Help! Teveel melk..

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by LM19, Jan 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LM19

LM19 Actief lid

Feb 1, 2015
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik had een vraagje..
    Ik heb een zoontje van bijna 4 weken die continu aan de borst wil. Ik voed sinds de kraamweek met een tepelhoedje. In de kraamweek ook gekolfd waardoor mijn melkproductie veel te hoog is geworden. Ik kolfde op gegeven moment 300 ml uit 2 borsten in 20 min.
    Die productie is nog steeds niet achter uit gegaan, waardoor mijn zoontje bij iedere voeding zich in het melk verslikt en erg druk aan de borst is en zo nu en dan loslaat, omdat het gewoon teveel wordt. En daarna vervolgens een half uur tot een uur laten weer aan de borst wil.
    Ook krijgt hij veel lucht binnen, omdat hij zo snel drinkt met darmkrampjes als gevolg.
    Ik heb het gevoel meerdere malen tijdens het voeden de toeschietreflex te voelen, waarna mijn zoontje zich in het melk verslikt of het er aan de zijkant uit komt lopen.
    Ik heb gelezen dat het mogelijk is om te blokvoeden, zou dit een optie kunnen zijn? Of wat zou ik kunnen doen? Ik ben echt radeloos..
    Ik hoop dat u mij kunt adviseren.

Met vriendelijke groet,

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou een afspraak maken met een lactatiekundige: samen kun je dan kijken naar het continue willen drinken, hoe je kindje drinkt, of blokboeken voor jullie handig is, hoe je je productie iets kan temperen.

Begin met een ochtend zo leeg mogelijk te kolven: leeg, leeg en dan nog eens leeg. Dan pas aanleggen als dat lukt. Nu kan je kindje aan een lege borst drinken zonder verslikken, gewoon rustig, op zijn eigen tempo.

Kijk of vanaf hier de dag anders verloopt. Bij het aanleggen haal je je kindje steeds van de borst op het moment dat het begint met stromen: laat de stralen aflopen tot de kracht er af is: de straaltjes zullen afbuigen en overgaan in druppen. Nu de borst drogen en opnieuw aanleggen. Ook hierdoor kan je kindje rustiger drinken.

Succes!

Share This Page