Help, teveel vloeistof Menopur gebruikt

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Loes23, Apr 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loes23

Loes23 Actief lid

Jul 23, 2013
    415
    382
    63
    Wij zijn bezig met de 4e IUI poging, maar dit is de eerste poging met hormonen. Ik moet iedere dag 75ie Menopur spuiten. In het ziekenhuis heb ik een prikinstructie gekregen. Er werd niks gezegd over de hoeveelheid vloeistof ik moest gebruiken met mengen, dus ik heb nu steeds het hele flesje met vloeistof gebruikt op 1 flesje met poeder en dit ingespoten. Dom natuurlijk dat ik niet eerst de bijsluiter gelezen heb. Maar ik las dus na een aantal keer spuiten pas, dat ik maar de helft (1ml) van de vloeistof had moeten mengen en inspuiten. Weet iemand of dit kwaad kan? Of de Menopur nu minder goed werkt? Maak me er een beetje zorgen over....

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Nee hoor, geen probleem! Alleen wat minder comfortabel met inspuiten denk ik, zo veel vloeistof. Werkzame stof heeft het geen effect op. Paste het wel allemaal in je spuit, ook de gemengde oplossing?

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Hoi,
    Ik heb laatst dezelfde fout gemaakt, had wel gelezen dat ik maar 1ml hoefde te gebruiken, maar na een paar dagen was ik dat spontaan vergeten en ben ik dat potje helemaal leeg gaan zuigen. Volgens mij is dat niet erg hoor er zit geen werkzame stof in de vloeistof is alleen om het poeder op te lossen.

4. Loes23

Loes23 Actief lid

Jul 23, 2013
    415
    382
    63
    Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig dat het geen invloed heeft op de werking. De vloeistof paste inderdaad maar net in de spuit en ik vond het inderdaad niet erg confortabel. Vanavond gebruik ik in ieder geval de helft :) dat zal een stuk beter voelen!!

5. Nic82

Nic82 Actief lid

Sep 13, 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Ik moest op een gegeven moment 300 ie spuiten dus 5 flesjes bij elkaar inspuiten en dan pas in je lijf. Ik wist niet meer welke vloeistof de menopuur inzat en welke zonder. Heb ik alles voor de zekerheid ingespoten. En dat was bij de laatste poging en nu heel pril.......

6. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Ik ben op dit moment ook aan het spuiten met menopur. Teveel vloeistof kon geen kwaad zeiden de fertiliteitsverpleegkundigen. Het gaat er om dat het poeder goed oplost want dat is de werkzame stof. de vloeistof is alleen een hulpstof.

Bij mij zaten er spuitjes in die maar 1 ml opzuigen.. heb jij die ook gehad ? Als ik er na de gemengde vloeistof opzuig kan er ook maar 1 ml in. Dan zou jij haast met 2 ml 2x moeten prikken.. klopt dat ?

morgen weer een fm hopelijk zijn de eitjes wat verder gegroeid anders willen ze de menopur gaan ophogen.

7. Loes23

Loes23 Actief lid

Jul 23, 2013
    415
    382
    63
    In mijn spuitjes past precies 2 ml, dus ik hoefde maar 1x te spuiten. Maar ik vond het wel veel vloeistof!
    Dinsdag terug voor fm, spannend. Hoop dat jouw eitjes mooi gegroeid zijn morgen.

8. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Die van jou ook :)

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij moest ik altijd gewoon het hele flesje vloeistof gebruiken, ongeacht het aantal ampullen poeder. Het kan geen kwaad, je moet alleen meer vloeistof injecteren, wat misschien wat vervelend is.

Share This Page