo erg dat ik er misselijk van werd en het zwart voor mijn ogen werd, hier konden ze niet zeggen wat het zou kunnen zijn, afwachten...
    gister bloed laten prikken, hcg was 2200, geen idee of dit goed is?
    weet iemand dit misschien? en wat was jullie hcg op 5 weken en 1 dag? ( ervan uitgaand dat ik bij de eerste positieve test 2 weken na de bevruchting zat)

bedankt alvast weer! heerlijk zo'n forum waar je ervaringen uit kan wisselen!

18. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    je hcg is prachtig meid!!!!!!!!! gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina