vrouwen van eigen ondernemers

Discussie in 'De lounge' gestart door , 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

de titel zegt het al, ik zoek nog meer vrouwen van eigen ondernemers op het forum...en met eigen ondernemers bedoel ik ook internationaal dus waarvoor de heren wel eens op zakenreis moeten ...

mijn man is dit weekend in turkije voor onderhandelingen en ik voel me dus behoorlijk eenzaam zo zonder hem..ik voel me soms net of ik een alleenstaand moeder ben tijdens dat soort dagen.. :(

ik wil graag praten met dames die weten hoe ik me voel

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Niet de vrouw van een ondernemer, maar wel zelf ondernemer en mijn vader ook. Ik hoef dan voor mijn werk nooit op reis, maar mijn vader zat en zit vaak in het buitenland. De laatste jaren is het iets minder, want hij heeft een zware hartoperatie gehad en mag niet meer zoveel werken. Nu maakt hij iets van 40-urige werkweken en daarvoor meestal 70-urige werkweken. Elk weekend in de weer, als we op vakantie gingen, combineerde hij dat meestal nog met allerlei fabrieksbezoeken (op zich wel grappig, maar na zoveel fabrieken heb je het ook wel gezien), meestal was hij om 6 uur 's ochtends de deur uit en kwam om 8 uur 's avonds weer thuis.
    Veel mensen zien gewoon echt niet in hoe druk het kan zijn en hoe vaak hij dus weg was. Mijn moeder werkte zelf niet, maar ik denk ook niet dat dat mogelijk was geweest met drie kinderen en een man die altijd weg was.

3. Niet meer actief

ik snap dat ene stukje waarin je zegt dat je vader uitjes en vakanties ging combineren met fabrieksbezoekjes

mijn man zei pas nog van: laten we naar blijdorp gaan in rotterdam dan zet ik jullie af, ga zelf effe snel naar een klant in barendrecht en dan kom ik weer terug :S dan denk ik hallo...die klant krijgt echt geen beroerte als je een keer niet langs gaat

arghhhhh...maar zodra ik er iets van zeg is het : ik doe het voor jullie voor onze toekomst, nog een paar jaar volhouden en dan ga ik rentenieren

JA JA hij en thuiszitten, ik moet het nog zien

4. Niet meer actief

dit is ook erg herkenbaar, vaak vragen mensen wat hij dan de hele dag doet als hij indd om 6 uur al de deur uit is en om 20 uur pas thuiskomt

net of ik zijn werkzaamheden moet verantwoorden tegenover anderen omdat zij er dus echt geen idee van hebben wat je in godsnaam de hele dag moet doen..

mijn man zegt de dag heeft soms nog te weing uren

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn vriend is ook eigen ondernemer, maar hoeft (gelukkig) niet op reis, wij wonen zelfs bij zijn werk want hij is tuinder :)

Hij maakt erg lange dagen, maar als voordeel is dat hij een paar keer per dag even thuis is

6. Niet meer actief

nou mijn man komt wel eens tussen de middag thuis eten om vervolgens weer tot 21u te gaan werken

7. Mijn man is geen eigen ondernemer, maar moet wel veel weg en reizen voor zijn baan. hij is deze week ook weg, naar portugal. ik snap je dus heel goed!

8. Niet meer actief

moet hij ook vaak weg rach84?

mijn ma moet bijna elke maand wel een paar dagen weg

of naar polen of naar turkije of naar portugal

of naar duitsland

bah

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook een zelfstandige... zeker 5,5 dag soms 6 dagen per week. Dagen van om 8 beginnen, om 17.30 thuis om te eten en dan savonds nog tot 21u zijn hier zeker geen uitzondering. tussendoor komt hij ook wel eens ff 10 min. thuis om ff wat te regellen/ op te halen oid. Tja hoort er nu eemaal bij, staat tegenover dat ik thuis kan blijven voor de kids, hij doet wat hij leuk vind en de tijd die we samen doorbrengen altijd gezellig is. Een paar keer per jaar gaan we een weekeindje weg, afentoe neemt hij eens een dag vrij en als hij thuis is is hij ook echt aanwezig... tis niet dat hij thuiskomt en op de bank ploft.

Hier zijn we er inmiddels wel aan gewend en gaat het gewoon goed. Tuurlijk is het wel eens vervelend om weer een avond alleen op de bank te zitten maar ik vermaak me altijd wel.Kan ook erg goed alleen zijn.

10. Niet meer actief

nou ik ben echt een gezelschapsdier, heb een gruwelijke hekel aan alleen zijn,

ik ben natuurlijk niet alleen want ik heb de kleine maar je weet wat ik bedoel

11. ja, hij moet regelmatig weg. maar vaak kan hij het zelf inplannen hoevaak (kijk als je geen zin hebt hoef je niet altijd) maar vaak is het ook even je gezicht laten zien, contacten leggen in lissabon, beurs in parijs, met klanten naar Londen, beurs in Milaan..
    leuke dingen zijn wel weer als hij met klanten weekendje wegaat (zoals vorig weekend) ik wel meekan. maar te vaak vind ik niks aan.

dit voorjaar of komend najaar met klanten naar de maladiven, dat zijn leuke dingen. maar alleen thuis zitten is niet leuk nee :( gelukkig heb jij een druk huishoudschema zo te lezen :)

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn man is ook zelfstandige. Hij hoeft dan niet op reis, maar werkt 's avonds en soms ook 's nachts weleens door. Ik zit ook heel vaak alleen.
    Gelukkig kan ik me redelijk vermaken met de pc. Maar in die donkere wintermaanden, toen hij echt veel weg was, had ik er ook wel de balen van.

13. Niet meer actief

wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben op het forum...

ik lees zovaak over meiden die samen met de man leuke dingen doen in het weekend of waarvan e man savonds gewoon op tijd thuis is en dan voel ik me echt wel eens down

maar we doen het voor een goed doel

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hihi, als mijn man om haf 6 binnen stapt, ben ik helemaal van slag. Je raakt er zo aan gewend om alles alleen te doen, dat hij dan echt in de weg loopt. :oops:

Maar het is idd voor het goede doel. ;)

15. Niet meer actief

rach84 wat doet jou man eigenlijk, hij lijkt me namelijk een hele leuke baan te hebben.

adine...nou ik vlieg hem echt om zijn nek als hij om half 6 binnestapt, net een kind wat je een lolly hebt gegeven

soms denk ik we hadden best wat minder geld hoeven hebben en jou wat vaker thuis, maar dat is dan weer haast ondankbaar in zijn ogen :(

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Vind hij het dan niet jammer, dat hij veel van zijn kindje mist?

Mijn man ziet zijn dochter soms een paar dagen niet. En hij vind dat vreselijk.

17. Niet meer actief

mijn man ziet ayman ook soms een paar dagen niet en hij vindt het wel erg maar soms wordt de kleine savnds even wakker omdat ie wat wil drinken en da breng ik hem expres even bij papa zodat ie toch nog even zijn zoon kan zien

ik daarintegen zou mijn kind niet kunnen missen zolang dus ik begrijp het niet dat hij dat wel kan :(

wat doet jou man als ik mag vragen adine?

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Die heeft een eigen automatiseringsbedrijf. Vaak kan hij pas beginnen als de werknemers naar huis zijn, want dan kan bv. de server even stil gelegd worden. Vandaar dat hij 's avonds en 's nachts nog weleens doorgaat, want alles moet de andere ochtend weer draaien.

Hihi, zodra de kleine hier 's avonds wakker wordt, dan gaat mijn man er ook heen. Even lekker knuffelen.

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik had samen met mijn man een bedrijfje maar sinds ik een ongeluk heb gehad mag ik al twee jaar niet meer autorijden (we hadden een taxibedrijfje). Nu heeft hij dus zelf een taxibedrijfje en zit ik voorlopig nog even in de ziektewet (met een deeltijdstudie ernaast). Hij is dus ook best vaak 's avonds en in het weekend weg, maar daar staat in mijn geval tegenover dat hij overdag doordeweeks best vaak thuis is en grotendeels zijn eigen werktijden kan bepalen. Ik eet dus wel regelmatig alleen, en zit 's avonds vaak alleen, maar heb hem wel iedere nacht veilig thuis. Dat is wel prettig hoor! Voorheen wachtte ik zelfs op zaterdagavond op em, kwam hij zo rond een uur of half zes 's ochtends thuis, maar sinds een paar maanden trek ik dat niet meer en ga ik er rond een uur of 12 a 1 in.

20. senior accountmanager in de verkoop van producten aan (bijna) alle supermarkten in de Benelux. zijn klanten zijn dus de AH, Super etc

Deel Deze Pagina