Hallo, Ik heb heel even een vraagje. Is het toegestaan bij kraamhulp om een bellywarmer te gebruiken. We hebben namelijk gehoord van kennissen dat dit niet is toegestaan, dat je alleen maar de metalen kruiken mag gebruiken. Groetjes Inge
Hoi inge, Bij mij wil de kraamzorg de bellywarmer ook niet en moet het doen met twee kruiken. Ik heb de bellywarmer aangeschaft omdat het veiliger zou zijn.. maar volgens de kraamhulp die kwam voor de intake is een bellywarmer niet voldoende, vooral niet in het begin. De bellywarmer houdt de baby niet optimaal en langgenoeg warm... Dus heb ik nu maar twee kruiken aangeschaft groetjes mirjam
Op het lijstje van mijn kraamzorg staat dat je mag kiezen tussen een metalen kruik en een Bellywarmer. Ik heb dus voor de laatste gekozen. Wel raar dat dat zo verschilt per kraamzorg!
En o ja, @Sjarrel: bij mij staat er ook dat er maar 1 kruik nodig is. Alleen bij een thuisbevalling geven ze de voorkeur aan 2 kruiken.
Ja, zeg wel raar dat het per kraamzorg zo verschilt En bij mij adviseerden ze twee kruiken, aan elke kant 1 Hoe verschillend kan het zijn ....
Wij hebben ook een Bellywarmer. Daar heb ik een veiliger gevoel bij dan zo'n kruik met kokend water erin. Ik heb ze wel, twee stuks, geleend van een vriendin. Groetjes, Nikki F
ik heb nu ook 2 belly warmers, 1 gekocht en 1 geleend voor het geval. mijn vk zei dat het zo prima was.
nou kom ik weer: wat is een bellywarmer ? Ik snap dat het een soort kruik is, maar hoe gebruik je hem dan? Zoals het woord zegt: een buikverwarmer dus op de buik vastmaken?
Eigenlijk heet ie de Belly Babywarmer. Klinkt een beetje verwarrend. Je mag em nml helemaal niet op de baby leggen. Maar net als een kruik gewoon van te voren in het bedje om op te warmen. Als je em in het bedje laat liggen iig niet tegen de baby aan. Het makkelijke is dat je em van te voren 4 min in het stopcontact steekt. Dan bereikt ie een temperatuur van 65 graden. Hup, stekker eruit, hoesje erom en bedje in. Geen gedoe met heet water dus.
Bij de eerste had ik gewoon één kruik en dat vond mn kraamhulp prima. Maar ik ben met een keizersnee "bevallen"in het ziekenhuis en kwam na 5 dagen pas thuis, misschien dat dat er ook mee te maken had.