ik vroeg mij af als je en huis wilt kopen is het dan handig om aankoop makelaar hebben? ik ben ook benieuwd wat ongeveer de kosten ervan zijn en wat diegene zoal doet en ho ehet in zijn werk gaat.
Wij hebben het niet gedaan, we hebben veel advies gehad van familie en we zijn er prima uit gekomen, heeft ons denk ik wel wat geld gescheelt. Maar dan moet je natuurlijk wel iemand in je omgeving hebben die er iets vanaf weet..
Ja ik vind het wel handig, ze bieden je toch wat objectiever advies, zo hebben wij een kat in de zak koop gelukkig afgewend. Ze rekenen vaak een tarief met hoeveel hun eraf kunnen krijgen, dus hoe minder korting hun kunnen krijgen des te minder ze rekenen (dat is hier tenminste) en geen kosten als de koop niets word maar wel van te voren even checken want zal vast verschillen!
Als je zelf goed kan onderhandelen en je iemand in je omgeving hebt die er een beetje vanaf weet zou ik het niet doen. Wij hebben het in de tijd wel gedaan maar er niks aan gehad, heeft alleen een hoop geld gekost. Op een bouwtechnisch rapport zou ik echter niet besparen.
Eens met twinkle star: wel een bouwtechnisch rapport, geen aankoopmakelaar. Zoeken kan je natuurlijk zelf wel via internet. Het is wel handig als je voor een 2e bezichtiging iemand mee kan nemen die er iets meer vanaf weet, al is het maar een objectievere blik. Over onderhandelen: je kan bijna niet te laag beginnen (het ergste wat er kan gebeuren is dat ze er niet op ingaan), wel te hoog (je komt dan ook hoger uit). Veel plezier met zoeken en kopen!
bouwtechnisch rapport ligt er wel aan wat voor soort huis je koopt he?? wij hebben geen aankoopmakelaar gedaan, scheelt toch we weer wat geld en wij kunnen zelf prima onderhandelen.
bedankt voor jullie advies. het gaat niet om mij maar om iemand anders en die twijfelt namelijk of ze een aankoop makelaar moet nemen. het is niey een super oud huis 2000 geloof ik mar dat wil niet alles zeggen natuurlijk.
Wij hebben net een huis uit 1993 gekocht. Geen aankoopmakelaar wél bouwkundig rapport. Dat zou ik echt iedereen aanraden!