Hi dames! Even in het kort, ik woon sinds bijna 2,5 jaar in mijn huidige woning, in een klein dorpje in de gemeente waar ik al wel langer woonachtig was. Echt zo'n dorpje waar mensen jaaaaaren wonen, als ze kinderen krijgen blijven die ook in het dorp, en als die kinderen krijgen ook etc. Nu bevalt de woning mij opzich goed, aantal andere buren (van mijn leeftijd) ook niets mis mee en zijn erg gezellig. Alleen dan de mensen bij mij onder dak, die minstens 45 jaar in het huis wonen.. (2 onder 1 kap woning) Dat zijn van die, in hun ogen perfecte mensen, en wat hun allemaal doen is de enige en juiste manier. Zoals je moet eigenlijk een moestuin hebben, moet om de 3/4 jaar een NIEUWE auto aanschaffen, elke zondag te vinden bij de rijdende snackwagen om zo even alles te delen met de buurt, elke dag moet de tuin geschoffeld worden, als het sneeuwt moet je om uiterlijk half 7 het sneeuw al van je pad geschoven hebben (ook al sneeuwt het nog keihard), etc Nu hebben hun over alle "nieuwere" buurtbewoners wel iets te zeuren, de een heeft te weinig groen in de tuin, de ander had een te grote bus (voor werk), de ander was asociaal door het type auto icm met een hondenras wat te hebben (overigens ontzettend lief dier!). Nu zitten wij er direct aan vast en merken dus het meeste van het gemekker, en horen ook alles wat ze uitgebreid extra hard met een oud overbuurvrouw (een nog erger, onbetrouwbaar vrouwtje die mensen doelbewust met leugens het leven kapot wil maken) bespreekt. Ze komen vrijwel nooit persoonlijk naar ons toe. Ik zal alles proberen duidelijk te omschrijven (over isolatie onderaan is van gister); 1. We hebben een vrij diepe tuin van zo'n 40 meter. Vooraan is een garage gekomen, daarnaast het terras en achter een flink grasveld waar de kinderen lekker kunnen spelen. Nu staat er precies op de scheiding een hegje van 70/80 cm hoog, en tegen de woning aan een iets hogere heg, maar ook zomers door heen te kijken. Voor de hoge heg hebben we rietschermen geplaatst omdat ik op mijn terrasje graag privacy wil. De rietschermen komen niet boven de heg uit, zijn zo'n 10 cm lager. Bij de lage heg (die zoals al omschreven precies in het midden staat) hebben wij aan onze zijde voor het grootste gedeelte een schutting geplaatst, dit omdat de kinderen met de bal spelen, en ze het niet fijn vinden als de bal in de moestuin komt. Die moestuin is even groot als ons hele grasveld, en met zo'n lage heg en kinderen niet te voorkomen zonder schutting dat de bal daar wel eens terecht komt. Kids krijgen bal vervolgens niet weer want de tuin is 's ochtends vroeg net geschoffeld. Dus optie; Schuttingen plaatsen zodat de kinderen in ieder geval normaal kunnen spelen zonder gezeur. Maar dat was ook niet goed, we mochten geen schutting plaatsen. Dit vonden hun niet "natuurlijk" en dan werd het snoeien van de heg wat lastiger. Dan moesten we de schutting maar of helemaal verwijderen of 10-15 cm verder onze tuin in zetten omdat ze dan onze kant konden snoeien want anders groeiden de takjes door de schutting. Aangegeven dat wij zelf de takjes die door de schutting groeien wel snoeien en hun dus sowieso geen last hebben gezien zij dat niet kunnen zien. Want ik ga niet nog eens zo'n stuk tuin inleveren. 2. Als het sneeuwt moeten wij ook maar 's ochtends vroeg al gaan sneeuwschuiven, en dan praat ik over een tijd van 6 uur a half 7 's ochtends. Nou dat ga ik niet doen, dat doet verder niemand behalve hun trouwens. Maar vervolgens gaan ze zo hard tegen het huis aandreunen met de bezem en metalen sneeuwschuiver dat we allemaal (zelfs kids die achter slapen) rechtop in bed zitten. 3. We hebben maar oude rommel auto's en dat kan niet, maken teveel lawaai (valt overigens enorm mee, alleen de diesel hoor je iets duidelijker, de benzine auto hoor je hier zelfs binnen niet starten), en we moeten maar een jongere auto. 4. We moeten een moestuin nemen, dan moeten de kinderen maar wat anders doen, want hun en haar vader (inmiddels overleden) hebben het ook en dat hoort zo. Dan moeten de kinderen maar ergens anders spelen. 5. We hebben meerdere auto's staan. (overigens buiten beeld waaronder 1 in de garage, alleen wij kunnen ze zien) en dit mag ook niet. We hebben voor de zomermaanden een cabrio staan, mijn auto die ik niet voor woon/werkverkeer wil gebruiken gezien er met regelmaat in de stad wel een deuk bij komt van deuren enzo, dus dat is gewoon hobby, en dan de 2 dagelijkse auto's. Vriendlief is er meestal alleen van vrijdagavond laat tot maandagochtend (6 uur richting werk), dus die diesel kunnen ze zich al helemaal niet aan storen, maar nee dat mag allemaal niet. Voor sommige mensen zullen het aantal veel zijn, maar zolang ze buiten beeld staan, geschorst en daarmee voldoen aan de wettelijke verplichtingen (of schorsen of verzekeren, keuring en wegenbelasting) na mijn idee geen probleem? Zo zijn er nog vele kleine dingetjes over de kinderen die bijvoorbeeld net een voetje op hun inrit zetten als ze langs lopen, gezeur over met wie of wat wij omgaan, terwijl hier bijna nooit iemand komt gezien ik geen zin in gezeur heb, en het allemaal normale mensen zijn met kinderen of gewoon familie. Nu kwam vanochtend hetvolgende. Ik huur de woning van de woningbouw, deze woning is voorzien van spouwmuur en bodemisolatie (de bekende EPS Parels) toen ik erin kwam. Afgelopen winter begonnen er problemen te ontstaan, zoals schimmel en vocht op de slaapkamers, wat een teken is van koudebruggen. Gezien ik thuis ben in de isolatiewereld wist ik dat de kans 99% zeker door de isolatie zou komen (zal alle details verder besparen haha). Nu naar flink doorzetten, onafhankelijk bedrijf wat onderzoek heeft gedaan en een rapport had opgemaakt is het bedrijf gister weer geweest om de boel te herstellen. Het was namelijk niet verlijmd, onvoldoende ingeblazen door verkeerd boorpatroon etc. Gezien er dan een volledig nieuw boorpatroon wordt aangehouden om alles juist te vullen, heb je hoe dan ook wat last van stof, en omdat het niet verlijmd was waren hier en daar wat parels te vinden. Parels netjes opgeruimd door het bedrijf zover mogelijk, en stof geprobeerd zover mogelijk te verwijderen. Nu was dit nog niet helemaal mogelijk door de regen gister, maar ik weet uit ervaring dat het wel goedkomt. Nu vanochtend werd ik wakker van de buren die al in alle vroegte hun beklacht deden. Ja hun laten die woning isoleren en nu zitten wij met de rotzooi (lagen nog een paar pareltjes die erheen gewaaid waren blijkbaar) en zit er ook een minimaal laagje stof op hun deur en kozijnen die het dichtste bij mijn kant zitten. Bedrijf mag niet zomaar daar aan de slag met de ladder om boven schoon te maken en hadden beneden wel zover mogelijk alles afgeborsteld. Hadden aangebeld maar ze deden niet open (waren wel thuis), om te vragen of we boven ook moesten doen, maarja dat kon in dit geval dus niet. Nu waren wij de boesdoeners want "die buren" hadden een rommel veroorzaakt terwijl 1. Isoleren de keuze is van de woningbouw 2. Dit hersteld MOEST worden gezien we veel schimmel en vocht hadden 3. Hun zelf niet open deden. Wat moet je nou met zulke lui? Ik blijf iedere keer vriendelijk omdat ik geen zin heb in grote ruzies, maar begin het ondertussen wel behoorlijk zat te worden dat gemiep en gezeur om dingen en dat werkelijk niets goed is. Zijn wij dan echt zulke slechte mensen? Of hun gewoon enorme zeuren? Nu eigenlijk mijn vraag na aanleiding van dit verhaal; Wat zouden jullie ermee doen? Want als je eens vraag of ze ergens last van hebben is het antwoord, nee hoor! Argh! Bedankt voor jullie geduld met lezen!
Ik zou ze heel duidelijk maken dat ze hun klep moeten houden met zeuren en jullie niet lastig moeten vallen met hun ideeën. Dikke doei ff
Je leeft maar een keer...je weg laten pesten door buren wil je natuurlijk niet, je wilt je huis niet uit, je wilt niet dat zij winnen...maar uit ervaring weet ik dat je leven wel weer heel prettig kan worden als je toch de keus maakt om weg te gaan. Mijn ouders hebben jaren geleden een mooi huis laten bouwen, alles leek fantastisch tot er ruzie kwam met de buren. Hele gemene dingen, takken naar onze pup gooien, roddelen in het dorp enz. Eerst hadden mijn ouders zoiets van dit is ons huis en we gaan echt niet omdat andere mensen zo gemeen doen hier weg. Tot ze besloten dat wel te doen en ze zich gingen realiseren hoeveel psychische ellende de boel veroorzaakte. Ze hebben het huis verkocht, elders een heel leuk ander huis gekocht, hele frisse start en vanaf dat moment weer echt kunnen genieten. Er zijn meer huizen op de wereld hoor, en wat zal je blij zijn als je misschien straks weer leuke gezellige buren hebt.
We kijken ook wel eens rond, maar we willen dan graag naar de plaats waar we vandaan komen zodat we dan ook daar langer kunnen blijven, en gezien het huur is maakt het alles niet makkelijker, dit gaat via loting en is enorm lastig, ook omdat het volgens nieuwe regels gaat, daarbij momenteel veel met maar 2 slaapkamers waar we met de 3e op komst weinig mee kunnen helaas. dus we moeten het hier eerst wel mee doen..
Pff. Wat een buren zeg. Denk dat je die mensen niet meer veranderd krijgt! Het zijn inderdaad enorme zeuren..
Ik zou ze confronteren! Wel vriendelijk. Gewoon zo van; "Goh, ik begreep dat er een probleem is, vertel?!" En dan vriendelijk lagen en aan blijven kijken.
Je hebt soms misschien last van ze, maar dat valt wel mee toch op zich? Qua geluid bedoel ik. Verder zeuren ze vooral. Niets van aantrekken en lekker laten zeuren . Gewoon kort maar wel vriendelijk blijven antwoorden en weer verder gaan met je ding.
Tjonge, wat een gezeur van hun. Als zij tegen jullie zeuren, zou ik gewoon glimlachen en zegge ;'Tja, wij doen dat op onze manier ' En over dat heggetje van 80cm; volgens mij heb je recht op een ondoorzichtige erfafscheiding van 2m hoog. Op de erfgrens.
ik vind dat je heel schappelijk bent. met mij hadden ze allang knetterende ruzie gehad. als ze iets te zeggen hebben over hoe het hoort en hoe het vroeger was, tja vroeger was alles beter natuurlijk. als jij een schutting wil kun je die gewoon neerzetten. als zij dat niet willen hou je hem op eigen grond hebben ze niks over te zeggen. op de erfgrens moet je samen overeenkomen wat daar staat maar op je eigen grond niet. laat ze lekker zeuren ze hebben blijkbaar niks beters te doen. lijkt me trouwens heerlijk voor kinderen een tuin van 40!! meter diep
nou ja dit! Als ze tegen je aan staan te zaniken, zeg je vriendelijk: ik heb geen zin in dit gezeur om niks, een fijne dag nog verder, je draait je om en doet de deur dicht.....
'Nee die zijn met de Noorderzon vertrokken haha, daar hele leuke nieuwe buren die ook een kindje verwachten voor terug
Moah deels niet, maar deels ook wel.. Ze vertellen hun verhaaltjes lekker rond wat voor mensen wij wel niet zijn en dat wij niet willen wat hun willen en maar doen zoals wij het willen en geen rekening houden met hun.. (wat in deze gevallen na mijn idee ook niet nodig is) Dus je wordt altijd aangekeken, en vooral die ex overbuurvrouw loopt altijd te zeiken want ja je bent zo'n slechte buur! Wat betreft die overbuurvrouw die valt je lastig in winkels, zeikt de kinderen af, zou wel even zorgen dat we uit huis geplaatst zouden worden, dan konden we mooi in onze caravan gaan wonen als ze het zover had.. Zoals sommige zeggen, je bent import in het dorp (ja zo noemen ze je als je hier niet vandaan komt).. Dus je hoort hier niet
Pfff... ik ben mij na dit soort berichten elke keer weer zo bewust van het feit dat wij fijne buren hebben. Al heb je 10auto's en net zo veel motoren. Dat is jullie zorg! Dat een ander er zich mee bemoeit is absurd. Wij vragen ons ook wel eens af waarom onze buurman een auto heeft die best veel kost in de wegenbelasting en er eigenlijk maar zelden mee rijdt en als, dan maar kleine stukjes. Maar het is zijn auto, Zijn geld... niet dat van mij, dus ik bemoei mij daar dan ook niet mee! (Wel een plaatje om te zien hoor die auto, wat dat betreft mag die ook wel op onze oprit staan) De schutting zou ik ook zeker niet verplaatsen. Kom op zeg! Als ze weer over een moestuin gaan zitten zeuren, geef toch gewoon vriendelijk aan dat je niet zulke groene vingers hebt als zij en het maar gewoon op speelruimte houdt voor de kinderen. Ach weet je, sommige mensen zijn geboren om te zeuren. Daar kun je niets meer aan doen. Zo zijn ze geboren en zo zullen ze heen gaan. Het zal een kwestie zijn van: ene oor in andere uit en er om lachen, of er wat van zeggen, dat je het zat bent.
Ja volgens mij tot 1.80 hoog? We hebben in ieder geval gewoon normale schuttingpanelen neer gezet, en dat ook nog op eigen grond en niet eens op de erfscheiding.. Wat die heg betreft heb ik toen wel gezegd, als snoeien zo lastig wordt haal je hem er toch uit? Probleem ook opgelost, dan geen gedoe met snoeien en geen ballen meer in de tuin dankzij de schutting.
Voor mij hebben tot 2 keer toe mega tokkies gewoond hier.. Vooral de laatste waarvan ik de woning overnam was zo'n zooi dat keuken, wc's etc allemaal vernieuwd zijn, en schrootjes vervangen door nieuwe wandtegels en plafondplaten omdat het niet meer schoon wou, leefde zonder behang op de muren, ramen kwam zwarte drap vanaf.. Dus dan weet je het wel Volgens mij maak ik in een alleen al het weekend mijn huis beter schoon dan wat zij in die jaren heeft gedaan.
Waarom wil je perse in die plaats wonen? Waarom niet heel ergens anders of 30 km verderop? Overal zijn leuke huizen, banen, scholen. Misschien kan je in dat leuke stadje 50 km verderop een leuk huis krijgen in een fijne buurt. Misschien is het dan iets langer rijden naar je werk, maar dan heb je wel weer een leuke nieuwe start.
Die hebben echt een steekje los. Ik zou helemaal kriegelig worden van dat gebemoei in je privé. En dan ook nog roddelen bij de rest.... Voor mij zou het een rede zijn om te verhuizen naar een plek waar je gewoon jezelf mag zijn zonder gezeur.