Welke medicatie bij blaasontsteking?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ster27, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Gisteren voelde ik de kleine veel minder bewegen. Over de hele dag 1 klein schopje en twee keer een zachte veeg. Gisteravond veel last van harde buiken en nadat ik in een uur drie harde buiken had en de kleine nog niet gevoeld had nadat ik naar bed ben gegaan ( normaal is hij dan altijd heel druk) heb ik toch gisteravond laat maar even naar het ziekenhuis gebeld. Mocht meteen komen. Ze hebben een ECG en een echo gemaakt en gelukkig was alles goed. Hij werd meteen weer actief van de ECG. Alleen mijn urine was niet goed, heb een blaasontsteking blijkt. Nu heb ik medicatie gekregen. Nu staat er alleen in de bijsluiter dat je deze medicatie niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken tenzij de arts het noodzakelijk acht. Het gaat om Amoxilline/clavulaanzuur. Nu vertrouw ik er wel op dat de arts-assistent me het goede heeft voorgeschreven en dat het niet veel kwaad kan ( geen is natuurlijk altijd beter), maar vraag me af of dit medicijn vaker aan zwangeren word voorgeschreven. Zijn er hier dames die er ook ervaring mee hebben?

2. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik heb ook Amoxicilline gekregen voor een ontsteking in mijn kies. Deze kreeg ik rond week 22.
    Ik heb de kuur van de tandarts gekregen, omdat ik zeker wilde weten of ik deze kuur kon gebruiken heb ik navraag gedaan bij de verloskundige, huisarts en gyn..... Volgens allen kon ik de kuur zonder problemen afmaken....

Helaas loop ik nu ook met een blaasontsteking (bleek uit urine onderzoek naar eiwit vanwege mijn hoge bloeddruk)
    Omdat ik geen klachten heb mag ik proberen de ontsteking "weg te drinken". Als mijn urine over 5 dagen niet schoon is krijg ik toch een kuurtje.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Dit is een kuur die je vaal krijgt in een zwangerschap voor bo, kunje gewoon nemen

4. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ster27,

Heb toevallig van de week uit pure verveling -tja je moet wat in je verlof- online een cursus voor mijn werk gedaan over urineweginfecties. Bij zwangeren is Amoxicilline/clavulaanzuur het eerste keus middel. Geen probleem dus. Fabrikanten zetten altijd dat soort dingen in hun bijsluiter om zichzelf tegen allerlei dingen in te dekken. Nu weet je arts dat je zwanger bent en heeft juist daarom dit middel gekozen. Hopelijk knap je weer snel op.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

amoxicilline/clavalaanzuurzo'n 7 x gehad in zwangerschap van colin..waarvan 4 x in ziekenhuis in laaste 8 weken, is alleen maar erg vies als je de in water smelt tabletten krijgt verder geen punt..

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bedankt voor jullie reacties! Nu kan ik met een gerust hart de kuur afmaken. Moet trouwens zeggen dat ik geen last heb van de blaasontsteking, behalve dan de harde buiken.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Dat is vaak zo bij een zwangerschap, dan merk je er weinig van

8. misa

misa Niet meer actief

Die kuur wordt vaak voorgeschreven tijdens zwangerschap. Het staat in de bijsluiter om hunzelf in te dekken. Vaak betekent het niet dat het schadelijk kan zijn, maar meer dat ze de bijwerkingen enzo niet goed in kaart hebben kunnen brengen.
    Gewoon gebruiken, anders gaat de ontsteking niet weg. :)

9. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb andere medicatie gekregen voor mijn blaasontsteking... Nitrofurantoine.. Maar ik geloof dat het ook afhangt van hoelang je zwanger bent wat je wel en niet mag gebruiken, want dat vroegen ze altijd aan me. En ik had het met 27 weken en nu, dus misschien dat ik daarom wat anders krijg dan jou omdat ik verder ben..

Ik had ook geen last van de blaasontsteking hoor! Ook alleen maar harde buiken (die wel zeer deden) Succes

10. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ook nitrofurantoine kan makkelijk gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Alleen beter niet net voor de bevalling. Het hangt ook een beetje af van wat je klachten zijn en wat ze vinden in de urine welke keuze ze maken. Ook kan het per arts verschillen. In de regio waar ik werk wordt veel nitrofurantoine gebruikt. Maar dat komt denk ik omdat dat gewoon in hun 'pen' zit. Wat je in elk geval bij medicatie nooit moet vergeten is te melden bij de apotheek dat je zwanger bent en hoever je al zwanger bent. Als je twijfelt, extra navragen bij de apotheek. Beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig gevraagd. En ja die bijsluiters. Inzichten veranderen met de dag en bijsluiters worden maar zelden herzien omdat dat heel veel geld kost. Dus er kan prima staan dat het niet mag terwijl de apotheker je vertelt dat het wel mag.

Deel Deze Pagina