Ik zet mijn topic met opzet hier. De vraag gaat om de val/ behandeling niet om mijn dochter Ik hoop dat het goed is. Mijn dochter van 8 is op het schoolplein hard gevallen. Haar heup doet behoorlijk pijn. Niet als ze zit, alleen als ze loopt of draait. Ik heb naar de heup gekeken maar er is geen blauw plek. Ze gilt het ook niet uit van de pijn, maar hij is er wel. Omdat er verder niks te zien is ben ik wat bang dat er bijv een scheurtje zit. ( ik ben een volslagen leek, dus waar ik dat nou weer vandaan haal) Zouden jullie voor de zekerheid naar een arts gaan?
Ja, ik zou wel even bellen met de huisarts morgen. Met 'simpeler' dingen bel ik niet zo snel, maar hier zou ik ook geen verstand van hebben.
Toch wel he.. Ja dan bel ik morgen gewoon even Ik bel normaal ook niet snel, maar bij mijn dochter ben ik altijd wat voorzichtiger. Ook omdat het een harde is. Als zij zegt dat het pijn doet, doet het echt zeer.
Jij bent de moeder en als je gevoel zegt bellen zou ik zeker even bellen. Baat het niet dan schaadt het niet. Misschien is het wel een verstrekking van de spieren om de heup heen. (is een voorbeeld), maar ik denk dat het zeker niet verkeerd is om morgen even een belletje te plegen naar de ha.
Dat herken ik wel van mijn kinderen. Die huilen even en weer door. Maar als het aanhoud weet ik dat het echt pijn doet. plus de heup is een plek waarvan je niet vaak hoort dat er iets mee aan de hand is (zoals een pijnlijke been/arm na een val)
Ja ik zou zeker hiermee naar de huisarts gaan. Liever uitsluiten dan later met klachten blijven zitten. Ze moet nog een heel leven met die heup doen en een onbehandeld of verkeerd behandeld trauma kan veel narigheid geven. Succes ermee. Hopelijk valt het allemaal mee en is ze snel van de pijn af!
Ik ken iemand die ook gevallen was zonder zichtbaar letsel. Na 3 dagen kwamen ze erachter dat hij zijn heup gebroken had! Ik zou die zeker een ritje ha doen!
Inderdaad even laten nakijken door de huisarts. Hier van de week onze middelste gevallen van een stoel, wel wat pijn aan haar schouder maar niet heel erg (bewoog hem ook gewoon etc): gevoel was niet goed dus naar de huisarts (gaan we normaal echt zelden). Die dacht aan een kneuzing, maar voor de zekerheid een foto in het ziekenhuis: is haar sleutelbeen doormidden. Heeft er nog mee gefietst, geklommen en alles. Gekkie. Hopelijk valt het bij jullie mee, maar luister naar je gevoel 😉
Bedankt voor de adviezen! Na een nacht slapen kan ze weer gewoon lopen en is de pijn fors minder. We hebben besloten toch niet naar ee arts te gaan. Inmiddels is de heup ook wat blauwig.. Zwelling/ blauwbek zal eerst wel inwendig wat druk hebben gegeven. Fijn dat jullie mee wilden denken