Hai meiden.... Ik ben weer zwanger.....ik heb net getest. Eén keertje geklust, ruim voor de eisprong (dacht ik....) dus kon niet zwanger worden (dacht ik....) Ik had dit nooooiiiitt verwacht en heb dus gewoon allemaal dingen gedaan die "niet mogen" Help, ben nu een beetje in paniek. Komtie: ik heb gerookt (veel gerookt) ik heb gedronken, elke dag wel alcohol ik heb voorverpakte vis (makreel) gegeten een paar dagen terug OMG ik ben nu zoooo bang dat ik het kindje wat aan heb gedaan, ik kan wel huilen... Kan iemand me helpen? Uiteraard stop ik accuut met roken en drinken, maar ik BAAAAAAAAAAl zooooo! MEt de eerste heb ik al die dingen niet gedaan!!!! ps ben wel blij, maar dit was (hoe lullig dit ook mag klinken sorry, niet gepland...) ben nog wat in shock....
In het begin krijgt de baby toch nog niets binnen via de navelstreng denk dat het allemaal wel mee valt je bent nu toch gelijk gestopt Gefeliciteerd met de zwangerschap!!!
juenco... heb je enig idee hoe ver je nu bent? Als je voor de 6 weken zit is er nog geen bloedcontact, dat scheelt al iets. Hopelijk kan dat je geruststellen. Ik was ook ongepland zwanger en heb ook geen foliumzuur gebruikt. Nu zegt dat niet zoveel maar wil je even laten weten dat het vaker voorkomt en niet meteen eind vd wereld hoeft te zijn. Rustig aan meid, laat het even bezinken en ga wennen aan het idee van een tweede moppie!
idd de eerste 6 weken is er geen bloedband en neemt het kindje nog niets van je. en tegenwoordig zijn ze ook veel strenger op al die dingen. Vroeger wisten ze dat niet eens, en werden er natuurlijk ook veel gezonde kinderen geboren. OOk het slikken van foliumzuur deden ze vroeger niet en toen werden ook niet alle kindjes met een open ruggetje geboren. Ik zou me er niet zo druk om maken, maar nu wel aan de zwangere leefregels gaan houden.
ik zou me er niet al teveel zorgen over maken, net wat de anderen hier zeggen wie weet ben je nog maar zo kort zwanger dat er nog geen bloedcontact is. en tjah ik wist ook niet vanaf dag 1 dat ik zwanger was (pas bij 7 weken ongeveer) en heb toen ook gerookt en af en toe een glaasje wijn op. gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens. nu lekker genieten he
meid teneerste gefeliciteerd en maak je geen zorgen!! Ik rookte ook in het begin...en een paar dagen voor ik bevrucht ben, ben ik flink wezen stappen en alcohol gedronken en had nog biefstuk gegeten...niets aan de hand! Had ook nooit verwacht zo snel zwanger te raken..tevens slikte ik geen foliumzuur...daar ben ik meteen mee begonnen toen ik wist dat ik zwanger was...en heb het gewoon wat langer doorgeslikt..ik slik nu nog mama compleet pillen waar ook foliumzuur in zit...maar probeer je geen zorgen te maken hoor...
Ik wist de 1e 7 a 8 weken ook niet dat ik zwanger was , gerookt , gedronken en dingen gegeten die niet mogen als je zwanger bent. Ook geen foliumzuur geslikt. Verloskundige en huisarts hebben mij gerust gesteld , gelijk beginnen met foliumzuur en vitamine pillen speciaal voor zwangere vrouwen. Stoppen met alcohol en roken en t komt allemaal wel goed. Geen zorgen dus !
Dank voor jullie lieve reacties, ik ben toch wat gerustgesteld. Ik moet nog steeds wennen aan het idee...ben er wel heel bij mee, want we wilden heel graag een tweede kindje. Alleen tsja, niet zo snel. We hadden graag gewild dat ons dochtertje 3 jaar zou zijn als de tweede wordt geboren, dat is wat minder druk. Maarrrr, ik ben zo onverwacht zwanger, het heeft gewoon zo moeten zijn! Welkom kleintje!!
Herkenbaar, ik ben afgelopen zomer in de vakantie zwanger geworden (maar dat wist ik ook niet) en wat ik daar allemaal heb gegeten en gedronken... Elke dag wijn bij het eten, rauwe vis, kaasjes. Maar ook ik ben achteraf ruimschoots door mijn vk gerustgesteld en heb momenteel een druk schoppend kind in m'n buik. Dus geniet er vanaf nu lekker van!
Gefeliciteerd hoor meid! Je hebt gelukkig nog een maand of 8 om er aan te wennen en je voor te bereiden. Vanaf nu gewoon braaf aan de regeltjes houden en dan krijg je vast een kerngezonde baby!
gefeliciteerd met je zwangeschap.. Ik heb in het begin ook nog wel eens filee gegeten en een wijntje gedronken.. en heb ngo weken lang ritalin geslikt omdat ik dat moest afbouwen.. Alles is goed met ons kindje dus ik zou me er niet te druk om maken.. Vroeger was dat allemaal niet bekend en toen werden er ok gezonde kinderen geboren.. Bij mijn zoontje had ik een verslavind aan filee american.. en hij si helemaal gezond geboren...
Ben er al veel meer aan gewend dan gister. Ik heb er zin in, laat dat ukje maar komen. Merk dat ik wel emotioneel ben, maar dat kan ook vermoeidhied zijn (vannacht maar kort geslapen )
Hai Juenco, Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik slikte wel foliumzuur, maar hield geen rekening met het eten. Het kan wel een jaar duren, dus om al die tijd "fout" voedsel te laten staan is ook een beetje overdreven. Roken en drinken doe ik nooit, maar je hebt sowieso de eerste 6 weken geen bloedcontact en de placenta neemt het werk nog veel later pas over. Dus ik zou zeggen, lekker foliumzuur slikken en genieten nu. Komt vast goed meid