Verhuizen ... wat mogen we absoluut niet vergeten ???

Discussion in 'De lounge' started by NikkiF, Feb 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo allemaal !

In september is ons huis in de verkoop gekomen en tegen alle verwachtingen in was het binnen 3 weken verkocht ! Super fijn. In november ben ik bevallen van ons meiske en een paar weken daarna hebben we de zoektoch naar een andere wonig voortgezet ... helaas nog steeds zonder resultaat.

29 april moeten we uit dit huis zijn. We hebben nu een huurwoning gevonden waar we kunnen wonen en verder kunnen zoeken naar ons woonhuis ... niet ideaal, maar beter dan twee hypotheken betalen zullen we maar zeggen.

We hebben totaal geen ervaring met verhuizen en nu moeten we twee keer gaan verhuizen ... met twee kleine kinderen. We willen niets over het hoofd zien of vergeten. Wat zijn belangrijke dingen waar we absoluut aan moeten denken ?

Alvast bedankt ! Ik hoop dat we een mooie check-list zullen krijgen zo !

Groetjes,
    Nikki F

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook een verhuizing op de planning. 1 juni de sleutel van het nieuwe huis, 1 juli overdracht van ons huidige huis.
    We hebben dus 4 wk om te klussen en dan verkassen dus.

Wij gaan het gewoon relax aanpakken. De dingen komen zoals ze komen. We gaan er geen heel draaiboek op na houden. Spullen praktisch inpakken, post e.d. goed regelen, telefoon (en internet natuurlijk :D) en dan ben ik er van overtuigd dat het allemaal wel goed komt hoor!

Succes!

Elmo

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

echt een heel handig lijstje als ik het zo ziet die nukie heeft geplaatst.

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    -de post regelen.
    -alle instanties,zoals zorgverzekeraars een adreswijzeging doorgeven.
    -gas water en licht oversluiten de meterstanden van het oude huis doorgeven en van het nieuwe huis,zodat je een afrekening van het oude huis krijgt.
    -nieuwe huisarts,apotheek en tandarts zoeken,mits je natuurlijk in dezelfde regio blijft wonen.
    uitschrijven op het oude adres,en inschrijven op het nieuwe.

Verder moet ik ff denken hoor!;)

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Bedankt voor de link ! Fijn deze lijst !

Heerlijk zeg, zo meteen in je echte nieuwe huis kunnen ... wij zijn helaas nog steeds flink op zoek hier ... dinsdag weer een woning bekijken ...

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb het linkje ook opgeslagen!
    Altijd handig.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Andere dames, erg bedankt ! Ik ben zo bang dat ik iets vergeet .... we gaan deze week maar eens offertes opvragen bij verhuisbedrijven ...

8. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als je alles inpakt op de doos schrijven wat erin zit (niet specifiek elk dingetje) bijvoorbeel borden/glazen/bestek. En een doos met administratie, doos met huis accessoires. Zodat je weet in welke doos wat zit en dat is zeker handig vanwege het feit je eerst een tussenstop maakt in een huurhuis. zo hoef je alleen het hoognodige uit te pakken en niet alle dozen uitpakken omdat je dat ene bordje/bakje nodig hebt

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zetten altijd op de doos in welke ruimte het moet.
    Slaapkamer, keuken, woonkamer, schuur etc.
    Kleding kan je scheiden, winter en zomer bijv.

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij zijn al vaak verhuisd en hebben het eigenlijk nooit met een verhuisbedrijf gedaan. We hebben elke keer van te voren flink wat vrienden opgetrommeld en in ruil voor koffie, koek en lekkere broodjes, waren ze allemaal bereid om te helpen. Scheelt heel wat in de portomonee.

Wij hadden per verdieping A,B of C op de dozen gezet, zodat deze direct naar de goede verdieping werden gebracht, dan hoeven jullie dit niet later nog eens uit te zoeken. Zo'n letter gaat veel sneller dan dat er steeds gekeken moet worden in welke kamer ze gezet moeten worden. Dit schreven we ook op de doos hoor, maar zo'n hoofdletter valt lekker snel op.

**En voor de geinteresseerde, ik heb hier nog zo'n 60 verhuisdozen liggen die gratis opgehaald mogen worden, nieuw zijn die dozen nog aardig prijzig**

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Snoozie,
    Je hebt pb :D

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik lees even mee, mijn verhuizing komt ook heel dichtbij. Ik krijg morgen de sleutel van m'n flatje, ik hoop met een paar weken daar klaar te zijn met klussen enzo en dan eind van de maand over te kunnen. Mijn ex blijft in het huidige huis wonen, dus daar hoef ik niks voor te regelen gelukkig. Maar dan nog..poeh, komt een hoop bij kijken zeg.

Ik ben al wel heel vaak verhuisd, maar dit is toch wel ff pittiger omdat het na m'n scheiding is en mét een kindje. Maar komt ook vast wel weer goed!

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zorrrrg dat al je papieren in orde zijn :D als dat maar okey is ,dat kan je met een gerust hart verhuizen .

xx

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo meiden !

Heel erg bedankt voor jullie reacties en goede tips ! We hebben nog even ... 29-4 passeert de akte, maar we willen de sleutel van het huurhuis uiteraard een paar weekjes eerder en dat kan gelukkig. Ik blijf het heel spannend vinden, maar kijk er ook naar uit, het is de eerste stap naar ons droomhuis. Ook is het fijn dat we vanuit het huurhuis op ons gemak verder kunnen zoeken, zonder steeds die druk te voelen dat we eruit moeten. Dat is ook wel een fijn gevoel.

Nogmaals bedankt allemaal !

xxx
    Nikki F

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

kan beter zelf een grote bus huren en met vrienden en familie verhuizen, vele malen goedkoper dan een verhuisbedrijf inschakelen.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat moet wel kunnen natuurlijk. Ik heb mn verhuizingen ook altijd door verhuisbedrijf laten doen, simpelweg door gebrek aan familie en vrienden om te helpen. En in je eentje red je het niet he.

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij zijn vorige maand verhuisd, mijn tips (naast degene die al zijn genoemd):

* markeer de belangrijkste dozen die je meteen nodig hebt, zoals beddengoed, keukengerei en douchespul.

* regel je verhuisbericht via tnt, kost je maar 1.40 voor de eerste maand per achternaam.

* mijn belangrijkste tip (maar waarschijnlijk ook niet van toepassing op je, maar je weet maar nooit..): ga niet bevallen 2 dagen na je verhuizing :D

18. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo

haha dat ken ik alleen ben ik 2dagen voor het verhuizen bevallen heb de hele dag bij mijn zus in huis gezeten zodat mijn man en vrienden ons huis kon inrichten enz

Share This Page