Geen enkele actieve zaadcel, 20 % traag, 20 % zeer traag, 60 % geen bewegimg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Puck1978, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Afgelopen week de uitslag van spermatest gekregen.

Geen actieve zaadcellen aangetroffen, nul procent ( progressief)
    20 procent traag
    20 procent zeer traag
    60 procent geen beweging

PH waarde aan de lage kant.
    Al met al dus niet positief

Maak me zorgen over de mogelijkheden voor ons.
    Wie weet of je met deze uitslagen, dus alleen traag zaad in aanmerking komt voor behandelingen. Zoja welke behandelingen?
    Hebben komende week afspraak bij Fertiliteitsarts, maar maak me zorgen....
    Heel erg bedankt alvast

Liefs Puck

2. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai Puck

Als ik je verhaal zo lees denk ik aan icsi.. dat is voor stellen met oa slecht zaad.. en dus wel mogelijk. Ken 2 mensen van zp die dit hadden en die bij hun 1e icsi zwanger zijn geraakt. Succes met zwanger worden... en spiek anders ff op google bij icsi... of hier op het forum bij meiden die icsi doen/hebben gedaan.

Groetjessss

3. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hoi Puck

Wat vervelend die zaaduitslagen...
    Op basis van deze uitslag zou ik denken aan ICSI.
    Met ICSI zouden er nog mogelijkheden zijn.
    Maar op basis van 1 zaaduitslag trekken ze vaak nog geen conclusie, er wordt over 3 maanden dan vaak nog een test gedaan omdat elke zes maanden zaad zich ververst.
    Hebben ze ook iets gezegd over aantallen?

Hier waren er maar 200.00 zaadjes waarvan 6% maar bewoog en niet eens super...en zoals je kan zien in mijn onderschrift heb ik nu een dochter.
    Heel veel succes met alles

4. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Bij ons vertelde de fert.arts en de gyn dat zaad zich elke 8 weken opnieuw aanmaakt en niet eens per 6 maanden.

Mijn vriend moest na 8 weken weer een nieuwe zaadtest doen wij hebben toen voor alle zekerheid in week 9 gedaan.. en inderdaad beter. Want de 1e test was 0% bewegelijk.. en bij de 2e test was er wel begegelijkheid.

5. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Correctie...
    Ik bedoelde eens in de drie maanden ververst...

6. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Bij ons was de eerste uitslag helaas beter als de tweed en dat terwijl gestopt met roken, alcohol geen strakke boxershorts, flink wat vitamines...

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bij ons was de eerste keer ook dramatisch, de tweede test was een stuk beter, alleen nog niet goed genoeg om makkelijk spontaan zwanger te raken. Ze zijn bij mijn vriend nu de oorzaak aan het onderzoeken. Dat kan zijn spataders, of verstuurde hormoonaansturing.

Maar ook al kunnen ze het zaad niet verbeteren, er zijn nog steeds mogelijkheden om zwanger te raken. IVF zou kunnen, of als het zaad niet sterk genoeg is om de eicel te bevruchten dan inderdaad ICSI. Voor IUI heb je minimaal een miljoen goed bewegende zaadjes nodig dacht ik. Het gaat dan om catagorie A en B, heb ik me laten vertellen.

Inderdaad ververst het zaad zich iedere 3 maanden, dus grote kans dat jullie ook een nieuwe test zullen moeten doen. Helaas is het vaak afwachten en meer wachten, dat vind ik zelf het ergste van de MMM.

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Klopt ja.. wij zijn 2x met de hakken over de sloot gegaan met iui en dus aantal zaad.. hoop dat er ook voldoende is voor iui 3.. en als die mislukt word het anders ivf of icsi.

Nou meiden succes!!! Toi toi toiiiii

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik wilde gisteren niet gelijk al te negatief reageren, maar als het zaad bij een volgend onderzoek niet beter is, dan schat ik ook dat ICSI de volgende stap is.
    Hoop dat jullie kinderwens snel in vervulling mag gaan!!!

10. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Bedankt alvast voor jullie reacties. We horen vrijdag hopelijk wat ze kunnen betekenen.
    Zal wel even een update plaatsen zodra we meer weten.

Liefs
    Puck

Deel Deze Pagina