Bedankt allemaal meiden! Het is dus wel vrij normaal kitten gedrag. .. een andere kat erbij lijkt me ook wel wat...maar mijn man moet daar dus echt niet aan denken! Hij kan deze al niet aan! Hij is ook niet met dieren opgegroeid dus vind alles maar raar en eng..Hij durft hem amper te pakken... Ik heb nog wel zoiets van..Het is een fase..het gaat over.. maar het maakt het niet gezelliger als mijn man savonds om 9 uur naar boven gaat omdat hij die drukke kat zat is... dan krijgen we ruzie omdat ik het dan weer kinderachtig van hem vind enz...pfff. ik hou al echt van mijn beesie...Jammer dat hij dat nog niet zo heeft.
Wat vooral heel belangrijk is als je katje je aanvalt is leren NEE! Zeggen op een behoorlijke toon (niet schreeuwen) en hem recht in de ogen kijken. Het eerste wat ik heb geleerd in het asiel als een kat je wil pakken. Werkt overigens niet bij een wilde kat,ik bedoel dus een verwilderde straatkat.
Pfooeeee heb een jaar geleden ongeveer net zo'n topic geopend. kitten, ook nergens bang voor, erg druk. Ondertussen gaat t beter. Blijft een drukke ondernemende poes maar het gaat beter. Mijn vriend was haar ook helemaal zat, en nu wil hij opnieuw een kitten omdat hij niet genoeg genoten heeft Bij ons was het consequent blijven. Als wij eten gaat ze nog steeds standaard op de gang want dat blijft drama, ze wordt echt boos als we haar niks geven namelijk. Ze is een echte jager, we laten haar soms buiten dat gaat beter dan hele dagen binnen. Na haar sterilisatie is ze wat rustiger geworden gelukkig.
Hier ook een klein terroristje. Ze is nu 11 weken en een paar dagen bij ons. Vooral s avonds heeft ze echt haar drukke uurtje. Ik speel dan een uurtje met haar met zo'n hengeltje en klimpaal en dan is ze alweer moe. Nu ligt ze keihard te spinnen in mn nek, heerlijk. Als ze wilt spelen komt ze net zolang miauwend om mij heen lopen en op mijn schoot klimmen als ik op de bank lig totdat ik kom. Het helpt hier wel echt om haar moe te maken, ze zijn net kleine kindjes vol energie, die moeten ze kwijt.
Vind het juist het leukste als ze zo klein zijn en zo ondeugend. Hier een kater van 30 weken. Als hij aan het vervelen is gaat hij tijdens het eten even de douche in waar ook de kattenbak staat. Tijdens het koken soms ook. Zeker als ik met het vlees bezig ben dat blijft zeer aantrekkelijk. Vorige maand had mijn vlees klaar gezet en was even de kat vergeten en ja wel hoor daar ging zo wat mijn vlees. Vind ook heerlijk als Elmo de gekkerittus heeft. Na het eerste jaar worden ze vaak wat rustiger. Hopelijk
Wat ik mij wel afvraag is het volgende. Wanneer wij boven zijn en ze hoort ons gaat ze zo hard janken. Wat moeten we daarmee? We blijven nu niet lang weg, eerst kort en dan steeds iets langer. Gaat dat hard miauwen nog over als ze groter is?
Nog even een vraagje over mijn kitten. Ik weet dat katten schone dieren zijn maar ze wast zichzelf zo grondig dat ze echt keihard op haar eigen pootjes zit te bijten. Ze heeft een wondje in haar nek en ook dat korstje bijt ze steeds open.
Oooh...hij begint nu steeds onwijs te bijten!! Hij pakt steeds mn handen..als ik hem wil aaien bijt ie...wat doe ik verkeerd??! Of is ie gewoon echt terror?? Het van tafel af maaien helpt wel iets trouwens. Hij komt nu heel voorzichtig...dus hij heeft door dat hij iets doet wat we niet leuk vinden
Doet mijn kitten ook, zien ze als speeltjes die leuke bewegende dingen voor hun neus. Ik stop met mijn hand bewegen en geef haar een speeltje. Nu zodra ik stop met kijk hand bewegen stopt ze al maar soms kan ze de verleiding niet weerstaan. Heel gewoon voor een kitten. Ik zou je aan willen raden om een boek te lenen bij de bieb over kittens en hun gedrag. Ik lees veel dingen die ik zie als gewoon kittengedrag en je hebt het over een terrorkitten. Kittens zijn leuk maar veel werk...