Help! Ten einde raad!

Discussion in 'Borstvoeding' started by 2schatjes, Aug 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik heb vanmorgen weer gekolfd en rechts krijg ik er niets uit. Het lijkt het droog kolven, links dan 40cc dus het is heel hard teruggelopen denk ik.
    Onder de douche met de hand een geprobeerd en dan lukt het rechts wel een beetje, niet echt straaltjes maar er komt wel wat uit.
    Links spuit echt als ik er op duw. Is het dan nog mogelijk denken jullie om door te kolven. Heb de ha gebeld voor de neusspray.

Nu we zijn begonnen met de flesjes is het helemaal omgekeerd. Waar onze Lotte eerst de hele dag ana het huilen was, slaapt ze nu bijna de hele dag! We merken dat het haar goed doet om "afgemeten" hoeveelheden te krijgen en dat ze zich niet overvoed, want daar lag het probleem. Ben blijven kolven alle dagen en gaf haar 3x fv en 2x bv per dag. Maar nu loopt het harder terug en ik was eigenlijk heel blij dat het mogelijk was te combineren. Ik ehb zelf meer rust door het flesje, en kan kolven wanneer het rustig is hier. Gisteravond kwam er niets uit met kolven, denk door dat ik dan weer te emo wordt dat het niet wil lukken. mijn partner zei al, het is toch goed zo, ze doet het nu heel goed en je hebt je best gedaan maar ik wilde zo graag nog wat langer moedermelk met het flesje geven *snik snik*

2. 4days

4days Niet meer actief

Tsja, ik denk eerlijk gezegd ook dat bv en kv (nog) niet te combineren zijn... Zeer niet wanneer je nog maar 2 of 3 keer per dag bv geeft. Je productie is er gewoon nog niet stabiel genoeg voor. Het is jammer maar het is helaas zo.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je écht moedermelk via de fles wilt geven kun je relacteren. Maar als ik jou zo lees heb je daar ook geen zin in. Relacteren is n.m. hard werken dat red je niet met een paar keer kolven op een dag.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja en ik ben het dus eigenlijk wel met Nemo en Cossy eens. Wil je borstvoeding (uit het flesje) blijven geven, dan kan dat best, maar zul je er wel wat voor moeten doen!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Nantens: je hebt het een paar keer over overvoeden, maar dat kan helemaal niet met borstvoeding! Je baby houdt vanzelf op met drinken als hij voldoende heeft.

Kunstvoeding is veel zwaarder verteerbaar. Je schrijft dat je baby nu tevredener is en beter slaapt, dan kan het dus eerder zo zijn geweest dat je te weinig had?

Ik voed nu 3,5 maand en het gaat nog steeds beter! Het lukte pas met een week en mijn ventje kwam 8x op een dag. Had ook zoveel melk en sterke tsr; alles zat er hier steeds onder. Totdat ik leerde met de hand de eerste spanning eraf te kolven.

Darmkrampen hier ook erg gehad. Is nu helemaal weg.
    Ben dus heel blij dat ik heb doorgezet, want tuurlijk had ik met zo'n gulzige baby weleens last van zere tepels!
    Maar heb het wel altijd heel fijn gevonden!

6. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Hoi Dames,

Allereerst nog bedankt voor jullie reacties!
    Vorige week heb ik nog gepost over het kolven, dat dat niet lekker liep.
    Ik kreeg het niet over mijn hart om volledig te stoppen. Na nachten piekeren toch geprobeerd om lotte aan de borst te leggen donderdag en het ging nog gewoon. Toen heb ik besloten het weer op te pakken en te kijken hoe het loopt.
    Bij iedere voeding bied ik haar nu beide borsten aan. Rechts kwam met kolven vorige week bijna niets meer uit maar het lijkt met het live voeden terug op gang te komen. Toen ik haar volledig voedde, gaf ik 1 borst per keer. Nu dus beide borsten en geef een flesje na als het niet genoeg is. Dit is zo moeijlijk in schatten, het lijkt wel alsof ze alles op drinkt of het nu 60 of 90 cc is. Ze blijft moeite houden met de ontlasting/ krampjes en scheetjes. Wat ik nageef is kv, omdat ik niet altijd de tijd vind om ook nog eens tussendoor te kolven (peuter 2 jaar).
    Ik merk wel dat ze niet altijd de tijd wil nemen om het goed op gang te laten komen en wordt dan onrustig aan de borst. Ik probeer dan toch even door te zetten, vaak loopt het dan wel en soms stop ik met het gevecht en geef een groter flesje.
    Ben ik zo goed bezig of kan ik het hiermee niet terug op gang brengen? Ik ben bang als ik ook nog eens ga kolven dat de productie dan weer te veel wordt. Ik denk nl dat ons probleem is ontstaan door teveel voormelk. Ik gaf 1 borst per keer en die dronk ze nog niet eens leeg.

Heeft verder nog iemand tips?

Bedankt
    groetjes Nancy

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wat je deed bij teveel melk met een borst is super.
    Ik vind het knap en je hebt veel doorzetting om door te gaan.\ken je dit forum?

www.borstvoedingsforum.nl en zitten lactatiedeskundige en veel meiden met ervaring. Zij hebben mij ook door de moeilijke momenten geholpen.
    SUCCES kanjer!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Nancy,

Ik zou wel kolven ipv kunstvoeding te geven. Is toch een heel andere substantie en als je een baby hebt met krampjes en problemen met de ontlasting kan dat verschil daar niet echt bevordelijk voor zijn.
    Borstvoeding is veel lichter verteerbaar en zal ze sneller komen. Dat is ook bevordelijk voor de productie.
    Als je veel kolft, heb je niet meer voormelk. Ieder keer heb je weer voormelk, tenzij je heel weinig tijd ertussen houdt.
    Als ik heel volle borsten heb, dan kolf ik de voormelk eraf en kan hij direct door naar de lekkere vette achtermelk en hapt hij niet tegen zo'n harde borst aan en spuit de melk niet in zijn gezichtje.

Share This Page