vraagjes temperatuurkaartjes

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Laraxx, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    hoi, ik vraag me af waar ik de kaartjes kan vinden om ze in te vullen..
    En kan er ook halvewege de cyclus begonnen worden?
    ik heb heel toevallig 11-8 een keer getest (36.2) en gister weer 36.7.

Of heeft dat geen zin om nu pas te beginnen?

2. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heej Laraxx,

Je kunt beginnen met temperaturen wanneer je wilt..Het meest ideale is wel de eerste dag van je cyclus, maar als je nu vast begint kun je in ieder geval het einde van je cyclus in de gaten houden en wat je temp doet vlak voor je NOD..

Je kunt de tempkaartjes vinden bij de ha..Online kun je ze invullen op fertilityfriend.com..Is wel allemaal in 't Engels..

Zelf doe ik het gewoon in een ruitjesschrift, ik maak er zelf een grafiek in..kan ik tenminste meteen 'sochtends mijn temp noteren en hoef ik niet eerst online..Daar kun je dan ook makkelijk alle andere bijzonderheden bij vermelden..

Veel succes met tempen!

Liefs,
    Anna

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    heej, dankjewel voor je reactie!
    ja idd daar had ik nog helemaal niet aangedacht!
    (ga ook even een ruitjesschrift kopen ;))

ja idd, vaak zie je de temp (bij de meiden die zwanger zijn) omhoog gaan he vlak voor je NOD?
    weet je ongeveer vanaf hoeveel dagen?
    Ik heb mn nod over 12 dagen dacht ik..

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Je temp gaat omhoog ná je eisprong..Dan blijft ie tot aan de NOD hoog..soms zakt ie alweer een of twee dagen van tevoren..Blijft je temp na je NOD nog hoog, dan kan dat wel eens wijzen op een zwangerschap..Spannend dus..Maar daarvoor moet je eigenlijk wel weten wat je temp voor je eisprong was..

Als ik je eerste post lees, kan het dus best zijn dat je eergisteren je ei hebt gehad, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..

ennuh..een schriftje vind ik zelf ik mega handig! Dat werkt perfect..Op de achterkant van het papier kun je makkelijk alle bijzonderheden noteren..

Liefs,
    Anna

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Ja idd dat is ook wel fijn om allemaal bij te houden!

Heb zondag waarschijnlijk mn ei gehad want heb zaterdagmorgen een posi ovulatietest gehad:) hoe zie je dat dan? is dan je temperatuur ook wat hoger?

hmm dus vanaf nu moet ie hoger worden.. ben benieuwt!

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    en als mn temp nu zo blijft? dan is de kans dat k zwanger ben minder toch?
    en als ie 2 dagen voor NOD zakt dan ook?

7. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Je temperatuur stijgt de dag NÁ je eisprong..Als je zaterdag een posi ovutest hebt gehad, heb je je ei zondag of maandag gehad..Als je dus al van tevoren had getemperatuurd, had je aan je tempstijging kunnen zien wanneer je ei precies gesprongen is, omdat de temperatuur de dag na de eisprong stijgt..Dan blijft ie hoog totaan je NOD. Bij sommige vrouwen zakt de temperatuur al 1 of 2 dagen van tevoren. Bij anderen, zakt de temperatuur pas op de NOD dag zelf..

Blijft je temperatuur NA je NOD ook nog hoog, dan is er een kans op zwangerschap.

Het is dus goed als je temperatuur hoog is en blijft (na je eisprong..)..

Gewoon doortempen zou ik zeggen..

Liefs,
    Anna

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    ok dankjewel voor je tijd en uitleg :D

jij ook succes meis!

liefs Lara