Help!!! Tijd gaat dringen......31wkn zwanger van een meisje, maar komen niet uit de naam! Namenstres

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lana1985, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Namenstress!!! Wat vinden jullie? Suggesties zijn meer dan welkom!

1. Loá (Nizza als 2de naam, ivm het post probleem . Vernoeming naar zijn oma)

30,6%
  2. Nova Skye (toch een 2de naam omdat ik alleen Skye niet leuk vind)

64,9%
  3. Marvelle (uitgesproken als Mar Vel)

4,5%
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #41 nneah, 9 jun 2019
    Laatst bewerkt: 9 jun 2019
    Over smaak valt niet te twisten dus ik ga niet stemmen op een naam omdat ik niet geloof dat dat iets toevoegt.

Dingen die je misschien wel in overweging kan nemen:

Loa:
    1. Lijkt heel erg op de naam van broer (als je gewoon de g en de n van Logan schrapt krijg je Loa, de letters staan zelfs in dezelfde volgorde...). Je hebt dan dus weinig diversiteit, bedenk of je dat een probleem vindt of niet.
    2. Je man vindt de naam niet mooi zeg je, als dat echt zo is zou ik deze naam loslaten. Je wil toch niet dat je dochter straks een naam heeft die je partner niet mooi vindt?
    3. Waarom het accentje op de a? Wil je dat mensen de naam gaan uitspreken als LOwa of als loWA? Dat accent zorgt er namelijk voor dat de nadruk op de a komt, ik weet niet of dat wel echt de bedoeling is?

Nova Skye
    1. Ik vind het qua klank prima kunnen, maar zoek even de betekenissen van deze namen op. Ik snap wel dat sommigen het hier "too much" vinden. Maar belangrijk is of jullie dat ook vinden.
    2. Logan en Nova klinkt voor mij ook niet geweldig samen. Je hebt dan ook 2 keer O-A. Mij zou dat storen, maar als jij het wel mooi vindt passen is het een prima naam.
    3. Skye is hier op het forum denk ik de minst populaire naam, maar dat gaat natuurlijk puur over verschil in smaak. Het is wel gewoon een prima naam die ook goed bij Logan past. Dus als jij die wel leuk vindt kan dat ook prima als naam zonder Nova ervoor.

Marvelle
    1. Marvel. Mensen gaan deze naam
    hiermee associëren. Dat hoeft geen drama te zijn, maar wees je er wel van bewust.
    2. Het is geen alledaagse naam, maar zeker ook geen no go waarmee je je kind sowieso belachelijk maakt. Dus imo ook een prima optie als jullie deze naam mooi vinden

Anders eens allebei een lijstje maken en kijken of je bepaalde namen kan samenvoegen zodat jullie een naam krijgen met elementen die jullie beiden mooi vinden?
    En probeer het een beetje los te laten, je hebt nog genoeg tijd om de perfecte naam voor jullie dame te vinden!

2. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Gewone post valt op dezelfde deurmat zo lang je in t zelfde huis woont. Digitale post komt vanaf moment van 'volwassen' (18?) in eigen postvak.

Het mijn kids hebben straks zelfde initialen. Heb om de post reden getwijfeld, maar zie t niet als te hinderlijk. Wat krijgen we nou helemaal aam post waarvan je echt voor het openen moet zien voor wie van de twee het is..
    En qua ouders:kinderen hebben zelfde voorletters als ik, maar achternaam van partner en ik eigen achternaam.

Deel Deze Pagina