Te vroeg maar toch : op wat letten ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Marjorie, 28 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjorie

Marjorie Nieuw lid

27 sep 2006
    4
    0
    0
    Studente
    Antwerpen/Mechelen
    Ik weet best dat het nog wat vroeg is, ik moet nog geduld hebben he ?
    Maar toch ? Wanneer zou ik kunnen "voelen" dat ik zwanger ben ? Wat kunnen tekenen zijn ? Ik ben zo ongeduldig ... Kan ik al bij de tweede keer zwanger worden ? Ik wil het zo graag ...

2. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ik begrijp je ongeduld maar het enige teken waar je op kunt vertrouwen is een positieve test, na je NOD. Alle zgn symptomen kunnen veroorzaakt worden door zoveel andere dingen, naast een eventuele zwangerschap dat je het risico loopt teleurgesteld te worden als je daar te zeer op bouwt.

Sowieso, het moment dat je wat kan gaan voelen, is pas na een eventuele innesteling - zo'n dag of 7 a 10 na je eisprong. Want pas vanaf dan wordt het hCG hormoon aangemaakt, en dat is het hormoon wat verantwoordelijk is voor verschijnselen als misselijkheid en vermoeidheid ed. Maar er zijn ook veel zwangere vrouwen die niks voelen of pas wat zijn gaan voelen na 6 weken.

Als je toch wilt weten wat eventuele symptomen kunnen zijn, lees hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=6 (maar laat je niet gek maken! ;) )

Ik hoop echter voor je dat het raak is, zal voor je duimen...succes, deze komende spannende weken!

3. kelly26

kelly26 Actief lid

28 jul 2006
    166
    0
    0
    gelderland
    he hallo,

thnx die vraag had ik ook.

kus

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey Marjorie, wij lopen bijna gelijk... spannend he?!

Voor mij is het ook de tweede ronde. Het kan dan zeker al. Er zijn genoeg meiden al in de tweede ronde (of zelfs de eerste) zwanger geraakt, maar zoals MarieLize zegt, laat je niet gek maken. Je lichaam kan reageren op de hoop/wens die je hebt of je kunt een griepje onder de leden of.... etc. etc. Het kan vanalles zijn dus test niet voor je NOD, pas dan weet je of de symptomen die je hebt daadwerkelijk van een zwangerschap zijn.

Liefs en ik duim voor je!

Deel Deze Pagina