Wie herkent dit? Ons zoontje wordt maandag 2 en zit lekker middenin zijn peuterpubertijd..... Overdag is hij lekker dwars, luistert slecht en gooit het liefst met het allergrootste speelgoed dat hij heeft.... ](*,) Een autogarage ofzo... Maar dat negeren we zolang het niet al te heftig gaat natuurlijk... Door al dat dwarse gedoe is hij natuurlijk helemaal gesloopt om 12.00 en gaat hij heerlijk slapen. Maar nu komt het probleem: Hij slaapt gerust tot een uur of 15.00 Vind dit zelf wel fijn, maar nu valt hij 'savonds niet eerder in slaap dan een uur of 20.00... Terwijl we hem gewoon om 19.00 in bed blijven leggen. Nou was mijn idee om hem vanaf morgen gewoon wakker te maken om 14.00 in de hoop dat hij dan echt moe is om 19.00 en ook weer gewoon gaat slapen... En niet eerst een uur ligt te keten! =D> =D> =D> Wie heeft hier ervaring mee? En is dit een goed idee of gaat dit niet werken? Alle tips zijn welkom!
Bij de 1 wel, bij de ander niet. Sommigen hebben die 3 uur slaap gewoon echt nodig, en zijn echt niet te genieten als je ze eerder wakker maakt. Je hebt zelfs kans dat hij dan s avonds te moe is om lekker te gaan slapen en zal vaker wakker zijn.. maja t hóeft niet.. Gewoon een keer proberen denk ik.
Heel lastig en heel herkenbaar! Al is onze dochter al 3 geweest, maar Eva heeft t sinds de klok verzet is. Voorheen legde ik ze om 19.00 op bed en sliep ze tot 7.00, zonder uit bed te komen. Nu leg ik ze pas om 19.30 op bed en is ze soms om 21.00 nog aan t spoken! Dan hoor ik ze soms lopen boven....of ze staat uit raam te kijken. Heb ook al eens gehad dat ze op onze kamer tv aan t kijken was! Ook geprobeerd om niet te laten slapen smiddags, maar dan is ze overdag niet te pruimen en savonds was t nog feest. Afkloppen, maar ben nu een paar x flink boos geworden! En telkens gewaarschuwd als ze er weer uit kwam, dat ik dan iets weg zou nemen van dr kamer. En dat dus ook gedaan, en nu blijft ze al 2 avonden liggen. Maar ja net 2 geweest of 3 dat is toch wel een verschil. e zou t om te beginnen kunnen proberen met minder slapen smiddags.
ik denk dat je gewoon wat moet proberen ons meisje wilde ineens ook smiddags niet meer slapen en als i kdr er een keer inlegde dan sliep ze ook lang en savondsn iet in bed te krijgen nu moest ze even een tijdje door dat punt heen van smiddags niet slapen en hebben we geen punt meer savonds en ok smiddags niet af en toe is ze moe maar dan plant ze zichzelf ff op de bank bij tv en na half uurtje is ze weer bijgetankt.
Ik riep altijd kinderen pakken de slaap die ze nodig hebben, dus kom niet aan het middagslaapje. Maar..... Sinds een maand zal je mij dat nooit meer horen roepen! Wij zaten ook met een slaapprobleem. Maar dan niet met inslapen, nee met vrolijk een uur lang wakker zijn midden in de nacht, als het er geen 2 waren! Nu mag hij maximaal 1,5 uur slapen smiddags. Dit werkt tot nu toe prima! Hij vind het goed dat we hem wakker maken, wordt er niet chago van, en slaapt nu snacht door en zelfs sochtends een uurtje langer(7 ipv 6 uur!!). hoop dat dit zo blijft! Ik zeg dus: proberen de sjoemelen met dat middagslaapje! Het is het proberen waard! kus miek
Heb hier gelukkig geen ervaring mee, Jayson gaat gewoon wat later naar bed. Tussen half 9 en 9 uur. Slaapt dan heerlijk tot half 9/9 uur door. Als hij straks naar school moet zal dit natuurlijk moeten gaan veranderen maar dat zien we dan wel weer. 's Middags slaapt hij van 1 tot half 4 , maar ook wel eens tot half 5 of zo. Nu vind ik het nog wel lekker als hij wat later naar bed gaat, kunnen we met dit prachtige weer nog even lekker er op uit na het eten. Succes in ieder geval. Je kunt het even proberen met wakker maken natuurlijk (als hij er niet chago van wordt).
Wat veel reacties!! En wat 'fijn' om te lezen dat die van mij niet de enige is... Maar volgens mij was het middagslaapje het probleem niet. Lucas is bang in het donker.... Hij wil 'savonds niet in slaap vallen en wordt tegen 22.30 krijsend weer wakker en is dan helemaal panisch en paniekerig. Nu proberen we het sinds een dag 0f 4 dat we hem uitleggen dat het donker wordt maar dat dan de lamp op de overloop aan is en dat het dus niet eng is. Ook het lampje van de babyfoon blijft nu 'savonds aan. En het lijkt nu beter te gaan. =D> De eerste avond duurde het nog even voor hij sliep. En was hij ook tussen 1.00 en 4.00 elk uur wakker. Even erheen en het was weer goed. De tweede avond wel een half uur liggen spoken tot 19.30 maar daarna heerlijk doorgeslapen tot 7.00! Dus volgens mij was dat het probleem..... En later naar bed gaan vind ik geen optie. Hij is vandaag 2 geworden en dan is 19.00 een hele mooie tijd. Persoonlijk vind ik 20.30- 21.00 of zelfs 22.00 geen tijd voor een peuter. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Vanaf een uur of 19.00 is de avond weer voor mij en daar geniet ik nog teveel van....
Ja dat is inderdaad ieder zijn mening, ik vind het persoonlijk prettig dat mijn man die vaak vroeg de deur uit is en wat later thuis is ons zoontje ook nog ziet en dat we na het eten nog lekker kunnen gaan fietsen of zo. Als ik moet werken of hij gaat straks naar school gaat hij wel wat vroeger naar bed, maar eigenlijk nooit voor 8 uur. Als ik dat doe is hij waarschijnlijk om 6 uur klaarwakker of nog eerder. Fijn dat je de oorzaak lijkt te hebben gevonden Saartje, ik hoop dat het slapen nu beter gaat en beter zal blijven gaan.
Mijn man is overdag al op tijd thuis en dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik ben blij dat ik vanaf een uur of 20.00 niks meer moet... En de verjaardag was weer één groot feest natuurlijk! Net zo gaaf als vorig jaar. Groetjes
Ik heb net in een ander onderwerp een stuk geschreven over dat mijn peuter ook bang is om te gaan slapen, en hoe wij daarmee omgaan. Maar daarnaast breekt hij 's avonds ook de tent af boven in bed. Meestal ligt hij rond 19.00 uur erin maar dan ligt hij tot 21.00-21.30 uur te keten. Wij hebben het idee dat het te maken heeft met de zomertijd, omdat het langer licht is buiten. Hij heeft goede verduisteringsgordijnen maar hij hoort wel andere kinderen die nog laat buitenspelen. En uitslapen doet hij ook niet, elke morgen is hij tussen 06.30 en 07.00 uur wakker. Maar wel doodmoe en soms ronduit chagerijnig. En zoals iemand anders al aangaf: middagslaapje overslaan is geen aanrader, want dan heeft meneer 's middags en 's avonds de bokkenpruik op. Dus wij proberen het gebonk, geschreeuw en gekeet boven maar te negeren, behalve als hij het echt te bont maakt. Hij heeft immers nog een klein zusje dat in de kamer naast hem slaapt. Hopelijk valt hij weer sneller in slaap als het weer eerder donker wordt. Groetjes, Wendy
Hier ook herkenbaar enigszins. Meneer gaat rond 19.00 uur / 19.30 uur heel moe naar bed maar is vervolgens tot zo'n 21.00 uur/21.30 uur bezig met kletsen,gillen en spelen.. Heel soms moet ik er naar toe als hij huilt maar dat is max 4x per week. Ik zat erook aan tedenken dat hij last heeft van het licht. Ondanks de verduisteringsgordijnen is het op de overloop zelf natuurlijk wel licht. En tussen de middag slaapt hij ong. 1 uur tot 1,5 uur. Hem niet naar bed brengen 's middags heeft geen zin, dan is hij einde van de middag, onder etenstijd echt niet te genieten... En hij wordt rond 7 uur vrolijk weer wakker...