HELP: Tand afgebroken aan voorkant

Discussion in 'De lounge' started by Hoop42, Oct 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Als dat niet kan, kan het niet he. Wie weet is de conditie van de naastgelegen tanden ook wel slecht waardoor een noodbrug niet mogelijk is.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat vind ik dus ook. Of anders wat voor gepland voor vandaag. Maar ik voel me nu echt vreselijk:(

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Er komt wel een noodbrug...maar pas aanstaande dinsdag.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik twijfel nu dus heel erg wat te doen. Ik wil echt niet al te lang voor gek lopen. Maar wil ook bespreken met mijn eigen tandarts wat de beste opties zijn voor een kunstgebit. Of dat ik het onder algehele narcose laat doen of dat hij het gaat doen. Hij kent mijn panische angst (hij is angsttandarts). Dus ik denk zelf dat onder narcose het beste is. Maar ook dat vind ik doodeng. Als ik erover nadenk voel ik me al misselijk worden

5. Denise001

Denise001 Bekend lid

Feb 9, 2015
    503
    4
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Serieus? Waren de tanden ernaast dan ook zo slecht?
    Onee mijn tandarts heeft elke keer gezorgd dat ik 'met een lach' naar buiten liep.
    Kun je niet naar een ander gaan?
    Tot dinsdag wachten zou ik persoonlijk te lang vinden

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Blijkbaar niet slecht genoeg om toch dinsdag een brug te maken

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als de conditie zo slecht was kunnen ze dinsdag ook geen brug plaatsen. Een noodbrug bestaat uit niets meer dan composiet en wordt aan de naastgelegen tanden vastgemaakt.

Dat dat niet mogelijk is is bijna nooit aan de orde, de tanden ernaast moeten dan zo'n beetje uit elkaar brokkelen als je er alleen al naar kijkt wil het echt niet kunnen.

Ik vind het een slechte zaak dat er voor een tand die zo in het zicht zit, geen per directe oplossing wordt gemaakt. Toen ik nog bij de tandarts werkte deden wij dit in de praktijk altijd, linksom of rechtsom, maar mensen gingen echt niet weg met een heel gat in hun mond. Kan ook absoluut niet als je bijvoorbeeld een representatieve functie hebt.

Wij hebben ook wel eens iemand gehad waarvan de complete voortand was afgebroken. Je kan het dan echt niet maken om mensen zo weer naar huis te sturen en dan nota bene ruim een week te laten wachten en zo rond te laten lopen.

8. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Mijn moeder heeft ook een kunstgebit. Was altijd panisch voor de tandarts dus ze moest er helaas aan geloven. Het trekken vd tanden viel haar erg tegen (ze is al op leeftijd en dan duurt genezing ff, plus ze heeft boven en onder heel kort op elkaar laten doen - ik zou daar toch een maandje of wat tussen plannen). Maar nu is ze er erg blij mee! Slecht gebit schijnt ook hoofdpijn e.a. dingen op te kunnen leveren, dus helemaal opgeleefd nu.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mn moeder heeft een kunstgebit en walgt er echt van :(

10. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Dit vind ik eigenlijk ook..

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb vanmiddag nog contact gehad met de tandarts. Althans met de assistente. Ik heb zowiezo een gesprek met mijn eigen tandarts op 6 november.

Daarnaast heb ik gevraagd waarom ze mensen met een complete afgebroken tand niet gelijk helpen. Antwoord: het was erg druk, twee tandartsen waren er niet en er kwamen een paar spoedgevallen tussendoor. Ik heb gezegt dat ik ook een "spoedgeval" ben. Maar volgens hun is dat enkel zo als er pijn bij komt. Die gaan voor. Ik heb gelukkig geen pijn, maar voel me er toch zwaar ... onder:(

Share This Page