Waarom antwoorden mensen als je hen vraagt "hoe oud is je zoontje?" met "hij wordt in juni 4 jaar". Hij is dan nu toch gewoon 3 jaar? Of "hoe oud is ze nu?" met "bijna 10 maanden". Ik betrap mezelf er ook op: "Hoeveel weken ben je nu zwanger?", dan zeg ik "Bijna 29 weken" terwijl het gewoon 28 weken zijn, plus een paar dagen! Hoe zou dat toch komen?
nou.. als je kind 10 maanden 3 weken en 4 dagen is, dan is je kind over een paar dagen al 11 maanden.. dan ga je toch niet zeggen 10 maanden?, maar je wilt ook niet liegen en zeggen hij is al 11 maanden... dus zeg je.. hijs bijna 11 maanden.. eigenlijk wil je ook best vertellen dat hij over 3 dagen 11 maanden is, maja dat klinkt een beetje raar en overdreven.. ! en ja in een jaar zitten 12 maanden een kind van net 3 is een heel ander kind als een kind van bijna 4... dus zeg je er ff bij wanneer. kvind t eigenlijk ook niet raar als je dit doet... 't zelfde met een zwangerschap als je 28 weken en 5 dagen zwanger bent, ben je eerder 29 weken dan 28 weken... maja das mijn mening. kijk als je 20 bent.. verander je niet meer.. je bent dan al ontwikkeld.. dan is het niet meer nodig om te zeggen ik ben 20 en 3 maanden.. maar bij kindjes is de ontwikkeling nog in volle gang... dus dan zeg je er ff bij dat je kind al zo en zo oud is... dan hebben de mensen er ook een voorstelling bij...
ik ben bijna 32 maar zeg liever 31 (ook een dag voor mijn verjaardag) heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan gaat denk ik vanzelf, eerst reken je in weken, nu in maanden en straks in jaren... gaat vanzelf
ja dat doe ik ook. Gek eigenlijk als je er zo over nadenkt. Ik denk dat als ik ouder word niet meer zal zeggen, ik ben bijna......
Nee, dan wordt het "Ik ben 18 met .. jaar ervaring" Ik ben dus 18 met 14 jaar ervaring Groetjes, Wendy
ik denk dat dit het belangrijkste punt is waarom het zo gezegd word, zodat men gelijk snapt waarom het ene kind van 3 iets al wel doet en de ander van 3 nog niet
Wat ik juist heel erg vond was dat een vriendin van mij, wanneer im haar vroeg hoe oud haar dochtertje nu is, antwoorde met. Ze wordt deze week 40 maanden. Dan zeg je toch wel dat de 3 is... lijkt me.
Haha, ik doe het voor mijn dochter ook. Mijn zwager heeft het over zijn dochter van 2 jaar en 3 maanden alsof ze anderhalf is. Nou is hij zo'n tiepje dat bij de eerste klank al zei dat ze bepaalde woorden kon zeggen en dat nadat mijn dochter zindelijk was direct haar ook is gaan ''trainen'. Ik denk dat het bij kinderen inderdaad wel zo is dat het duidelijker is als je zoiets erbij zegt. Voorheen zei ik altijd gewoon de leeftijd, maar dan moet je zo vaak uitleggen hoe oud ze echt is (,,goh, dan is ze ook groot/klein voor haar leeftijd" of ,,dan is ze ook ver in haar ontwikkeling"). Blijkbaar is het korter en bondiger om het er meteen bij te vertellen.
Toen ik zwanger was betrapte ik mezelf erop dat ik het ook deed, ik ben bijna 30 weken, als je 29 weken en 3 dagen zwanger bent, maar dat zei ik misschien ook wel een beetje omdat ik graag wou dat het op schoot.....
Bij weken melden van mijn zwangerschap ben ik eerder geneigd om ´28weken´ te zeggen dan ´morgen 29weken´. Misschien gaat het voor mijn gevoel dan sneller (anders duren de weken zo lang). Maar even wat anders.. Mijn dochter wordt eind mei 2 jaar. Ik zeg steeds dat ze 1 en een half is. Ik heb nooit zin om die maanden te tellen. Moet ik nou zeggen dat ze bijna 2 is?
Voodat mijn dochter 2 was geworden zei ik het aantal maanden dat ze was, nu ze 2 is zeg ik dat ze net 2 is geworden. Ik denk er ook weleens aan.....waarom zeg je dat je kind 16/19/20 maanden is en als je kind 2 is ga je de jaren zeggen en zeg je net, 2.5/3.5 of bijna .....