Niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brisje, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    K sliep tot voor 2 weken terug super goed overdag. Zijn ritme zag er als volgt uit. 9 uur wakker eten en doorslapen tot 12. Dan wakker tot 14/14.30 en slapen tot 17.00. Spelen slapen om 19.00 tot 20.00 en dan wakker tot 22.00 naar bed voor de nacht en doorslapen tot 9.00.

Sinds twee weken weigerd hij op alle manieren om overdag nog te willen slapen. Hij krijst het letterlijk uit en raakt totaal over de zeik. Ik heb al veel geprobeerd, 7 minuten regel (7min huilen, even toestoppen en weer opnieuw proberen) homeopathische middelen (chamomilla en rescue). Laten liggen. Uit bed halen. Verhaaltje voorlezen. Liedje zingen etc.

Ik heb het idee dat hij nu op een leeftijd zit waarin hij mij begint te testen. Kijken of hij toch zijn zin kan krijgen en uiteindelijk zijn bedje uit mag, want moe is hij echt heel erg maar hij slaapt nu alleen nadat hij gedronken heeft en van de borst af in slaap valt.. Een half uurtje (powernap) en dan weer wakker.

Hoe kijken jullie er tegen aan, is hij mij idd aan het testen? Of schatten jullie in dat er iets anders aan de hand is? Een baby hoort toch te slapen over dag?

2. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Jouw testen daar lijkt hij me nog veel te jong voor! In mijn ogen is zelfs mijn zoon, die toch een aantal maandje ouder is, daar nog te jong voor.
    Ook mijn zoon heeft momenteel wat moeite met slapen overdag. Ik krijg hem nu meestal wandelend op de arm in slaap, waarna ik hem in zijn bedje leg. Het blijven echter hazenslaapjes, terwijl we hiervoor een goed ritme hadden. Er kan vanalles zijn waarom slapen niet wil lukken. Nu zijn het tandjes/een sprongetje, maar op de leeftijd van jouw zoon was het bij ons veelal gewoon behoefte aan mama; in een draagdoek of naast mij in bed sliep hij dan prima.
    Heb je al eens een draagdoek geprobeerd?
    Ik maakte me soms ook druk om slaaptekort van mijn zoontje, maar toch zou mijn advies zijn het proberen wat los te laten. Laten huilen lijkt mij op deze leeftijd niet de beste optie. Neem hem lekker bij je, in een draagdoek. Het gaat echt vanzelf weer beter! Veel succes/sterkte!

3. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Ik geloof niet dat je kindje jou aan het uittesten is, daarvoor is hij nog veels te jong. Ik denk meer dat hij je juist nodig heeft en dicht bij je wil zijn. Ikzelf heb mijn dochter veel in de draagzak gehad gedurende de periodes dat ze slecht sliep. Dit gaf voor mezelf rust en dochterlief kwam ook tot rust. Ik was bang dat ze nooit goed zou gaan slapen, maar van het ene op het andere moment is ze overdag heel goed gaan slapen.

De laten huilen-toepassing is iets wat mij erg tegenstaat. Ik geloof er niet in. Een beetje jengelen oké, maar huilen is bij mij het teken dat er iets is en dat kan soms gewoon mama-missen zijn.

Succes, het wordt vanzelf weer beter!!

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Zoveel ale jouw kindje slaapt deed mijn zoon niet hoor. Op een gegeven moment hebben ze steeds wat minder slaap nodig en zijn ze langer wakker.
    Jouw kindje test je niet hoor! Je kindje heeft je nodig!
    Misschien kun je iets met een draagzak

5. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Ben helemaal niet van de sprongetjes, maar het lijkt er wel op. Dan zijn ze meer hangerig en huilerig.

6. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de tips. Ik ga vandaag aan de gang met een draagzak. Ben benieuwd of hij daar minder hangerig en huilerig van wordt :)

Deel Deze Pagina