Sinds gisteren hebben wij 3 konijntjes. Ze zitten buiten, in een afgezet stuk incl hok, en een stuk gras. Nu wonen wij redelijk ‘ in het bos ‘ en zitten tot onze schrik, de konijntjes volledig onder de teken. Uiteraard heb ik ze allemaal verwijderd, maar de konijnen werden er niet bepaald vrolijker van. Is er voor konijnen, net zoals voor honden. Een soort anti-teken spul? Ook Google kom ik niet bepaald verder. Uiteraard bel ik morgen ook gelijk de dierenarts, of hun iets weten. Want dit is ronduit sneu voor de beestjes! Iemand tips/ervaringen?
Ik zou advies inwinnen op bunnybunch. Een speciaal konijnen en knaagdieren forum met veel kennis. Ik durf zo niet te zeggen wat het beste middel is.
Goede tip! Ik heb al jaren konijnen maar nog nooit een teek gehad. Geen tips dus behalve kijken of er een teken nest in de buurt van het hok zit. Of het hok evt verplaatsen
Dank voor je tip van bunnybunch! Ga gelijk even kijken. Zal zometeen ook gelijk de DA contacteren. Hopelijk weten hun ook iets!
Het gaat inmiddels de goede kant uit! We hebben van de dierenarts pipetten voor de konijntjes gekregen. En we hebben ondertussen nog maar 2 teken bij ze gevonden.
Voor als het nog eens voorkomt: je (huis)dieren inwrijven met lavendel. Is n natuurproduct waar veruit de meeste teken echt een afkeer van hebben.