Ik heb een probleempje... Louise is in de herfstvakantie ziek geweest (verkouden) en werd dan meermalen per nacht echt gillend wakker. Waarschijnlijk van de oorpijn. Het enige wat hiertegen hielp was even aanleggen, dan werd ze snel weer rustig en kon ze weer verder slapen. Maar nu ruim 2 weken later blijkt dat mevrouw haar dag / nacht ritme heeft omgedraaid. Gelukkig niet qua slapen, maar dus wel qua drinken. Overdag drinkt ze slecht en 's nachts komt ze een keer of 4 en licht dan echt te klokken aan de borst. Hoe krijg ik dat nou weer terug gedraaid?
wel aanleggen maar steeds een beetje korter? dan gaat ze denk ik vanzelf overdag het meeste drinken en 's nachts minder
Overdag regelmatig op jouw verzoek voeden... dus elke 2 tot 3u even aanleggen. Verder zorgen dat er duidelijk verschil zit tussen snachts slapen en overdag. Overdag in de gewone kleertjes, kamer niet te donker maken, gewoon lawaai maken en savonds een vast ritueel. Dus langzaam de dag afbouwen, in bad, pyama aan, knuffellen, voeden... Als ze snachts wakker wordt niet gezellig doen, als het niet echt nodig is niet verschonen, niet praten, het schemerig houden in de kamers. zal dan vanzelf wel weer beter gaan.
Slapen gaat wel goed, en ze heeft ook wel in de gaten dat het nacht is, alleen die voeding gaat dus verkeerd... Ze is trouwens ook nog hartstikke schor, is er iets waarmee ik haar keeltje kan verzachten?