Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prutsje, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ik heb een zoontje van 2wk oud, overdag is hij veel beneden, slaapt in de box of bij ons. Nu is het al een paar dagen dat hij dus s avonds niet in bed in slaap wil vallen... althans, dan krijst hij de heleboel bij elkaar.
    Uiteindelijk valt hij wel in slaap, maar huilen duurt zeker een half uur.
    Als hij slaapt, slaapt hij goed, alleen het inslapen lijkt een probleem.
    Hij heeft een speentje, maar die ''spuugt'' hij gelijk weer uit als hij zo boos is. Ook slaat hij met zijn armpjes zo wild dat hij zn dekens afduwt (ondanks dat ik hem strak toe dek).
    Iemand een idee wat ik kan doen???
    Ben op zoek naar een puckababy piep, zou dat een optie kunnen zijn?
    Ook leggen we hem nu overdag vaker boven, is ook huilen, maar minder erg dan s avonds....
    Hij krijgt bv, en ik voed hem dan nog wel voordat hij zijn bed in gaat.
    Nu heeft hij bijvoorbeeld om 21u nog een slok gedronken (niet veel, viel in slaap aan de borst, maar had om half8 ook gedronken).
    Daarna in bed gelegd rond 21.10u, vanaf dat moment huilt hij al, wel met wat tussenpozen, maar hij begint elke keer weer.... (nu is het 21.40....)

2. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot wanneer slaapt hij beneden bij jullie? Tot de laatste voeding? Mijn zoontje van 6 weken wil s'nachts niet meer slapen na de nachtvoeding en spuugt ook telkens zijn speen uit en slaat met zijn armpjes. Eigenlijk zelfde verhaal. Weet ook niet wat we eraan kunnen doen...

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Meestal tot de laatste voeding inderdaad.... dus nu maar eerder naar boven gebracht... hij lijkt NU stil te zijn... ;)

Na de nachtvoeding gaat t hier juist weer wel goed, dan slaapt hij vaak gewoon verder.... maar goed, ze zijn nog erg klein ook he.

Soms denk ik ook wel eens, het ene moment zitten ze in je warme buik, bewegingen waardoor hij in slaap valt en ineens is hij eruit, koude buitenwereld, en dan word je ineens in een bedje gelegd, zonder geluiden die je vertrouwd waren!!!!

Lastig is het he??? Bij mij is het het vierde kindje en ik blijf er moeite mee hebben ;)

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

eerste 4 w gaf ik ook borstvoeding. ik weet nog dat mijn meid echt aan de borts in slaap moest vallen in diepe slaap enzo in bed leggen, anders lukte niks. na 4 w ben ik overgestapt op flesjes en echt metd tut ook begonnen. ervoor nam ze geen tut. dan polysiane gel aan de tut gedaan enzo valtz e al tuternd in slaap. nu is ze 14 w en gaat vaak zonder tut slapen, wil ze niet altijd meer. dus vele zeggen pas op ze gaat niet zonder die gel kunnen. probleem lost blijkbaarw el wat van zelf op. en was van zin als ze verstand krijgt ( bedoel ermee dingen snapt) laat ik die gel sowieso weg.

tegen dat rond slaan met armen, doet zij ook. die puckbaby heb ik geprobeerd, krijst ze op. ik doe de slaapzak van baby boum aan. armen zijn goed lange rvan, en het zwaaien gaat er moeilijker mee.

veel succes dames

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Puckababy is een aanrader! En bestel er eentje via marktplaats scheelt een hoop geld en vaak zijn ze amper gebruikt...

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ioh ja wat hier nog geholpen heeft en nog helpt. is de babyfoon van avent, die slaapliedjes erop. kan je met afstandsbedineing opzetten, dus als ze snachts wakker word dan zet ik die soms vanuit mijn bed op en valt ze terug in slaap. zonder die liedjes kan ze niet slapen, zodner de tut wel.

mijn meisje slaapt ook al van als ze 2w is alelen op haar kamer, slaapt ze vaster en beter en langer. ze werd wakker als ik me draaide in bed enzo

gr

7. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat begrijp ik helemaal :) Mijn zoontje slaapt ook tot de laatste voeding beneden. Hij huilt eigenlijk alleen als hij zijn speen uitspuugd en niet meteen krijgt. Ik laat hem ook wel eens huilen maar dan blijft hij huilen en raakt helemaal overstuur. Dus ik ben constant bezig met die speen erin stoppen.

8. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    He die babyfoon van Avent heb ik ook :D

9. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    wat is polysiane gel?????? ik krijg hits over zonnebrandcreme...hmmm lijkt me niet gezond ;)

ps....hier heeft meneer het opgegeven.... en slaapt :p Oke, wel na dik 45min op en af huilen...het vergt veel geduld van mama!!!

10. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Raakt hij dan niet overstuur op een gegeven moment? Die van mij begint echt te knikken en te zweten. Daarom laat ik hem maar niet zo lang huilen. En huilt hij dan om z'n speentje?

11. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    In ieder geval mooi dat hij slaapt :D

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    als ik zn speentje teruggeef word hij alleen maar bozer.... en hij wordt wel een beetje overstuur ja, maar zodra ik hem eruit pak is hij stil!!!! Dus denk toch dat het is omdat hij bij ons wil zijn.
    En tja, tis wel zielig, het doet me ook echt wel ff pijn, maar goed.... ik moet niet denken aan een prutsje wat alleen maar bij ons in slaap wil vallen enz enz...

Deel Deze Pagina