Pcos, eerste menstruatie na 2,5 jaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door benis, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. benis

benis Nieuw lid

21 jul 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten, dus ik hoop dat ik hier goed zit.

Ik heb PCOS en ben momenteel begin 20. Mijn man en ik zijn nu sinds de zomer van 2012 'bezig' een kindje te krijgen. Eigenlijk een hele lange periode tegen beter weten in, want ik had morbide obesitas en ik had mijn laatste menstruatie gehad in juli van 2012. Ik ben begin dit jaar geopereerd en heb een gastric bypass operatie ondergaan. Inmiddels ben ik van 130 kilo gekrompen naar 79 kilo. In juli heb ik een kuur primolut geslikt om een bloeding op te wekken (want dat werd wel eens tijd na 2 jaar geen druppel te hebben verloren..) Die kuur deed zijn werk. Nu ben ik op 3 november ineens ongesteld geworden, zonder behulp van medicatie! Ik was echt ontzettend blij. Heb zitten huilen op de wc, tsja je kan er maar gelukkig mee zijn!

Nu zullen jullie wel begrijpen dat ik mezelf hier echt een beetje gek aan het draaien ben. Honderden vragen spoken door mijn hoofd.. Maar de hoofdvragen: zal ik nu een (regelmatige) cyclus gaan krijgen, heb ik een eisprong (gehad ondertussen?!)

Moe ben ik sowieso door het snelle afvallen, maar ik heb een paar dagen geleden steken gehad in mijn linker eierstok, dit heb ik wel vaker gehad. Ook had ik eergisteren en gisteren steken bij mijn schaambeen (?) Pfff.. Weet gewoon niet wat ik hiermee aanmoet. Ik moet zeggen dat ik bij zo'n beetje elk 'symptoom' denk dat ik zwanger ben ondertussen, en de negatieve testen zijn toch altijd weer een klap in het gezicht.

Herkent iemand zich in het verhaal hierboven? Dames, met of zonder PCOS, die lange tijd niet menstrueerde en na een tijd weer wel. Dames die veel zijn afgevallen en hierdoor een cyclus terug kregen. Of iemand die zich deels hierin herkent. Hoe verliep het bij jullie? Hoe lang duurde het voor jullie zwanger raakten? Alle info en ervaringen zijn heel welkom!

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik wil alleen maar zeggen;
    Wat goed van je!!!!!!
    En heel veel succes, op naar een mooi wondertje:D

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik heb zelf geen pcos, al dachten ze eerst van wel.
    Wat een heftige periode, maar super knap dat je zoveel bent afgevallen.
    Ik wil je heel veel succes wensen!

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Pcos kan zichzelf inderdaad herstellen, zeker na afvallen!
    Maar het hoeft helaas niet want een goede cyclus kan er zomaar ineens tussen zitten.
    Pcos bij geen overgewicht geeft dus sporadisch wel eens een ei.

Ik had ook een goede cyclus ineens tussen 2 lange cyclussen. Zie handtekening.
    ps: na de cyclus van 44 dagen is alles opgewekt met primolut omdat ik vanaf toen bij een gyn onder behandeling ben.

Helaas kan het dus 2 kanten op maar ik duim voor je!

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb pcos en ben na het stoppen van de pil (ik was toen 16) ook jaren niet ongesteld geweest, zelfs opwekkers hielpen niet. Pas na 2 jaar begon het weer vaker te komen maar nog steeds heel onregelmatig. Ik was 18 dat ik mijn man leerde kennen en wij hebben eigenlijk nooit wat gebruikt en na 2 jaar zijn de we naar de HA gestapt vior doorverwijzing. Hebben allerlei onderzoeken en testen gehad, ik moest wat afvallen (6kg) en dan zouden we de behandeling verder bespreken. Maar bij toeval testte ik een week voor die afspraak positief, ik was zwanger! Al 10 weken.
    Na de bevalling besloten om niks te gebruiken, cyclus was weer net zo onregelmatig, 3 maanden niet dan weer wel etc. dus we dachten dat het wel weer een tijd zou duren maar ik ben toch weer zwanger geraakt en ben nu bijna 11 weken zwanger van ons 2e kindje.

Het kan dus wel natuurlijk gaan maar dat is bij iedereen anders. Hoop het natuurlijk wel voor jullie.

Deel Deze Pagina