Verstopping

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Luuz, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hoi hoi...

Ons mannetje is nu ruim een maand oud en heeft vanaf de geboorte een week in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking.. Hierdoor hebben ze hem in het ziekenhuis de fles gegeven met mijn gekolfde melk..
    Nu wil hij niet meer aan de borst, dit is nog steeds te vermoeiend voor hem, en valt na een paar minuten in slaap en na een half uur heeft hij weer honger.. Nu zijn we in de tweede week overgegaan op gekolfde melk in de fles thuis.. Maar nu gaat mijn productie flink naar beneden,. we hebben alles gedaan om het op te hogen maar helaas niet gelukt..

Nu hebben we in overleg met CB en kinderarts besloten over te gaan op KV.. alleen kunnen we dit niet normaal afbouwen omdat mijn productie met de dag minder word.. hij zit nu al op 4 flessen KV (150+5) op een dag in een week tijd. de andere twee flessen krijgt hij nog gekolfde melk..

Alleen nu is het zo dat hij 'verstopt' raakt.. als hij krampjes heeft, heb ik daar druppels voor en die werken verder prima.. maar als hij geen krampjes heeft poept hij niet.. Komt dit omdat hij zo snel over is gegaan op KV? en kan dit verder kwaad?

Hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is:)

Alvast bedankt,
    Roeltje

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

In principe werkt BV laxerend en komt het wel voor dat kindjes op KV reageren met verstopping. De samenstelling van de KV wordt wel steeds anders waardoor de ontlasting minder hard is en er minder verstopping optreed.

Misschien kan je een andere voeding proberen. Zelf weet ik niet precies welke voeding op dit moment het beste hiervoor is.
    Misschien kunnen ze op het CB of bij de apotheek verder helpen.

Succes

Ilse

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Inmiddels heeft hij aardig wat luiers volgepoept, maar heb het idee dat hij er heel veel moeite voor moet doen.. zal vanmiddag bij apotheek langs..
    bedankt,

Roeltje

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Hopelijk is alles een beetje gesetteld en lukt het met de ontlasting.

Succes verder

Ilse

Share This Page