ik ben nu 2 weken geleden helemaal gestopt met bv geven (heb het geleidelijk afgebouwd) nog steeds heb ik last van 1 hardere borst waar ook nog steeds melk uitkomt...is dit normaal na 2 weken nog?!
ik weet niet hoelang je erover hebt gedaan om af te bouwen? ze zeggen 1 week per voeding he, maar als je borst hard is zou ik zeggen kolf hem een beetje leeg. anders loop je kans op ontstekingen e.d. kolf steeds een stukje korter, tot het niet meer nodig is.
Als de borst echt hard is, dan kun je beter je kind een keer aanleggen en de borst helemaal leeg laten drinken, zodat je geen borstontsteking krijgt. Die melk die nu in je borst zit is supergoed voor je kind, het is afbouwmelk en dat bevat net zoveel antistoffen en groeifactoren als colostrum in de kraamweek. So wie so heeft je melk op deze leeftijd een piek in de antistoffen, omdat rond de 6 maanden kinderen weer een lading extra antistoffen goed kunnen gebruiken. Als je kind niet meer aan de borst wil, kolf dan één leer helemaal leeg en geef die melk aan je kind. Schrik niet van de kleur, het kan wat gelig zijn, maar is echt van superieure kwaliteit.